Witam,
Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na nową.
Zamontowałem chwilę działała normalnie i znów po paru minutach pracy silnika pojawił się łuk elektryczny - kolejnej reklamacji niestety nie uznali. Kupiłem kolejną i znów to samo.
Na obrazku zaznaczyłem miejsce powstawania łuku elektrycznego. Dziwne, że na każdej zamontowanej cewce on powstaje. Podczas zakładania przewodu wysokiego napięcia na cewkę słychać kliknięcie i przewód trzyma się stabilnie.
Jak odpalę samochód, to co jakiś czas widać ten łuk elektryczny. Gdy zwiększę obroty, to powstaje on częściej, ale gdy schodzi z obrotów, to widać bardzo silne nasilenie powstawania łuku elektrycznego. Chwilę chodzi ponownie niestabilnie na wolnych obrotach i częstotliwość powstawania łuku powoli maleje, a praca silnika się stabilizuje.
Co może być przyczyną?
Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na nową.
Zamontowałem chwilę działała normalnie i znów po paru minutach pracy silnika pojawił się łuk elektryczny - kolejnej reklamacji niestety nie uznali. Kupiłem kolejną i znów to samo.

Na obrazku zaznaczyłem miejsce powstawania łuku elektrycznego. Dziwne, że na każdej zamontowanej cewce on powstaje. Podczas zakładania przewodu wysokiego napięcia na cewkę słychać kliknięcie i przewód trzyma się stabilnie.
Jak odpalę samochód, to co jakiś czas widać ten łuk elektryczny. Gdy zwiększę obroty, to powstaje on częściej, ale gdy schodzi z obrotów, to widać bardzo silne nasilenie powstawania łuku elektrycznego. Chwilę chodzi ponownie niestabilnie na wolnych obrotach i częstotliwość powstawania łuku powoli maleje, a praca silnika się stabilizuje.
Co może być przyczyną?