Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizhub c350 - Brudzi i "powiela" druk

04 Jan 2018 13:45 612 4
  • Level 12  
    Witam serdecznie, chciałabym naprawić naszą KM bizhub c350. Czy są Państwo w stanie podpowiedzieć na podstawie załączonych skanów co powinnam zrobić?

    Wydaje mi się że problem tkwi w unitach Y i M - które najbardziej brudzą, a żółty drukuje powielony np. obrazek tylko dużo bledszy

    Pytanie też co z brudzącą się krawędzią strony, która wychodzi jako ostatnia z maszyny (na skanach jest to nie widoczne ale po złożeniu kartek na stosie widać to dość mocno).

    Jeśli do diagnozy musiałabym jeszcze coś wydrukować lub sprawdzić proszę o info.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Ania
  • Level 12  
    Piec wydaje się OK, a powielony wydruk jest widoczny tylko przy kolorze żółtym.
    Magenta brudzi czymś w rodzaju smugi widocznej na zdjęciu z żółtym gradientem.
    Dlaczego żółty gradient wydrukowany z poziomu serwisowego nie jest ładnie widoczny tylko od lewej strony zlewa się w całość ?

    Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale jeśli winny byłby pas transferowy to powielone wydruki byłyby na wszystkich kolorach, to samo tyczy się pieca.

    Macie jakieś pomysły ?
  • Level 11  
    Wygląda to na problem z czyszczeniem transferu. Wyczyść też listwy diodowe, najlepiej na mokro, postem na sucho
  • Level 16  
    Dobry wieczór, transfer w tego typie sprzętu nie brudzi typowo kolorami, paski i wszelkie defekty to efekt zmieszanego tonera wszystkich kolorów, czyli defekty są w kolorze pomiędzy czarnym a brązowym - więc transfer wg mnie nie ma tu nic wspólnego. Co do żółtego koloru to ewidentnie widać odbicie bębna przy następnym obrocie. Może być to wina zużytego już modułu( listwa już nie zbiera), ale jeżeli w maszynie pracuje toner żółty zamiennik tu szukałbym przyczyny - zła jego jakość / oczywiście jak wymienimy toner na drugi ( o ile jest zamiennik ) to przyczyna od razu nie ustąpi.
    Do precyzyjnej diagnozy potrzeba info, czy unity były resetowane, czy tonery oryginalne ?