Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Autoalarm + centralny zamek

yaarek 12 Aug 2005 00:16 2927 3
  • #1
    yaarek
    Level 11  
    Witam.
    Wiem, że temat jest dość oklepany, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem nigdzie.
    Kilka pytań.
    Do sterownika centralnego zamka podpietych jest 6 przewodów, z czego jeden to + a reszte jest porozdzielana na poszczegolne silowniki i dodatkowo jeden do siłowników i równocześnie do masy. Oprócz przewodów zakończonych złączkami, są 2 przewody, jeden biały, a drugi chyba brązowy. Łączą się z przewodami od siłowników "master"
    Czy są to przewody do sterowania zamkiem z alarmu ? Na instrukcji od alarmu mam wyprowadzone 2 przewody do sterowania zamkiem jeden "-" zamykanie i drugi "-" otwieranie. W strowniku zamka jest 8 wejść ale we wtyczce jest wpiętych 6 przewodów. Gdzie i jak ma być podpięty alarm. Do tych wolnych złaczy czy do tych 2 luźnych przewodów ??

    Przewody podłączane do kierunkowskazów. Gdzie mają być wpięte ? Jest to jeden przewód rozdzielony na 2 i na każdym dioda (nie led), a wczesniej bezpiecznik. Mają być do + kierunkowskazów, ale nie wiem gdzie go szukać, przy przełączniku w kierownicy ? czy moze już przy samej lampie ?

    Przekaźnik blokady zapłonu. Rozumiem, że wyjście mam wpiąć np w przewód łączący rozusznik ze stacyjką. Ale nie wiem o co chodzi z "+12V po stacyjce" które wchodzi do centralki i co z "-" od przekaźnika, ma iść od razu do centralki ?

    Podłączenie drzwi i klap. Samochód to polonez. mam przewody "drzwi +" i "drzwi -". Rozumiem ze podłączam pod wyłączniki w drzwiach tylko przewód "drzwi -" i podanie masy na ten przewód (otwarciem drzwi) uaktywnia alarm ?

    Światła stop. Naciśnięcie pedału ma zamykać zamek, ale ma to jakiś związek ze stacyjka. Do tego rozumiem służy po częsci przewód podpięty na "+12 po stacyjce", przy blokadzie zapłonu ?

    Podłączenie syrenki. Gdzieś przeczytałem, ze jeśli będę miał słabą mase na syrence i jakoś nieodpowiednio ją podłączę do centralki, to moge uszkodzić centralke. Prawda to ? I jakie warunki musze spełnić zeby faktycznie uszkodzić



    To już chyba wszystkie moje pytania. Jeśli ktoś ma chwilę czasu zeby odpowiedzieć, to będę zobowiązany. Jeśli gdzieś niejasno się wyraziłem, to proszę napisać.
    W załączniku schemat podłaczenia jaki dostalem z alarmem.
    Ewentualnie moje gg: 506900, ale lepiej tutaj, żeby dla innych coś zostało.
    Pozdrawiam. Jarek !
  • Helpful post
    #2
    małek
    Level 21  
    drzwi: sterowany "-" najczęściej w poldku biały z czarnym paskiem

    odcięcie: nie tak jak myślisz ale, tniesz niebieski po stacyjce, od strony stacyjki na 30 i 86 z przekaźnika razem z żółtym z alarmu, 87a po drugiej stronie niebieskiego ; 85 do alarmu

    światła stop znajdziesz przy pedale :)

    fioletowy, 2 i 3 kanał w poldku raczej nie potrzebne

    syrenke podłącz porządnie i niczym się nie martw będzie ok !

    sterowanie zamkiem:

    sterownik: niebieski i zielony łączysz do wszystkich siłowników; brązowy i biały to sterowanie z siłowników i łączysz je pod te same kolory w siłownikach typu master ( 5 przewodów; czarny to masa) ; pozostałe 2 to sterowanie z alarmu i pod nie łączysz zielony i niebieski z alarmu

    kierunki tak jak mówisz w przełączniku pod kierownicą
  • #3
    yaarek
    Level 11  
    :) Dzięki za pomoc.
    Ale jeszcze dla pewności:
    Blokada zapłonu:
    rozcinam niebieski pod stacyjką i część od strony stacyjki łącze z 30, a drugi koniec z 87a. 86 bezpośrednio do zółtego, a 85 do pomarańczowego w centralce ?
    To skąd te +12V po stacyjce ? I skąd alarm będzie widział później że sobie przekręcam stacyjke np do programowania go ?

    Sterowanie centralnym: Rozumiem, ze mam wszystkie kable tego samego koloru łączyć ze sobą (przy podłączeniu zamka), ale dalej nie wiem czy wyprowadzenie alarmu mam podłaczyć pod te 2 wolne przewody (brązowy i biały) czy pod te 2 wolne piny w sterowniku zamka.

    Wiem, że męczę, ale lubie wiedziec mniej więcej jak coś działa :)
    Pozdrawiam. Jarek
  • Helpful post
    #4
    małek
    Level 21  
    30 na przekaźniku łączysz razem z 86 i żółtym - zasilasz przekaźnik oraz informujesz alarm o załączeniu stacyjki

    jeśli masz siłowniki 2 przewodowe to znaczy slave to nie będziesz miał sterowania z kluczyka - tylko pilot alarmu

    w sterowniku CZ : masz czerwony + , czarny -, niebieski i zielony silnik siłownika, biały i brązowy sterowanie z siłowników typu master, jakieś dwa jeszcze i to jest sterowanie z alarmu - jak ich nie ma to na upartego łączysz alarm do białego i brązowego