Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie hamulca w motoreduktorze oraz pytanie o 2 przewody.

adamos1812 02 Sty 2018 19:31 738 16
  • #1 02 Sty 2018 19:31
    adamos1812
    Poziom 13  

    Witam, mam pytanie czy ktoś może mi podpowiedzieć jak podłączyć zakupiony przeze mnie motoreduktor. Samo podłączenie w gwiazdę nie jest problemem. Pytanie mam odnośnie podłączenia hamulca i jak się go używa gdyż w tym temacie nie mam żadnego doświadczenia, oraz do czego służą jeszcze 2 przewody dodatkowe w puszcze połączeniowej widać że idą od strony przekładni. Dzięki za pomoc.

    0 16
  • #2 02 Sty 2018 19:39
    matik185
    Poziom 15  

    A na jakie napięcie jest ten hamulec ?
    Ok jest na tabliczce. Podając 230V odciągasz hamulec - w chwili braku napięcia 230V hamulec "łapie".
    A te dwa przewody to na pewno termistor napędu.

    0
  • #3 02 Sty 2018 19:42
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Tam jest napisane "Nie podłączać napięcia wyższego niż 2,5V". Jednoznacznie wskazuje to na czujnik temperatury.

    0
  • #4 02 Sty 2018 19:54
    adamos1812
    Poziom 13  

    Czyli ten hamulec działa na zasadzie że jeżeli nie podam mu napięcia to trzyma silnik tak?
    Rozumiem przez to że silnik podłączam normalnie w gwiazdę, oraz jedną fazę mogę dać na ten hamulec oraz N. Termistora nie będę podłączal. Chcę ten motoreduktor zastosować w walcarce do posuwu materiału giętego, więc będę monitorowal temperaturę fizycznie. Jeżeli ktoś ma coś do dodania to chętnie przeczytam. Tymczasem zapraszam do mojego drugiego tematu na który potrzebuję pomocy. Dotyczy on podłączenia silnika indukcyjnego od pralki. Dziękuję za pomoc temat zostawię otwarty do jeszcze przez jakoś czas gdyby ktoś chciał coś dodać.

    0
  • #5 02 Sty 2018 20:00
    matik185
    Poziom 15  

    Tak jak mówisz. Silnik będzie pracował na falowniku ?

    0
  • #6 02 Sty 2018 20:10
    adamos1812
    Poziom 13  

    Nie, silnik jest podłączony pod przekładnie 1660/67 takie obroty akurat potrzebuję.

    0
  • #7 02 Sty 2018 21:03
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    matik185 napisał:
    Ok jest na tabliczce. Podając 230V odciągasz hamulec - w chwili braku napięcia 230V hamulec "łapie".

    Kolego 3x 230 V czy 1 F +N 230V?

    0
  • #8 02 Sty 2018 21:16
    matik185
    Poziom 15  

    Krzysztof Reszka napisał:
    matik185 napisał:
    Ok jest na tabliczce. Podając 230V odciągasz hamulec - w chwili braku napięcia 230V hamulec "łapie".

    Kolego 3x 230 V czy 1 F +N 230V?

    Napisałem 230V.. hamulec ma na 230V , gdybym miał na myśli 3 x 230V , to napisał bym 400V.
    Odpowiadając - 1 L + N = 230V AC

    0
  • #9 02 Sty 2018 21:31
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Do autora . a ile przewodów wychodzi od hamulca.

    0
  • #10 02 Sty 2018 21:42
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2);
    również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego".

    0
  • #12 02 Sty 2018 22:31
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    pafciowaw napisał:
    Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2);
    również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego".

    Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?

    0
  • #13 02 Sty 2018 22:51
    vorlog
    Poziom 33  

    Hamulce BG firmy SEW są z cewką z odczepem, zasilanie prostownika w tym przypadku jest jednofazowe 230V 50Hz (tabliczka znamionowa, poz. BREMSE).
    Sam prostownik jest na napięcie 150-500VAC (uniwersalny), ale komplet prostownik-cewka jest przewidziany do określonego na tabliczce zasilania.
    Zasilanie prostownika na zaciskach 2 i 3!
    V.

    0
  • #14 02 Sty 2018 23:24
    adamos1812
    Poziom 13  

    W puszcze przyłączeniowej przychodzą mi 3 przewody od hamulca (na zdjęciu te kolorowe nie podłączone) . Więc jak je podłączyć? Oraz czy ta dźwignia na hamulcu to jest ręczne rozblokowanie hamulca?

    0
  • #15 02 Sty 2018 23:29
    vorlog
    Poziom 33  

    Kolega Brzecyscykievic wrzucił Ci DTR od hamulców SEWa, masz tam ładnie i po kolei wszystko.
    Zresztą na samym prostowniku też masz układ połączeń, nawet z kolorkami przewodów.
    Tak, dźwignia to ręczne odhamowanie (awaryjne).
    V.

    0
  • #16 06 Sty 2018 19:43
    adamos1812
    Poziom 13  

    Dziękuję, podłączyłem wg schematu z DTR. Wszystko śmiga aż miło. Jutro mogę podać zdjęcie jeżeli kogoś by interesowało.

    1
  • #17 10 Sty 2018 10:07
    szymon2468
    Poziom 9  

    Adamos, możesz pokazać to zdjęcie?

    0
  Szukaj w 5mln produktów