Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy to ma sens - mini wieża Sony + głośniki Tannoy?

03 Sty 2018 23:13 627 11
  • Poziom 3  
    Dzien dobry,

Na wstępie zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem, wiec proszę o wyrozumiałość.

Zwracam się do szanownego grona z prośbą o radę.
    Pragnę odtwarzać w miarę spokojną muzykę, bez dużej głośności + ew. Uruchomić dźwięk z TV w pomieszczeniu ok. 18 metrów kwadratowych.
    W tym celu, chciałbym nieco ulepszyć mój mały, skromny domowy system audio, bez ingerencji w sprzęt sterujący.
    Podyktowane jest to tym, że aktualna, mini wieża Sony MHC-NX1 bardzo ładnie wtapia mi się w wystrój mieszkania (jest należycie schowana), a dodatkowo nie chciałbym wydawać większej ilości pieniędzy, gdyż do moich zastosowań owa mini wieża wystarcza w zupełności.
    Jednak, chciałbym nieco ulepszyć dźwięk, wiec pomyślałem o zakupie jakichś w miarę przyzwoitych, nie drogich, używanych kolumn głośnikowych.
    W okolicy, wpadł mi w oko zestaw Tannoy Mercury MX3 w bardzo przystępnej cenie, dobrym stanie i odpowiednim do reszty mieszkania kolorze.
    Wiem, ze nie są to hiper, super audiofilskie głośniki, ale ja audiofilem nie jestem, a muzykę i tak odtwarzam jedynie z serwisów online.
    Wydaje mi się, że do moich zastosowań będą ok, a ja osobiście i tak najprawdopodobniej usłyszę poprawę ponad oryginalnie dołączonymi do wieży głośnikami Sony.

Pytanie moje brzmi następująco:
    Czy Waszym zdaniem takie zestawienie sprzętu ma faktycznie sens i czy uda mi się to bez większego problemu podłączyć.
    Jak zapewne wiecie kable głośnikowe do takich mini wież, to zwykła żyłka bez specjalnych końcówek, więc zastanawiam się czy poza głośnikami będę musiał dokonać jakichś innych modyfikacji.

Czy jest sens wydać 500 PLN na wspomniane głośniki i „żenić” je ze wspomnianą wieża, czy to raczej gra nie warta świeczki?