Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przełączanie rozmowy przychodzącej na kolejny wolny ISDN , Slican

03 Sty 2018 21:22 786 15
  • Poziom 9  
    Mam 3 ISDN od Telestrady (w tym 4 numery tel. 3x numer isdn i dodatkowy MSN ) podłączone są do centrali Slican 1668 do karty BRA, za centralą 15 nr wew..

    Numer MSN jest głównym numerem kontaktowym do rozmów przychodzących, czasami jest tak że są 2 dłuższe rozmowy przychodzące ( na główny MSN ) i 3 osoba nie może się dodzwonić a drugi i trzeci ISDN jest nieużywany.

    Czy możliwe jest ustawienie na centralce Slican lub w Orange/Telestradzie tak aby rozmowy przychodzące były przekazywane na drugi+trzeci ISDN ( bez głównego MSN ) lub numer główny MSN "przeskakiwał" na wolny ISDN ?

    Wydaje mi się że dawno temu jak dostałem do opieki centralke to tak działało - do czasu awarii/odcięcia telefonów i później rekonfiguracji centrali.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Takie rzeczy to się u operatora załatwia.
  • Poziom 32  
    tomeek1 napisał:
    Wydaje mi się że dawno temu jak dostałem do opieki centralke to tak działało - do czasu awarii/odcięcia telefonów i później rekonfiguracji centrali.

    A jaka to centrala, bo samo ,,Slican" to za mało i jak masz ustawiony ruch przychodzący na łączach ISDN?
    Oczywiście, jak napisał kol. Tracer2, pierwsza sprawa ustawienia u operatora, ale skoro twierdzisz, że działało wcześniej, to może warto przywrócić którąś kopię zapasową. I jeszcze jedno. Jeżeli było coś ''mieszane" na łączach ISDN od strony operatora, to więcej jak pewne, że się PBX rozjechał.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    ISDNy są od Orange, a usługa zmigrowana do Telestrady. Problem trzeba zgłosić do Telestrady, a ona z tym do Orange. Jak się nie dopilnowało przeniesienia tej usługi to możliwe , że żeby ją włączyć trzeba wrócić do Orange :P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    R-MIK napisał:
    Zutket napisał:
    A jaka to centrala, bo samo ,,Slican" to za mało
    Napisał "do centrali Slican 1668 do karty BRA,"

    Faktycznie, przegapiłem za co autora przepraszam i dziękuję za zwrócenie uwagi.
  • Poziom 9  
    Napisałem do Operatora zobaczymy co odpisze.

    Jak się nazywa ta usługa/funkcja której potrzebuję ?

    Zutket napisał:
    tomeek1 napisał:
    Wydaje mi się że dawno temu jak dostałem do opieki centralke to tak działało - do czasu awarii/odcięcia telefonów i później rekonfiguracji centrali.

    A jaka to centrala, bo samo ,,Slican" to za mało i jak masz ustawiony ruch przychodzący na łączach ISDN?
    Oczywiście, jak napisał kol. Tracer2, pierwsza sprawa ustawienia u operatora, ale skoro twierdzisz, że działało wcześniej, to może warto przywrócić którąś kopię zapasową. I jeszcze jedno. Jeżeli było coś ''mieszane" na łączach ISDN od strony operatora, to więcej jak pewne, że się PBX rozjechał.


    Kopii centrali nie mam, raczej ustawione jest to co było, chyba nie tutaj tkwi przyczyna.
    Działało to w Telestradzie - przestało najprawdopodobniej wtedy gdy Telestrada przez pomyłkę wyłączyła wszystkie ISDN. I ponowne włączenie przez Orange trwało "chwilę"

    Co to znaczy że PBX się rozjechał ?

    Co to jest WRL ?

    Odnośnie konfiguracji centrali cos mogę sprawdzić?
    Mam wątpliwości czy DevType i L2 są poprawnie ustawione ?

    Przełączanie rozmowy przychodzącej na kolejny wolny ISDN , Slican
  • Poziom 32  
    A dlaczego masz ustawiony P/P? Powinno być P/wielopunkt.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    "tomeek1" jakie masz numery na tych ISDN-ach?
    Na przykład:
    Isdn 1 główny aaaaaaaaa i MSN bbbbbbbbb
    Isdn 2 główny ccccccccccc i MSN ddddddddd
    Isdn 3 główny eeeeeeeeee i MSN ffffffffffffffff

    Sprawdź ew. w umowie lub rachunkach tel.

    Jeśli inaczej to opisz dokładnie jak są przydzielone te numery do konkretnych zakończeń NT (ISDN-ów).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Tak myślę dlatego poprosiłem pytającego jak to wygląda u niego.
    Jeśli tak jak napisałem to logiczne będzie, że pbxa nie ma zrobionego u operatora.
    Poczekajmy na odpowiedz.

    Cytat:
    tomeek1 napisał:
    Wydaje mi się że dawno temu jak dostałem do opieki centralke to tak działało - do czasu awarii/odcięcia telefonów i później rekonfiguracji centrali.

    Z tym wydaje mi się, to masz problem. Jeśli działało przed awarią a problem powstał po, to reklamacja do obecnego operatora. Jeśli było inaczej to 366zł od terminala.


    Może jednak nie do końca do operatora, bo "rekonfiguracja centrali" mogła dot. Slicana np. zmiana ustawień ruchu przy i wy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    No cóż i tak też bywa. Umowy czytać, śledzić opinie, dzwonić po znajomych, zadawać dużo pytań itp.
    Tak to już jest "raz na wozie raz pod wozem" :-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Tak jak koledzy wcześniej pisali , każde przeniesienie linii do innego operatora niż Orange ciągnie za sobą konsekwencję :
    - brak usługi PBX i tylko Orange to ma
    - brak możliwości przekierowana np. na GSM lub inny numer stacjonarny .

    Nic nie da płacz i lament :) potanianki zawsze źle wychodzą ...