Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbiny do VW TDI. Różnice??

12 Sie 2005 10:19 12275 11
  • Poziom 16  
    Witam.
    Ostatnio na allegro w dziale tuning sprzedawane sa turbiny do silników VW TDI mające niby zwiększyć moc silnika. Mam pytanie czym się różnią turbiny w silniku 110 Km od silnika 130KM i 150 KM. jak jest różnica?? Bo z tego co zauważyłem to ci ludzie np. sprzedają turbiny od silnika 130 KM ( niby przerobione) i mają one pasować do silnika 110KM i znacznie zwiększać jego moc?? na czym ta przeróbka ma polegać??
    czy to jest jakieś oszustwo?? tu jest link do miedzy innymi takiego
    ogłoszenia: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59705300
  • Poziom 18  
    Witam z tego co wiem turbina od 110 do 150 km. jest taka sama musi być na niej napis GT
  • Spec od samochodów
    I producent Volkswagenwerke o tym by nie wiedział? U mnie rosną gruszki na wierzbie.
  • Poziom 16  
    k631 napisał:
    Witam z tego co wiem turbina od 110 do 150 km. jest taka sama musi być na niej napis GT

    dziś widziałem te turbiny i ta 130 KM ma większą średnicę przewodu powietrza wylotowego, ale czy przy tej samej ilości spalin daje większe ciśnienie??
    Bo jeśli tak to to ma sens.
  • Poziom 18  
    Witam panie Stasiu przerabiałem problem walniętej turbiny i właściciel zakładu który regeneruje te turbiny pokazał mi turbo od 110 i130 i mówił że to to samo dlatego jestem taki mądry . Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Tuningowanie TDI przyspiesza remont kapitalny silnika,ale Ty masz na nową turbinę i na remont pewnie też.Powodzenia.
  • Poziom 16  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Tuningowanie TDI przyspiesza remont kapitalny silnika,ale Ty masz na nową turbinę i na remont pewnie też.Powodzenia.

    Spokojnie Panowie!!! Spokojnie.
    Po co wprowadzać wątek z remaontami silnika itd. ???
    Staneło na tym, ze te turbiny są podobne. różnią się srednicąprzewodów doprowadzajacych i wyprowadzajęcych powietrze sprężane.
    Teraz zastanawiam się nad ciśnieniem jakie dają. czy ta od 130 knnego silnika w silniku 110 konnym da większe ciśnienei a co za tym idzie większą moc???

    prosze sie skupić an temacie.
  • Poziom 18  
    Panowie nie pójdę na zabój ale 110 do130 po mojemu to jeden czort. pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    k631 napisał:
    Panowie nie pójdę na zabój ale 110 do130 po mojemu to jeden czort. pozdrawiam

    aleś się kolo uparł!!!!
    dzis pojechałem do firmy co sprzedaje takie sprężarki używane i nowe i miałem obie w rękach. jedną w le wej a drugą w prawej i już bez mierzenia widać, ze są inne!!!. to od 13o KM ma większą srednicę przewodów. Tearz tylko pytanie czy są jeszcze jakieśinne różnice oprócz srednicy przewodów??

    Błagam nie pisz już 4 raz że są te same.

    Dodano po 4 [minuty]:

    leo... napisał:
    xmarek napisał:
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Tuningowanie TDI przyspiesza remont kapitalny silnika,ale Ty masz na nową turbinę i na remont pewnie też.Powodzenia.

    Spokojnie Panowie!!! Spokojnie.
    Po co wprowadzać wątek z remaontami silnika itd. ???
    Staneło na tym, ze te turbiny są podobne. różnią się srednicąprzewodów doprowadzajacych i wyprowadzajęcych powietrze sprężane.
    Teraz zastanawiam się nad ciśnieniem jakie dają. czy ta od 130 knnego silnika w silniku 110 konnym da większe ciśnienei a co za tym idzie większą moc???

    prosze się skupić an temacie.


    turbiny oprócz innych zlaczek i śrenicy przewodów mają inną geometrię łopat - dzięki czemu turbo z silnika 150 KM daje ciśnienie robocze 1,2 bara - w piku 1,5 - turbina z silnika 110 KM daje ciśnienie robocze 0,94 w piku 1,2 - oczywiście do tego po modyfikacji mozna jeszcze trochę dołożyć ;) ale ...

    decydujący jest soft w ECU auta - mapa ECU jest tak napisana żeby przy ciśnieniu granicznym (zaprogramowanym) kierownice spalin przymknęły się - dzięki czemu ciśnienie doładowania spadnie do zadanej wielkości

    co do ciśnienia turbiny 110 / 130 - jest ono bardzo podobne - w zasadzie róży jest tylko soft w ECU silnika


    dzięki..


    Czyli becydujac się na chipa mozna sie teżpokusić o wymiane turbiny od mocniejszego modelu??

    czy da to lepszy efekt??
  • Poziom 18  
    Niech będzie na wasze ,ale pacz post leo .