Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Początek z mikrokontrolerami. Dobór sprzętu.

Pinky2244 04 Sty 2018 21:40 918 7
  • #1 04 Sty 2018 21:40
    Pinky2244
    Poziom 2  

Siema wszystkim.
    To mój pierwszy post, choć o dziwo to konto istnieje od 2008, nie wiem jakim cudem, no ale cóż.
    Otóż muszę zrobić pewien projekt (stoper) na mikrokontrolerze atmegi, ale przyznam, że jestem w tym zielony. Mam zatem kilka pytań.

>Czy jest jakiś symulator, gdzie mogę użyć np. Atmega128, a do tego wyświetlacz (konkretnie: max7219)? Czy istnieje taki symulator, gdzie mogę schematycznie połączyć elementy, napisać kod i zobaczyć jak działa?

>Zamiast symulatora, mógłbym to zrobić fizycznie. Zatem mam pytanie - szukając np Atmegi128, znajduję same 'czipy'. Jak znaleźć gotową płytkę, w której będę miał zlutowany układ, z gotowymi portami?

>Czym się różnią różne rodzaje atmegi. Czy w praktyce to duża różnica? I jak to wygląda od strony kodu?

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź. Każdą pomoc i nieco 'objaśnienie' tematu chętnie przyjmę!

0 7
  • #2 04 Sty 2018 21:46
    excray
    Poziom 39  

Atmega 128 to stary układ. Poszukaj czegoś nowszego. Poszczególne układy różnią się wieloma rzeczami - ilością pamięci RAM, FLASH, peryferiami, częstotliwością pracy, zakresem napięć pracy, itd.

0
  • #3 04 Sty 2018 21:47
    Pinky2244
    Poziom 2  

Pytam o Atmega128 głównie z tego powodu, gdyż projekt szykuję na studia, a tam na takiej operowaliśmy.

0
  • Pomocny post
    #4 04 Sty 2018 21:49
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 09 Sty 2018 17:43
    Pong.Chu
    Poziom 23  

Pinky2244 napisał:
    Siema wszystkim.

>Czy jest jakiś symulator, gdzie mogę użyć np. Atmega128, a do tego wyświetlacz (konkretnie: max7219)? Czy istnieje taki symulator, gdzie mogę schematycznie połączyć elementy, napisać kod i zobaczyć jak działa?