Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 18.440 - Ciśnienie Oleju

03 Sty 2018 18:50 5715 5
  • Poziom 11  
    Witam,

    Czy orientuje się ktoś jakie są zakresy ciśnienia oleju w silniku D20, dokładnie to Man TGX 440 2011r? jakie jest minimalne?

    Ciśnienie w dwóch manach wynosi po 1,8 BAR przy 90stopni na wolnych obrotach a w jednym którego zamierzam kupić wynosi 1,8BAR przy 80 stopniach i się zastanawiam czy coś się nie dzieje. Przebieg to 700tys km a olej wymieniany co 100tys km... :/

    Dziękuje za odpowiedź :)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    0,1 bar to może być błąd pomiarowy czujnika elektrycznego
  • Poziom 11  
    saron22 napisał:
    0,1 bar to może być błąd pomiarowy czujnika elektrycznego


    Racja, 0,1 BAR to może być błąd czujnika. Ale po dokładnym sprawdzeniu różnica wynosi 0,4 BAR przy tych samych temperaturach i obrotach. Do tego się dowiedziałem, że pojazd o którym mowa miał wymieniany olej co 100-140tys km :D A wiadomo co to oznacza :)
  • Poziom 31  
    Co to oznacza? Dobry olej i nic się nie stanie-
    Man na oleju long life zaleca zmianę co 90 tyś km - kilku krotnie zmieniłem olej grubo powyżej 100 tyś km- wydaje mi się że gdyby auto jeździło z niskim poziomem oleju to gorsze nieszczęście - temperatura robocza licz jakieś 1.6 może ciut więcej bar silnik ma już jakiś przebieg.
  • Poziom 11  
    kakibara napisał:
    Co to oznacza? Dobry olej i nic się nie stanie-
    Man na oleju long life zaleca zmianę co 90 tyś km - kilku krotnie zmieniłem olej grubo powyżej 100 tyś km- wydaje mi się że gdyby auto jeździło z niskim poziomem oleju to gorsze nieszczęście - temperatura robocza licz jakieś 1.6 może ciut więcej bar silnik ma już jakiś przebieg.


    Niestety, nie zgodzę się z Tobą. Wymiany oleju w tych silnikach przy przebiegach 100-140tys km to powolna śmierć i taki silnik nie do jeździ miliona kilometrów. Jeśli sie chce aby Silnik D20 czy D26 dożył spokojnie 1,5mln km trzeba olej zmieniać razem z filtrem przy przebiegu max 70tys km. I nie są to jakieś tam moje wymysły tylko doświadczenie :)

    Jakiś czas temu rozmawiałem z Gościem z Mińska maz który zajmuje się generalnymi remontami tych silników i powiedział, że trafiają do niego te silniki przy przebiegach 700-800tys km i przyczyną remontów są zbyt długie okresy wymian oleju i filtra.

    Od wielu lat praktykuję wymianę oleju co max 70tys km i na dzień dzisiejszy największy przebieg mamy w Manie TGA d20 440km E4, na dzień dzisiejszy przebieg wynosi 1320000km a ciśnienie oleju przy 90stopniach 1,7bar. Dodam, że mamy kilka takich z przebiegami ponad 1mln i jeszcze nigdy nie zdarzył się żaden remont oprócz pomp czy wtrysków, a auta targają non stop po 24t.

    Najstarsza prawda na świecie - Kto smaruje ten jedzie :D
  • Poziom 31  
    Pracuje przy manie od pierwszego auta f2000/tga z pojedynczym pierwszym wtryskiem - pozniej kabina tga CR pelna/tgx euro 4.5.6 - pierwsze euro6 u nas mają prawie 500tys km, euro 6 ze skrzynią ze scanii pod 180 tys km.
    Aut które, nie mają regulowanych zaworów i wymienionego oleju do 140 tyś km - bylo kilka na serwisie piszę już o euro 6 ze skrzynią scanii - tga z przebiegiem ponad milion mamy bardzo mało - odpowiedzi jest kilka ale po co zaśmiecać forum i ....
    Od
    800 tyś w manie pojawiają się problemy - olej olejowi nie równy kierowca obciazenie itp.
    Zauważ że lising czy tam leasing to 5 lat - gdzieś między 400 a 700 tyś km i auto do sprzedania- sprzęgło, wtryski,w euro 5 adblue brudny zbiornik, pompa, wytarty wałek rozrządu - 800 w górę etc. Duże firmy to sobie tak przeliczaja. W wyliczeniach też jest eksploatacja pojazdu na 1 miejscu.
    Mała firemka dba i może zmieniać olej nawet co45 tyś km jeżeli pracuje w ciężkich warunkach, ale ktoś jak patrzy na zysk? Konkluzja- dzięki temu że widzę co się dzieje z silnikiem gdzie są przekroczone interwały wymiany(bardzo żadko z winy kierowcy) te silniki kręcą się normalnie do 700tyś km bez problemy.
    41.5l robi robotę plus małe obroty/min.
    I przeczytaj sobie ostatnie moje zdanie które wkleiles -.....temp robocza i ciśnienie 1.6 bara może ciut większe - jeżeli motor będzie zajechany wskazanie bedzie "ciut"mniejsze - w szkołe nauczono mnie,że sprezanie i ciśnienie oleju to jeden z ważniejszych wyznacznikow stanu silnika.