Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] fiat ducato 2.3 130km - nie odpala.

anet870 04 Sty 2018 23:04 4281 38
  • #1 04 Sty 2018 23:04
    anet870
    Poziom 25  

    Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
    Posiadam fiata jak w tytule. Samochód nie chce odpalić mimo iż rozrusznik kręci żwawo i długo. Nawet po podładowaniu akumulatora na następny dzień nie odpali mimo że "kręci mocno".
    Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Diagnosta stwierdził że wskazania czujników są dobre oraz ciśnienie też.
    Możliwe że przez słaby akumulatorze tak się dzieje?
    Na kable też nie odpali.
    Z wydechu czuć paliwo .
    Jaka może być przyczyna nie odpalania mimo iż mrozu nie ma?

    0 29
  • #2 04 Sty 2018 23:15
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    anet870 napisał:
    aka może być przyczyna nie odpalania mimo iż mrozu nie ma?
    Niesprawny układ wtryskowy. Począwszy od filtra, aż do wtryskiwaczy.
    anet870 napisał:
    Diagnosta stwierdził że wskazania czujników są dobre oraz ciśnienie też.
    Ciśnienie czego?

    0
  • #3 04 Sty 2018 23:36
    T5
    Admin grupy Samochody

    anet870 napisał:
    Diagnosta stwierdził że wskazania czujników są dobre oraz ciśnienie też.

    1- jakie są obroty rozrusznika podczas kręcenia?
    2- jakie ciśnienie buduje podczas krecenia?

    Konkrety proszę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    anet870 napisał:
    Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Diagnosta stwierdził że wskazania czujników są dobre oraz ciśnienie też.

    I co diagnosta na to?
    Co powiedział? Że problem jest w ???

    0
  • #4 04 Sty 2018 23:48
    anet870
    Poziom 25  

    Jutro diagnosta sprawdzi jeszcze raz to podam wyniki.
    Po kilku próbach odpalenia z pomocą innego samochodu ( podłączone kable) oraz ładowaniu
    Odpalił. Po czym stwierdził ze wskazania są wszystkie dobre przed odpaleniem i po oraz nie wie gdzie leży przyczyna ,sugerował że jest jakieś zabezpieczenie lub coś z przelewem paliwa jak się nie mylę.

    1
  • Pomocny post
    #5 05 Sty 2018 06:38
    motyl7104
    Poziom 13  

    do sprawdzenia ciśnienie sprężania .

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Sty 2018 15:55
    opal67
    Poziom 10  

    Do sprawdzenia ciśnienie na szynie jak zapali korekta wtryskiwaczy

    0
  • #8 07 Sty 2018 22:19
    anet870
    Poziom 25  

    Kupiłem nowy akumulator i samochód odpala tylko nie od razu , musi zakręcić kilka obrotów.
    Stary akumulator się naładował i trzyma 12,6 V więc jest chyba dobry.
    Jutro jadę na serwis autoryzowany aby popatrzyli co jest nie tak może coś znajda.
    Samochód zakupiłem kilka dni temu .

    0
  • #9 07 Sty 2018 23:10
    Karaczan
    Poziom 39  

    Jak wyżej pisał kolega @opal67
    Ciśnienie paliwa po wł zapłonu, ciśnienie przy kręceniu, po odpaleniu i nagrzaniu korekty wtrysków.

    Odpalanie dopiero po kilku obr może też wskazywać na problemy z wiązką czujnika położenia wału, lub samym czujnikiem. Ale wtedy na ogół wywala kontrolkę silnika po odpaleniu.

    0
  • #10 08 Sty 2018 10:44
    anet870
    Poziom 25  

    Dziś rano przy temperaturze 0 stopni odpalił dopiero za czwartym razem po długim kręceniu.
    Jak odpali to jeździ już normalnie.

    0
  • #11 08 Sty 2018 19:33
    opal67
    Poziom 10  

    Jeśli niema błędów stawiam na wtryski

    0
  • #12 08 Sty 2018 23:47
    anet870
    Poziom 25  

    W serwisie Fiata napisali że ingerencja w sterownik, wymontowany " oszukany czujnik wody w filtrze paliwa" ingerencja w dpf i kilka innych mało ważnych usterek.
    Do przebiegu 233 tys było ok w serwisie a teraz ,rok później przy 269 tys takie cuda.

    0
  • #13 09 Sty 2018 00:04
    Karaczan
    Poziom 39  

    Jak ECU było grzebane niefachowo to nawet możesz nie wiedzieć że masz problem, bo nawet sam sterownik nie wie że ma błędy ;)
    Raz taka sztukę spotkałem, po wydłubaniu DPF, mogłeś sobie odpiąć czujnik jaki chciałeś, ECU nie notował błędów, nie wywalał kontrolki. Parametry niby "widział" i były OK :D
    Za to ni cholery nie było możliwości skasowania serwisu olejowego...

    W przebieg też nie wierz za bardzo...
    Przy 260tys km to to auto nie powinno mieć żadnych problemów z DPF.
    No chyba że wtryski padły.
    Jak grubo leją to spodziewaj się nawet wypalenia tłoków i remontu silnika...

    0
  • #14 09 Sty 2018 21:25
    mars991
    Poziom 9  

    anet870 napisał:
    Diagnosta stwierdził że wskazania czujników są dobre oraz ciśnienie też.

    Może zostanę zaraz wyśmiany, ale weź kolego zaślep (na próbę) EGR i zobacz jak wtedy będzie odpalać.

    0
  • Pomocny post
    #15 09 Sty 2018 22:59
    Karaczan
    Poziom 39  

    Rada nie głupia, zacięty EGR w pozycji otwartej mocno utrudnia rozruch.
    Ale po odpaleniu auto wtedy też dobrze nie chodzi.

    Pomijając że przy wycinaniu DPF pewnie o EGR też zadbali ;)
    Ale poczekajmy co Autor odpisze.

    Generalnie ja bym oddał auto i żądał zwrotu kasy, i ew poniesionych kosztów.
    Normalnie umyślne zatajenie przez sprzedawcę stanu technicznego auta .

    0
  • #16 11 Sty 2018 10:36
    hetmanzefirek
    Poziom 9  

    Sprawdź czy pracuje pompa paliwa w zbiorniku (wstępne ciśnienie paliwa).Testery nie wyłapią tego błędu.

    0
  • #17 12 Sty 2018 19:26
    anet870
    Poziom 25  

    Panowie z serwisu niezależnego stwierdzili ze DPF "wycięty" , sterownik rozłożony został ponieważ trzeba go przeprogramować i coś zrobić z tablicą błędów.
    W kwestii odpalania wymienili rozrusznik. Przy odbiorze z serwisu -1 stopni C odpalił.
    Zobaczę po weekendzie jak będzie z odpalaniem.
    Dodam tylko że nie łapie od razu tylko i tak musi zakręcić kilka razy i to mnie nie pokoi.
    Sprzedawca mówi że dowiezie graty brakujące lub jakoś to rozwiążemy finansowo...

    0
  • #18 12 Sty 2018 21:55
    Karaczan
    Poziom 39  

    Świece OK? Kompresja OK? Rozrząd OK?
    W serwisie pewnie nie wpadli na pomysł podłożenia na próbę ECU z normalnego, nie gmeranego auta? Bez normalnego ECU diagnostyka może być mocno problematyczna. Uczepiłem się może trochę tego kompa, ale to dlatego że sam widziałem tak spartolone auto po sofcie DPF OFF. Ono zwyczajnie nie wiedziało że ma jakiekolwiek błędy.

    Możesz jeszcze odpiąć czujnik obrotów wału korbowego i zobacz czy wtedy będzie tak samo długo odpalał. To jest EURO5 czy EURO5+? I rocznik?

    0
  • #19 13 Sty 2018 11:06
    anet870
    Poziom 25  

    Sterownik podobno podmieniali,mieli od tego zacząć.
    Sterownik,na którym przyjechałem notuje błędy tz. po odłączeniu podzespołów przy silniku.
    świece kompresja rozrząd jeszcze nie sprawdzałem ale to muszę do serwisu mechanicznego.
    Najpierw muszę założyć opony zimowe bo stoi jeszcze na letnich.

    0
  • #20 14 Sty 2018 18:31
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 14 Sty 2018 19:57
    anet870
    Poziom 25  

    Teraz -8 stopni nie odpalił. Kręci jak szalony. Czuć paliwo z wydechu. kontrolka świec świeci kilka sekund dłużej niż kontrolka od wtrysku( przy temp na + gasną równo).
    ???

    0
  • #22 14 Sty 2018 20:28
    Karaczan
    Poziom 39  

    Uszkodzenie świec powinien sygnalizować i komunikatem i mrugającą kontrolką świec.
    Kontrolka jest powiedzmy dość wrażliwa ;) Z byle przyczyny potrafi ją zapalać.
    Przerwa, zwarcie, za mały prąd, za duży prąd, luźny styk, zgnita wiązka...

    Mnie jeszcze przychodzi do głowy przepustnica, lubią się zacinać.
    Do gaszenia ją zamyka, może przy porannych odpalaniach nie otwiera się prawidłowo?Ale też znów, powinien wywalić check engine...

    0
  • #23 16 Sty 2018 00:24
    anet870
    Poziom 25  

    Ciśnienie czego?[/quote]
    Ciśnienie w rurze ssącej 97 kPa
    Ciśnienie rail 37000-39000 waha się .
    Pompa paliwa na filtr podaje paliwo mocno, filtr zmieniony.

    Dodano po 1 [minuty]:


    1- jakie są obroty rozrusznika podczas kręcenia?
    2- jakie ciśnienie buduje podczas krecenia?

    Konkrety proszę.

    Podczas kręcenia pokazuje obroty 0 a jak odpali to już normalnie ( wskazanie na komputerze diagnostycznym)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Widać ze trochę ucieka ciśnienie spod wtrysków, małe bąbelki.
    W końcu pokazał się błąd :
    usterka sporadyczna
    P0089 Zawór regulacji ciśnienia paliwa 1 Usterka

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sam nie był w stanie odpalić. Po użyciu nie wielkiej ilości samostartu zapalił.Po odpaleniu pracował kilkanaście minut do zagrzania.
    Po kilku godzinach już zapalił normalnie, zobaczę jutro.

    1
  • #24 19 Sty 2018 14:39
    anet870
    Poziom 25  

    Świece sprawne . Po teście na przelewy wyszły bardzo duże różnice .fiat ducato 2.3 130km - nie odpala.fiat ducato 2.3 130km - nie odpala.

    0
  • #25 19 Sty 2018 16:29
    erdaniel
    Poziom 14  

    róznice za duże ,zwłaszczw na wg drugiego,do 40% między wtryskami.moze nieszczelna rurka .taka ilośc na przelewie na reszcie wtrysków co widać powinna pojawić się po dłuższym kręceniu ,np z 10 sek ,,wcześniej ktos wspomniał o wiąsce do czujnika obrotów,przeciera się a będu może nie być.

    0
  • #26 22 Sty 2018 18:49
    anet870
    Poziom 25  

    Teraz po przejechaniu okolo 500 km od zakupu samochodu nie da się normalnie jechać . Brak mocy . Cały czas wyświetla się komunikat sprawdź silnik.
    Błędy są takie:
    Po skasowaniu błąd wyskakuje praktycznie od razu.

    1
  • #27 22 Sty 2018 18:54
    anet870
    Poziom 25  

    erdaniel napisał:
    .moze nieszczelna rurka.


    Na oko wszystko jest szczelne i nigdzie nic nie cieknie.

    0
  • #28 22 Sty 2018 18:57
    erdaniel
    Poziom 14  

    wg AD P2456- dpf czujnik ciśnienia spalin,obwód elektryczny.

    0
  • #29 22 Sty 2018 19:05
    Karaczan
    Poziom 39  

    Jakie jest wtedy ciśnienie na listwie CR które widzi ECU?
    Może być problem z pompą CR lub z okablowaniem, rzadko z samym czujnikiem.
    P2456 to problem z czujnikiem ciśnienia różnicowego DPF.
    Na ogół zatkanie filtra.
    Mógł zdechnąć czujnik, przetarte wiązki, zatkane rurki od czujnika do DPF.
    DPF ponoć wycięty... Więc w ogóle nie powinien tego zgłaszać jeśli soft ECU przerobiony prawidłowo.

    Nabyłeś ciekawe auto...
    Ja bym zaczął od regeneracji wtrysków, bo są w bardzo złym stanie patrząc po przelewach. I nie jednego a wszystkich. Przynajmniej oddać wszystkie do dokładnej weryfikacji. Bo korekty przez co i przelewy (choć nie ĄŻ tak różne jak u ciebie) są sprawą troszkę względną. A padnięte wtryski prędzej czy później wpędzą cię w ogromne koszta remontu silnika.
    Jak długo są padnięte nie wiadomo. Ale pewnie długo. Stąd wycięcie DPF bo się ciągle zatykał. Jak dasz mu w palnik podczas jazdy to nie ciągniesz czarnej chmury za sobą? ;)
    W międzyczasie dokładnie posprawdzał wiązki. ECU-silnik (głównie przetarcia w korytku na silniku), ale bezpieczniki-ECU dla pewności też. To są ich czułe punkty.
    Potem bym dał ECU do kogoś zaufanego kto ci prawidłowo przerobi soft na DPF OFF.
    Niestety parę zł będzie... Nawet więcej niż parę.
    Zrobisz jak zechcesz...

    I nie jeździłbym na paliwie do kutrów... Może aparat kłamie, może mój monitor... Ale jakaś taka niebieska ta ropa ;)

    0
  • #30 22 Sty 2018 19:26
    erdaniel
    Poziom 14  

    cz.,cisnienia spali sprawdzić okablowanie i rurki ,jeśli ok to nowy czujnik.Wtryski -jesli próba przelewowa zrobiona prawidłowo to widać że 3 puszczają,tak czy siak dać wtryski do sprawdzenia lub naprawy i na razie tyle.

    0