Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak dokonać rozruchu awaryjnego? - Booster VOLTCRAFT VC300 A 2-in-1

Conrad.pl 04 Sty 2018 09:28 9975 36
  • #1 04 Sty 2018 09:28
    Conrad.pl
    Poziom 3  

    Rozruch auta w niskich temperaturach staje nie lada wyzwaniem, gdy wrażliwy na niskie temperatury akumulator ulega zużyciu. Z pomocą - w przypadku utraty nawet połowy mocy - przyjść może urządzenie rozruchowe, tzw. booster.

    Inteligentne urządzenie rozpoznaje głęboko rozładowane akumulatory i ułatwia ich reaktywację dzięki zintensyfikowanej mocy ładowania. Ładowanie pulsacyjne pomaga pozbyć się osadów siarki w starych lub źle utrzymywanych akumulatorach. Dzięki temu akumulatory stają się bardziej żywotne i wydajniejsze.

    Jego obsługa nie wymaga podłączania innego źródła energii ? np. w postaci akumulatora innego pojazdu ? boostery są bateriami o dużej pojemności pozwalającej na doładowanie akumulatora samochodowego.

    Awaryjny rozruch silnika może zostać ułatwiony dzięki boosterowi o odpowiedniej pojemności. Model VOLTCRAFT VC300 A 2-in-1 to ładowarka samochodowa o pojemności 12 Ah.
    Urządzenie posiada również 2 złącza USB o napięciu wyjściowym 5 V/DC i obciążalności wynoszącej 4,6 A (łączna obciążalność podzielona na dwa wyjścia). Dzięki temu staje się niezależnym źródłem zasilania również dla urządzeń elektrycznych, takich jak np. nawigacja samochodowa, smartfony lub tablety.





    Kabel połączeniowy z zaciskami krokodylkowymi posiada zintegrowaną funkcję testu, co ułatwia weryfikację i pozwala na szybką ocenę stanu akumulatora.
    Dioda LED będzie się świecić przez około 5 sekund i pokaże stan naładowania akumulatora samochodowego:
    ? zielona (naładowany),
    ? zielona/czerwona (rozładowany),
    ? migająca na czerwono (mocno rozładowana).


    Booster VOLTCRAFT VC300 A 2-in-1 umożliwia eliminowanie nieprzyjemnych zapachów dzięki zintegrowanemu filtrowi jonizacyjnemu powietrza. Urządzenie rozruchowe posiada również zabezpieczenie przed niewłaściwym podłączeniem biegunów oraz wbudowaną lampę LED, pozwalającą na oświetlenie trudno dostępnych miejsc oraz eksploatację w niesprzyjających warunkach oświetleniowych.
    Wbudowany akumulator można ładować za pomocą dołączonego zasilacza wtykowego lub dołączonego kabla ładowania podłączanego do zapalniczki samochodowej.

    Należy pamiętać, aby przy wyborze urządzenia do awaryjnego rozruchu kierować się jego pojemnością i dopasować (z zapasem) do pojemności silnika. Umożliwi to szybszy i pewny rozruch samochodu w niesprzyjających warunkach pogodowych.

    Zobacz więcej...


    Zgoda na publikację //gulson

    0 29
  • #2 04 Sty 2018 10:13
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Sty 2018 15:13
    marcin55246
    Poziom 25  

    Za taką cenę, to ja wolę kupić drugi akumulator, niż to urządzonko. Prąd rozruchowy diesla przekracza 100A. Wątpię czy takie coś przebije akumulator. Zresztą te kabelki spłoną przy pierwszej lepszej próbie uruchamiania.

    0
  • #5 04 Sty 2018 17:03
    paszczakq
    Poziom 20  

    Porządny boster ma zmodyfikowany aku żelowy 18 Ah . I też nie ma gwarancji że 3 litrowego diesla ruszy . Jedyna szansa gdy podstawowy akumulator jeszcze daje radę . U mnie taki akumulator ma wydajność 1kA . Także możliwości tego to jak ... kichanie muchy przy krowie .

    0
  • #7 04 Sty 2018 17:29
    paszczakq
    Poziom 20  

    Przy obecnej ilości drogiej elektronik w samochodach to ja bym się bał tak samo z kabli odpalać .

    1
  • #8 04 Sty 2018 18:24
    vodiczka
    Poziom 43  

    Ciemny lud to kupi :)
    Sprawna instalacja elektryczna i sprawny akumulator nie boją się zimowego rozruchu i nie potrzebują wspomagania wątpliwymi wynalazkami w rodzaju - usuwa ciąże i krawaty wiąże

    4
  • #10 04 Sty 2018 22:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Oprócz wodolejstwa i robienia wody z mózgu ludowi pracującemu, to to urządzenie to nic innego jak spory powerbank, zupełnie jak do telefonów, z dość dużym akumulatorem litowym - podobną działaniem jak w smartfonach czy tabletach. Jakie wspaniałe by to nie było, to niestety - powiedzmy że benzyniakiem wykona kilkanaście obrotów rozrusznika, dieslem, przy nie do końca padniętym akumulatorze również, ale przy całkowicie padłej "baterii pokładowej" nie ma szans - a w przypadku dużych diesli, z rozrusznikami >2 -2,5kW może się zdarzyć ze samo ulegnie zniszczeniu.

    3
  • #11 04 Sty 2018 23:07
    3029369
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Sty 2018 10:15
    rogos87
    Poziom 10  

    Pong.Chu napisał:
    Krokodylki podłączone są do pudełeczka gdzie sterszy żółte coś, co wygląda jak kapturek na złącze USB. I faktycznie z opisie z wyjść jest USB oraz USB-C. Chcesz odpalać auto z kabla USB?


    Chyba nigdy nie widziałeś jak taki booster wygląda w środku. Są tam 3 wysoko prądowe akumulatory Li-Po połączone szeregowo i to do nich bezpośrednio podłączasz krokodylki przez złącze XT60 albo podobne. Wyjścia USB są podłączone przez przetwornicę step-down więc na nich nie ma szans na odpalenie samochodu.

    0
  • #13 05 Sty 2018 12:17
    vodiczka
    Poziom 43  

    robokop napisał:
    to urządzenie to nic innego jak spory powerbank, zupełnie jak do telefonów, z dość dużym akumulatorem litowym - podobną działaniem jak w smartfonach czy tabletach.
    I tak bym go wykorzystał. Załóżmy, że z przyczyn losowych nie odpalałem auta przez 2-3 tygodnie.
    Akumulator (szczególnie, kilkuletni) "nie obrazi się" jeżeli trochę go podładujemy przed rozruchem.
    Pamiętam stary akumulator jeszcze w PRL, który rano dobrze kręcił a o 16 gdy chciałem wyjechać z pracy nie był w stanie odpalić auta przy temp. ok -2°C. Wystarczyło 20 min podładowania prostownikiem o wydajności 5A by problem ustąpił.

    0
  • #14 05 Sty 2018 12:49
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 05 Sty 2018 14:05
    vodiczka
    Poziom 43  

    radek3p napisał:
    Ale to urządzenie musiało by ładować napięciem 14,4 V
    Nie musi być dokładnie 14,4V Do podładowania, wystarczy zamiast przetwornicy step-down obniżającej napięcie do 5V zastosować odpowiednią przetwornicę z wyjściem 13,5-14,5V, posiadającą ograniczenie prądowe.

    0
  • #16 05 Sty 2018 21:06
    3029369
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 05 Sty 2018 21:39
    robokop
    Moderator Samochody

    Pong.Chu napisał:

    I te akumulatory są w stanie dać prąd 400A
    W stanie zwarcia, w ułamku sekundy? Ostrożny byłbym w formułowaniu osądu na ten temat. To znowuż jakaś kosmiczna wartość prądu nie jest, jak na nowoczesne ogniwo, o bardzo małej rezystancji wewnętrznej.

    0
  • #18 05 Sty 2018 21:51
    3029369
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 05 Sty 2018 21:59
    robokop
    Moderator Samochody

    Pong.Chu napisał:
    No właśnie a odpalenie samochodu (zakręcenie rozrusznikiem) to jednak więcej niż "ułamek sekundy

    A gdzieś tam jest napisane, że urządzenie zapewnia godzinne kręcenie silnikiem?

    0
  • #20 05 Sty 2018 22:08
    rogos87
    Poziom 10  

    W opisie na stronie jest
    Prąd szczytowy przy 12 V 450 A
    Prąd rozruchowy przy 12 V 300 A
    i pojemność 12 Ah, jeśli przyjąć że to dla 1 ogniwa to mamy pakiet 12Ah 3s 25C, takie pakiety istnieją, aczkolwiek waga takiego pakietu to ok. 900g a cały ten booster waży jedynie 454 g, więc raczej jest tam coś takiego http://radio-modele.pl/akumulator-turnigy-nan...er-bandit-stampede-compatible),445,9881.html,, maksymalny chwilowy prąd rozładowania : 80C/320A (15sec), raczej nikt dłużej rozrusznikiem nie kręci.
    Co prawda pojemność się nie zgadza ale może zdolny marketingowiec zsumował pojemność pakietów :D

    0
  • #21 06 Sty 2018 10:55
    vodiczka
    Poziom 43  

    Pong.Chu napisał:
    No właśnie a odpalenie samochodu (zakręcenie rozrusznikiem) to jednak więcej niż "ułamek sekundy".
    Przy sprawnej instalacji i akumulatorze (auto benzyna) to naprawdę ułamek sekundy, jakieś 0,5 do 0,75.
    Tylko gdy wszystko sprawne, booster niepotrzebny :)

    0
  • #22 13 Sty 2018 19:27
    vodiczka
    Poziom 43  

    W nawiązaniu do postów #13-#15 informuję, że mój pomysł na "coś w rodzaju powerbanku" zrealizowałem.
    Wykorzystałem stary akumulator, któremu pozostało ok. 30 Ah pojemności i przetwornicę step-up o prądzie wyjściowym do 2A.
    Napięcie wyjściowe przetwornicy ustawiłem na 14,4V. Doładowanie realizuję przez gniazdo zapalniczki a dokładnie przez gniazdo przelotowe wskaźnika napięcia akumulatora, osadzonego w gnieździe zapalniczki.
    Ostatnio napięcie akumulatora spadło do 12,2V z powodu wielokrotnego odpalania silnika podczas ostatniej jazdy na krótkiej trasie
    a następnie tygodniowego postoju auta i spadku temperatury poniżej zera.
    Po 4h ładowania prądem o średnim natężeniu poniżej 1A, napięcie wzrosło do 14,1V.
    Zmierzone 14h po zakończeniu ładowania wynosiło 12,6V.
    Wadą tego rozwiązania jest dźwiganie akumulatora o masie powyżej 12kg ale po zdobyciu akumulatora o pojemności ok. 7Ah będzie OK. :)

    0
  • #23 20 Sty 2018 10:09
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    Zastanawia mnie tylko jedno, mam prostownik z rozruchem telwin dynamic 620 A. Według producenta "TELWIN DYNAMIC 620 Prostownik z rozruchem Prąd rozruchu: 570 A , Prąd ładowania : 90A max. pojemność akumulatora: 1555 Ah"

    Kupiony tylko dlatego, że "na już" w moim mieście nie było większego oraz dlatego, że prostownik na 230V można przenosić na dalsze odległości w odróżnieniu od siłowego ze względów technicznych.

    Takim prostownikiem przy dużym mrozie i padniętym aku nie odpalisz nawet mercedesa 2,2 CDI. Mówie tu o technice szybkiego ładowania aku przez np 1 minute oraz próba odpalenia silnika wraz z rozruchem + samostart :D:D:D

    Więc niech mnie ktoś oświeci jakim cudem takie plastikowe coś ma odpalić nawet motorynkę :P
    Oczywiście nie chce nikogo urazić, podpieram się jedynie swoim doświadczeniem.

    0
  • #24 20 Sty 2018 11:08
    vodiczka
    Poziom 43  

    dee_jay_86 napisał:
    Oczywiście nie chce nikogo urazić, podpieram się jedynie swoim doświadczeniem.
    Wszystko zależy od tego co rozumiemy przez "padnięte aku" - czy takie które nie jest w stanie zakręcić samodzielnie czy takie, które zabiera znaczną część prądu prostownika z rozruchem, nawet po jednominutowym doładowaniu.
    dee_jay_86 napisał:
    mam prostownik z rozruchem telwin dynamic 620 A.
    dalej piszesz:
    dee_jay_86 napisał:
    Prąd rozruchu: 570 A
    już "zgubiłeś" 50A, zanim zdążyłeś go podłączyć :)
    Może rzeczywisty prąd rozruchu to tylko 270 A z czego padnięty akumulator potrafi zabrać 70A.

    0
  • #25 20 Sty 2018 11:34
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    Napisałem też że to dane wg producenta. Nie moja w tym głowa dlaczego ma 570 i czy tam coś ociekło czy nie. W tym celu proponuje skontaktować się z producentem. Wątek dotyczy innego problemu.

    Dla mnie padnięty aku to taki który nie ma na tyle pary aby samodzielnie wystartować motor, bo do takiego który nawet nie pali kontrolek na desce rozdzielczej mam inne urządzenie.

    "Więc niech mnie ktoś oświeci jakim cudem takie plastikowe coś ma odpalić nawet motorynkę :P "

    0
  • #26 20 Sty 2018 11:43
    E8600
    Poziom 35  

    vodiczka napisał:
    Może rzeczywisty prąd rozruchu to tylko 270 A z czego padnięty akumulator potrafi zabrać 70A.


    Deklarowane przez producenta prąd 570A jest dla mydlenia oczu klientom. Realnie producent deklaruje 360A natomiast 570A to chwilowy prąd szczytowy. Z ogniwa Li-pol też można pobrać duży prąd chwilowy 500A ale przy dłuższym, obciążeniu ogniwo wybuchnie lub się zapali. Przykład takiego ogniwa co prawda na 22V; 250A prąd ciągły natomiast 500A prąd szczytowy Link. Teraz proszę zobaczyć na cenę takich ogniw natomiast w tych starterach siedzą dość tanie ogniwa Li-pol o max prądzie 40-70A co wystarczy aby wspomóc rozruch w przypadku rozładowania akumulatora. Teoretycznie rozładowany akumulator ma nadal duży prąd w zapasie a problemem jest spadek napięcia (pod obciążeniem zamiast 11V ma tylko 6V).

    Dane producenta: Link
    Wracając do tego prostownika to jak by go solidnie zmierzyć to mogło by wyjść nawet mniej niż 200A na rozruchu (takie są realia współczesnego marketingu - cyferki). Tylko kiedyś było odwrotnie np. stary prostownik Bester producent deklaruje 4A MAX natomiast po zwatowaniu bezpiecznika prąd 10A nie jest problemem i nic się z nim nie dziej złego.

    0
  • #27 20 Sty 2018 12:45
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    No odpalenie diesla w porze zimowej może być utrapieniem, zwłaszcza jak silnik lub jego osprzęt trochę niedomaga ;)

    Z tego co rozumiem to jeśli silnik pali z "półobrotu" to można się bawić w taki rzeczy, ale jeśli musi przekręcić kilka razy to lepiej dać sobie spokój. W przypadku diesla chyba najlepiej podjechać drugim samochodem, podpiąć się szelkami takimi 2000A i po problemie :D

    Dla mnie sprawa jasna.Jeżeli buster za 300 zł miałby coś robić to ja nie rozumiem po co by było robić bustery za 3000 zł



    Link


    W miarę rzetelny test. Podobne urządzenie do omawianego zaczyna się od 19:30 minuty. Małego dieselka odpaliło, co prawda ledwo ledwo i nie ma mrozu, ale odpaliło :D

    0
  • #28 20 Sty 2018 20:32
    paszczakq
    Poziom 20  

    Ja mam lekko z górki . Jak mi się ... odkręcił rozrusznik to się stoczyłem z niej , 2 bieg i odpalone . 1,9 dci jakby co .

    To teraz poproszę test na -15 . Gęsty olej , główny akumulator w sumie nic nie robi . Te urządzenie musi być w ciepłym bo na -15 te ogniwa raczej nic nie wykrzesają .

    0
  • #29 20 Sty 2018 20:49
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    no pewnie, że przy dużym mrozie nie ma o czym mówić :) dlatego w bagażniku każdego diesla powinny znajdować się szelki na grubym kablu :) przynajmniej 50mm2. Wtedy podpinasz i bez zbędnej zwłoki odpalasz, nie trzeba czekać aż coś tam się pobudzi czy trochę naładuje :P

    0
  • #30 20 Sty 2018 21:05
    paszczakq
    Poziom 20  

    Po wielu latach różnych przygód jednak uznałem że najlepszy i najtańszy patent to własny sprawny akumulator . Ja mam kable ale żeby obecnie komuś pomóc niż samemu liczyć na pomoc . Patrząc na cały w pobliżu parking to nie ma auta z na tyle dużym akumulatorem by mi był w stanie pomóc .

    Bym zapomniał , podobno Straż Miejska pomaga w tym temacie .

    1
  Szukaj w 5mln produktów