Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membrany

pechowiec 13 01 Jan 2018 22:10 12180 37
  • #1
    pechowiec 13
    Level 10  
    Witam, może orientuję się ktoś z kolegów gdzie można kupić materiał na membrany, i jak ten materiał fachowo się nazywa bo w necie nic nie mogę znaleźć o podobnych parametrach. Z góry dzięki za szybkie odp.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Chodzi o większe kawałki czy chcesz naprawić jakiś gaźnik...
  • #3
    pechowiec 13
    Level 10  
    Mam kilka gaźników od pił spalinowych do naprawy, stare typy pił a części już nie osiągalne. Problem tkwi w skruszałych membranach, a raczej zeschły się i zmniejszyły i nie trzymają przypływu paliwa. Interesował by mnie ogólnie jakiś kawałek o wymiarach 6 cm x 20 cm (chyba że masz jakieś większe arkusze). Ewentualnie 10 cm x 5 cm na dobry początek, żeby wyciąć dwie szt. i sprawdzić działanie. Grubość 0.40 - 0.45 mm.
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Ja zawsze kupowałem membrany np od pompki paliwowej Nysa lub Żuk.. i rozbierałem...
    Musiałbyś sam zobaczyć czy pasowałoby ci....
  • #5
    pechowiec 13
    Level 10  
    Dzięki za info, podjadę do sklepu, może mają same membrany. Da się z niej wyrzeźbić taką? Rozmiar 5 cm x 5 cm. To jest membrana sterująca, nie podciśnieniowa.

    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membrany
    Dodano po 3 [minuty]:

    Podciśnieniowa wygląda tak, więc tego nie da się wyrzeźbić, ale pasuje od skoczka.

    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membranybing
  • #7
    pechowiec 13
    Level 10  
    ;-) Właśnie zamówiłem u tego gościa, ale nie wiem co to jest, nie znam struktury tego materiału a gościu nie chce podać szczegółów i opisu. Nawet zdjęć się nie mogłem doprosić i numeru telefonu żeby pogadać o tym, nie wiem czy to nie jakaś lipa z tym ogłoszeniem. Ten materiał wygląda na jakiś polonit, i nie wiem czy to jest dwuwarstwowe i zbrojone płótnem w środku. Te membrany które mi podałeś to nie da rady bo dziurka będzie na środku a nie może być, ale materiał jak najbardziej taki jaki szukam. Dzięki @autoas za zainteresowanie tematem, gdybyś jeszcze coś wiedział to jestem bardzo wdzięczny za podpowiedzi i sugestie.
  • #8
    Doktorr
    Level 35  
    Może membrana do reduktora lpg by się nadała.
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    pechowiec 13
    Level 10  
    Rycho T wrote:
    Nie nada się, tylko oryginalna membrana, tę z aluminiowym kółkiem można dopasować ale tą drugą nie.
    Właśnie mowa o tej sterującej, myślę że gdyby był materiał to nie mam problemu ją wyrzeźbić. Już mam namiary na dobry materiał na tę membranę, bo to co wyżej w linku zamówiłem to nie te parametry itp. Będę informował o postępach. Rycho T czy dobierałeś lub wiesz od czego tą podciśnieniową dobrać żeby była bez modyfikacji otworów, lub bardzo zbliżona? I był zgodny rozmiar i ciężar tego kółeczka? Bo od GAŹNIKA BING 33 WACKER BS42 BS62 SKOCZEK trzeba trochę przebić otwory i kółko też jest trochę inne, no i wymiar to 50x50 mm a tu jest 48x48mm.
    Dodano po 14 [minuty]:
    Doktorr wrote:
    Może membrana do reduktora lpg by się nadała.
    Nie wiem jak wygląda od reduktora lpg, czy jest odpowiednia grubością, elastycznością i czy jest choć z jednej strony gumowana żeby dobrze przylegała i domykała do otworków, i czy jest odporna na paliwo i oleje. Ale na pewno warto sprawdzić, dzięki za podpowiedź, a każda jest ważna.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    pechowiec 13
    Level 10  
    Wiedziałem że kiedyś to pytanie padnie. To jest też problem, wszystko zależy od materiału. To jedyna mi znana membrana sterująca z wypukłością oprócz membrany GAŹNIKA STIHL FS38, może być problem, może na gorąco spróbować wycisnąć i pozostawić pod naciskiem przez jakiś czas? Mam znajomego który pracuje w wsk pratt and whitney, powiedział że tam różne cuda robią na prasach, więc jeszcze mam nadzieję że się uda. Puki co, żaden materiał nie podchodzi i nadal szukam odpowiedniego. Dzisiaj znalazłem materiał o grubości 0.55 i powierzchni gumowanej z jednej strony, to o 0.15 więcej, ale problem w tym że menda zbrojona drucikiem stalowym cieńszym niż włos, i może z wyciśnięciem było by lepiej bo druciki zachowały by kształt, to jednak sztywność chyba za duża. Pisałem kiedyś do Iżewska u ruskich, w odpowiedzi otrzymałem że tylko partia kilkaset sztuk wchodzi w grę. Popróbuję, zobaczę, jak się nie uda to trudno. Może z tej od stihl fs38? Nie znam wymiarów, ale widać że nie wyjdzie nic z tego.
    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membrany
  • #14
    pechowiec 13
    Level 10  
    Wszystko u ruskich , a z tym problem , nie mam tam korzeni gdybym miał to nie ma problemu zamówić 20 kompletów, Ale na Ukrainę bliżej . Dzięki kolego Sniezynka ;-) , będę szukał kontaktu, to już jest dobry trop .
  • #16
    pechowiec 13
    Level 10  
    Do Polandi nie wysyłają z powodu przewalutowania, jedynie przez jakiegoś znajomego z Ukrainy, ja już łapię kontakt. Jak coś już będę wiedział dam znać.
  • #17
    Sniezynka
    Level 32  
    Tak, często jak mam możliwość wyjazdu ( oczywiście zawsze problem z celnikami na granicy czy to ukraińskiej czy białoruskiej).
    Części wysyłane też trzeba opłacić cło.
  • #18
    jasfasola80
    Level 11  
    Przestrzegam przed zamawianiem membran zza wschodniej granicy! Sam przerabiam temat od co najmniej dwóch lat, gdyż w tej chwili mam uziemione dwie piły Tajga 245 przez zesztywniałe ze starości membrany (te membrany pasują również do piły Ural). Zamawiałem membrany z trzech źródeł w Rosji i na Ukrainie i zawsze okazywało się że te membrany po kontakcie z benzyną zwijają się w trąbkę. One są produkowane w Chinach z byle jakiego materiału i tylko mają rosyjskie napisy. Po zgłębieniu wiadomości na rosyjskich stronach okazuje się, że piły w fabryce ZID Perm już nie są produkowane od 2008 roku, a oryginalne części jeszcze dostępne na rynku i sklepach internetowych to stare zapasy z czasów świetności CCCP i są to już ostatnie sztuki.
    Jest jeszcze nadzieja w tym sklepie:
    http://w-motors.ru/catalog/zip_dlya_otechestv...a/membrana_benzopila_ural_tayga_karbyuratora/
    Wygląd jest dość obiecujący, zamówiłem 2 komplety na próbę przez znajomego z Rostowa, bo oczywiście sklep nie chce wysłać do Polski.
    Ale ja skłonny jestem do radykalnego rozwiązania w postaci adaptacji innego gaźnika. Nawet udał mi się znaleźć na Olx piłę Tajga która miała założony gaźnik Tillotson. Prośba do kolegów biegłych w temacie spalinowych maszyn, coby rozszyfrowali po wyglądzie model gaźnika. Foto w załączeniu.
  • #21
    pechowiec 13
    Level 10  
    jasfasola80 wrote:

    Ale ja skłonny jestem do radykalnego rozwiązania w postaci adaptacji innego gaźnika. Nawet udał mi się znaleźć na Olx piłę Tajga która miała założony gaźnik Tillotson. Prośba do kolegów biegłych w temacie spalinowych maszyn, coby rozszyfrowali po wyglądzie model gaźnika. Foto w załączeniu.
    Wygląda mi to na gaźnik DOLPIMA PS280 TILLOTSON , ale głowy nie dam uciąć . Nowy coś około 250zł , więc ,,trochę'' drogo.
    Dodano po 34 [minuty]:
    Byłem sprawdzić może być też od 180-ki

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wydaje mi się że o to chodzi http://moto-ogrod.bialystok.pl/pl/p/Gaznik-do-pilarki-Dolpima-PS180-PS280/1428
  • #22
    mazg
    Level 16  
    Ja w jednej swojej tajdze wsadziłem gaźnik z chińskiej piły, trzeba wsadzić go razem z łącznikiem, przegiąć cięgno, itd. Jesli kogoś interesuje zrobię zdjęcie. To rozwiązanie sprawdza sie juz od 2014r. Druga tajga chodzi jeszcze na oryginale, a co do urali to mam dwa i jeszcze z nimi nie miałem problemu z gaźnikami ale w nich paliwo płynie z góry wiec wiadomo.
  • #23
    pechowiec 13
    Level 10  
    mazg wrote:
    a co do urali to mam dwa i jeszcze z nimi nie miałem problemu z gaźnikami ale w nich paliwo płynie z góry wiec wiadomo.
    Jeśli to jest ural 2 na gaźniku membranowym to nie ma nic wspólnego czy paliwo płynie z góry czy z dołu. Może masz drużbę a nie ural ?
  • #24
    mazg
    Level 16  
    Mam i urale i druzbe, w uralu jest taki sam gaźnik jak w tajdze tylko ma dodaną opcje przelania gaźnika, dodano przycisk unoszący membranę otwierającą zaworek i dzięki temu ze paliwo płynie z góry mogę bez problemu go uruchomić, przelewając gaźnik o to mi chodziło. Nie mam problemu z zassaniem paliwa jak w tajdze. A drużba z kolei ma gaźnik iglicowy, ale ma tak samo membrane dzięki której możemy przelać jak i nawet zgasić piłe gdy go przytrzymamy zamykamy zaworek.
    A wracając do tematu tajgi na innym gaźniku wysyłam przykładowe zdjęcia
    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membrany
    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membranyMateriał na membrany gaźnika - skruszałe membrany
  • #25
    pechowiec 13
    Level 10  
    Wygląda jak gaźnik od piły Hecht 950 ? . tak czy inaczej chiński gaźnik.( nawet walbro produkują w chinach ) Jak się sprawuje ? jakie dokładnie modyfikacje były potrzebne ? jaki tam jest filtr i czy się mieści pod deklem oryginał od tego gaźnika?
  • #26
    mazg
    Level 16  
    Od 2014 roku tajga chodzi na tym gaźniku , nie pamiętam jaki dokładnie to był chińczyk prawdopodobnie harder 5200 ale powiem ze nigdy nie miałem lepiej pracującej tajgi. Na wolnych obrotach może chodzić i 20 minut cykać nie zgaśnie. Siłe ma jak na oryginalnym gaźniku. W gaźniku nic nie było modyfikowane tylko ustawiony do zapotrzebowania silnika, filtr na to idzie oryginalny od tajgi widać na zdjęciu. A śruba po delikatnym dogięciu pasuje do pokrywki tajgi. Podciśnienie dane na przewodzie.
    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membranyMateriał na membrany gaźnika - skruszałe membrany
  • #27
    pechowiec 13
    Level 10  
    A króciec wziąłeś on chinola ? Bo gardziel chyba jest innej średnicy niż w tajdze i może nie pasować na ten wypust co jest w tajdze . Powiem ze może to ma sens , na giełdzie można kupić taki gaźnik za 25zł od tych naszych kolegów ze wschodu.
  • #28
    mazg
    Level 16  
    Z chińczyka wzięte po kolei od łącznika wszystko po sam gaźnik. Do odstawy plastikowej z chińczyka jest przykręcony gaźnik , tak jak to jest w nim oryginalnie. A łącznik chińczyka pasuje do tajgi, tylko trochę w łączniku wyciąłem bo rozstaw śrub w tajdze był inny węższy z tego co pamiętam ale to drobnostka, średnica tez aż takiej różnicy nie ma, na tym zdjęciu lepiej widać.
    Materiał na membrany gaźnika - skruszałe membrany
  • #29
    SunnyOne
    Level 10  
    Witam, jest szansa na podanie nazw konkretnych części zakupionych z Chin? Mam pilarkę ural - 2 i niestety membrana padła. Chce ją wskrzesić. Pozdrawiam.
  • #30
    mazg
    Level 16  
    Do urala gaźnik z chińczyka jest za mały. Ural ma tłok 55 i pojemność 110, a ja nie mówiłem że kupiłem części z Chin, tylko wziąłem z chińskiej piły których pełno. Proponuje jeszcze raz przeczyścić i ustawić gaźnik urala, paliwo napływa grawitacyjnie i nawet słabe membrany pracują. I ustawić gaźnik według instrukcji.