Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis T27 uzywany elektryczny hamulec reczny blad c1203

luki299 05 Jan 2018 10:31 19182 22
  • #1
    luki299
    Level 9  
    Witam posiadam samochod avensis t27 2010 r 1,6 B , uszkodzony hamulec reczny zaryzykowalem i zakupilem uzywany o tym samym nr katalogowym czesci .
    Po montzu kalibracji wywala blad c1203 Niespójne informacje dotyczące pojazdu , hamulec dziala poprawnie wyswietla zolta kontrolke , pytanie moje czy nie ma mozliwosci montazu ponownego uzywanego modułu ?? i czy istnieje mozliwosci skasowania pamieci eprom modułu hamulca recznego ???
  • #2
    szawar
    Level 13  
    Zeby upewnić się, że dobrałeś go właściwie powinieneś jeszcze popatrzeć na listę danych sterownika hamulca. Na PW podsyłam szczegóły.
  • #4
    kristoferson22
    Level 10  
    Przy wymianie hamulca musi być wymieniona pamięć na nową - czystą, stara nawet po wykasowaniu powraca przy pierwszej próbie kalibracji, robi to jakiś gość w okolicach Warszawy, sprzedaje całe zestawy hamulca z czysta pamięcią i po zamontowaniu i kalibracji wszystko śmiga. Nie mam namiarów bo hamulec tylko montowałem a klient sam sobie załatwiał części ale możesz poszukać po necie kto w Warszawie handluje takimi hamulcami.
  • #5
    _cober_
    Level 1  
    witm
    potrzebuje porady do t27 2010 2.0 benzyna prestige wersja kombi
    dziś po odpaleniu auta i przejechaniu 200m wyskoczył mi komunikat " parking brake inoperable" zgasiłem auto i zniknął. po7 km znów to samo ale już nie zgasł po wyłączeniu .teraz el.postojowy zachowuje sie inaczej nie moge przyciskiem sterować hamulcem natomiast auto robi to aytomatycznie po zgaszeniu i zaciąga reczny. po dpaleniu i dodaniu gazu puszcza ale nie gasną kontrolki p i wykrzyknika - migają wraz z komunikatem "hamulec postojowy nie działa" podłączałem u kumpla tester diagnostyczny ale zero błędów.
    co moge poradzić omijąjąc serwis ?
    proszeo pomoc
  • #6
    predki
    Level 12  
    szawar wrote:
    Zeby upewnić się, że dobrałeś go właściwie powinieneś jeszcze popatrzeć na listę danych sterownika hamulca. Na PW podsyłam szczegóły.

    Witam mam pytanko zakupiłem taki sam model wszystko pasuje ale błąd cały czas jest co trzeba zrobić ?
  • #7
    luki299
    Level 9  
    Wszystkie usterki hamulca postojowego wiażą sie z wymiana raczej sterownika tz calego modólu hamulca , co mozna sprawdzic przed to czy zacisk hamulca nie jest np zatarty tz zostal w pozycji zaciagnietej a linka jest luzna , lub wyciagnac wtyczke od modólu i ogladnac czy nie jest zielona ale w tym przypatku na pewno bedzie do wymiany caly mechanizm hamulca. Rok temu przerabiajac temat nie wiedzialem tego chociaz pracuje w aso powod ( zawsze nowe moduly montowalem ) jak ktos ma namiary na ziomka z wawy to podeslijcie chetnie zapisze pozdro
  • #8
    Bober0707
    Level 11  
    Witam wszystkich,
    Mam ten sam błąd po wstawieniu używanego hamulca. Niestety pamięci nie można zgrać z oryginalnego (zalany wodą).
    Cze ma ktoś może wsad do tej pamięci?
    Na jakie parametry samochodu trzeba patrzyć przy zakupie używanego modułu?
    Czy ma znaczenie rodzaj paliwa czy tylko automat/manual; anglik/europa?

    Proszę o odpowiedź.
  • #9
    lysiczka
    Level 11  
    Witam serdecznie, mam ten sam kłopot, kontrolka i komunikat: parking brake inoperable. Czy ktoś x Was poradził sobie bez wymiary modułu? Wawa, może ktoś pomoże?
  • #10
    luki299
    Level 9  
    Siema przelutujcie pamięć e prom z starego modułu lub jesteście zmuszeni kupić nowy nie zakładany moduł i zrobić kalibrację .
  • #11
    lysiczka
    Level 11  
    Bardzo proszę o pomoc już 6 elektryk nie jest w stanie sobie poradzić z naprawą modułu.. Zwiedziłam zarówno Aso w Wawie, jak i okolicznych z "polecenia".. Już 2 miesiące bujam się z tym..
  • #12
    FordFocusC-MAX
    Level 2  
    Witam
    Jak poradziliście sobie z wspomnianym wyżej problemem i jakie to są orientacyjnie koszty.
    Pacjent to Toyota Avensis T27 z 2010roku
    Po uruchomieniu silnika pojawił mi się komunikat „parking brake inoperable” zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + kontrolka pomarańczowa wykrzyknik i kontrolka okładzin. Pomimo, że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony. Po wyłączeniu silnika słychać jak ręczny się załącza i trzyma. Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania. Wrzucam bieg, puszczam delikatnie sprzęgło i ręczny odpuszcza ale kontrolki pala się dalej. Samochód hamuje normalnie, gaszę silnik ręczny się włącza

    Dodano po 1 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/6965729200_1578726356_thumb.jpg[/img][/url]
  • #13
    Arkadiooo1986
    Level 2  
    Witam, mam ten sam problem, byłem u dobrego mechanika ( a takich mało) , sprawa wygląda tak że moduł jest w miejscu gdzie dostaje się woda , wilgoć i szlak go trafia po latach, wymiana na nowy tak jak kolega wyżej pisał 4000, jeśli chodzi o używany to dla aut europejskich nie wolno zakładać modułu z anglika ponieważ błąd nie zniknie, zastanawiam się nad naprawą starego modułu, może jakiś elektronik by to naprawił ? wiem że na innym forum spotkałem się z tematem otwierania modułów w celu naprawy , ale nic nikt konkretnego nie napisał, jeśli ma ktoś rozwiązanie problemu to proszę o wiadomość digital1000(malpa)wp.pl
  • #14
    lysiczka
    Level 11  
    Arkadiooo1986 wrote:
    Witam, mam ten sam problem, byłem u dobrego mechanika ( a takich mało) , sprawa wygląda tak że moduł jest w miejscu gdzie dostaje się woda , wilgoć i szlak go trafia po latach, wymiana na nowy tak jak kolega wyżej pisał 4000, jeśli chodzi o używany to dla aut europejskich nie wolno zakładać modułu z anglika ponieważ błąd nie zniknie, zastanawiam się nad naprawą starego modułu, może jakiś elektronik by to naprawił ? wiem że na innym forum spotkałem się z tematem otwierania modułów w celu naprawy , ale nic nikt konkretnego nie napisał, jeśli ma ktoś rozwiązanie problemu to proszę o wiadomość digital1000(malpa)wp.pl

    Piszę tutaj,zeby każdy miał do tego dostęp:
    Znalazłam rozwiązanie, naprawa modułu to kupienie używki, o tym samej nazwie cześci, dokładnie tej samej, Ja walczyłam 8 miesięcy, U mnie nie widać bylo,ze jest zaśniedziały, ani dostała sie wilgoć, ale jedyny fachowiec z okolic Wawy zwodził mnie 8 miesięcy( trafiłam do niego od razu z polecenia).. ale to długa historia.. kolejne zakłady łącznie z Aso to partacze ,albo naciągacze..
    To czego sie nauczyłam i może pomóc reszcie:
    Tak jak radzili wyżej:
    -przelutowanie pamięci eprom
    moduł nie ważne czy od diesla czy od benzyny( ważna zgodność z Twoim modelem- nr części)- bywali tacy,którzy kazali mi szukać tylko od benzyny, co jest głupotą i graniczy z cudem
    -inna naprawa nie wchodzi w grę, trzeba bardzo uważnie zdejmować moduły, u mnie w trakcie zepsuli również wiązki i po przylutowaniu dalej komputer nie widział modułu
    Moduły ma kilka osób z okolic Wawy, z Wyszkowa i okolice Legionowa- ja znalazłam na olx, po wymontowaniu mojego zrobiłam fotę tabliczki z kodem i nazwą i tak szukałam.
    Mnie zrobił gość z Otwocka, ale czekałam na to 8 miesięcy. Jest jeszcze gość z Radzynia, tu dostalam namiar. Robił takie rzeczy, ale on kazał mi szukać modułu od benzyny( ja mam benzyniaka) , a okazało się,że to bez znaczenia, a od benzyny praktycznie modułów nie ma.
    Mechanicy/elektronicy - jest jeszcze w okolicach al. Krakowskiej/ Wawa. Prawdziwi magicy, -oni tez by zrobili, uwielbiają wyzwania, ale wtedy ( mój zrobiony byle lutym) jeszcze nie spotkali się z czymś takim. Naprawiają wszystko co elektroniczne w autach itd.
  • #15
    Arkadiooo1986
    Level 2  
    Dziękuję za cenną informację, ja znalazlem dodatkowo na allegro ofertę za 500 zł , naprawa modułów, z roczną gwarancją, uważam że warto , i jeśli wiedzą co robią i dają gwarancję to chyba można spróbować
  • #16
    lysiczka
    Level 11  
    Arkadiooo1986 wrote:
    Dziękuję za cenną informację, ja znalazlem dodatkowo na allegro ofertę za 500 zł , naprawa modułów, z roczną gwarancją, uważam że warto , i jeśli wiedzą co robią i dają gwarancję to chyba można spróbować

    Zapytaj dokładnie, też dzwoniłam do tego typu ogłoszeniodawców, ale oni tylko przylutowywali eprom, nie zdejmowali i nie zakładali.. jesli cos schrzanią i uszkodzą Ci Twój eprom, to pozamiatane.. trzeba będzie kupic za 4 tys nowy i wgrać wszystko:)
    Ja wlasnie tego się bałam... Sama nie byłam w stanie go wyjąć, a juz przy 1 wyjęciu partacze( choć to gość pracujący też w serwisie T.) uszkodzili mi wiązki i przestał sie załączać przy zgaszonym silniku( wczesnej nie działal mi tylko włączenie na przycisk)
  • #17
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymieniałem kilka takich modułów, wszystkie dały się dopisać bez problemu. Jeden napewno był z anglika. Słabym miejscem jest linka awaryjnego zwalniania, to przez nią dostaje się wilgoć i sieje spustoszenie. Jeśli nie jest uszkodzony przez wodę, dopisujemy go skanerem do wersji auta. Toyotowski Techstream, faktycznie nie posiada tej funkcji :cry: Robi to G-scan 2.
  • #18
    lysiczka
    Level 11  
    manta wrote:
    Wymieniałem kilka takich modułów, wszystkie dały się dopisać bez problemu. Jeden napewno był z anglika. Słabym miejscem jest linka awaryjnego zwalniania, to przez nią dostaje się wilgoć i sieje spustoszenie. Jeśli nie jest uszkodzony przez wodę, dopisujemy go skanerem do wersji auta. Toyotowski Techstream, faktycznie nie posiada tej funkcji :cry: Robi to G-scan 2.

    Szkoda., ze wczesnej Pan nie napisał, moze ja nie czekałabym 8 miesięcy , choć po zwiedzeniu 8 różnych "naprawiaczy" nauczyłam się ze blondynka potrafi wiedzieć więcej niż oni:D:)))
  • #19
    evo.zion
    Level 1  
    Witam, mam problem z hamulcem EPB w T27 tak jak w forum opisane. Nikt mi nie potrafi uzywanego hamulca zamontowanego zaprogramowac, nie ASO nie inne warsztaty. Nie znam nikogo z dostepem do GScan-2 a niebawem trace waznosc przegladu. Czy mogl by ktos doradzic? Moze nawet kogos z okolic Szczecina polecic? Dla mnie sprawa bardzo pilna.

    pozdrawiam i dziekuje
    Bartek
  • #20
    lysiczka
    Level 11  
    Mam tylko z okolic Wawy, ale można do nich przysłać. Napisz na priv, dam Ci namiary.
  • #21
    kamilosik16
    Level 1  
    Witam,
    Tak jak napisała użytkowniczka "lysiczka" trzeba naprawdę się namęczyć, żeby znaleźć kogoś kto zna temat i wogóle będzie chciał się podjąć naprawy. Z własnego doświadczenie wiem, że niektórzy mechanicy znają sprawę i po prostu nie podejmują się. Sprawa wygląda tak, zepsuty moduł hamulca ręcznego wiąże się tylko i wyłącznie z jego wymianą. Ceny w ASO, tu ciekawostka, różne salony, różna cena. Dla porównania sam moduł (a trzeba doliczyć jeszcze cenę robocizny) w ASO Warszawa to koszt nawet 7 tys. gdzie ta sama część w ASO Siedlce to ok 5 tys. zł. Tak czy siak o wiele za wiele :D a więc jeżeli chcemy już sobie jakoś poradzić sami, musimy wymienić moduł na używany ale w taki sposób, żeby pamięć z naszego została zgrana na ten nowy "używany". A to dlatego, że wymiana na używany moduł naprawi usterkę i pozwoli na zaciąganie hamulca lecz nie skasuje błędu z deski rozdzielczej, bo komputer pokładowy nie rozpozna nowej części. I tu bardzo ważne przy kupnie używanego modułu. Często może być tak, że kupiona używka może być zalana albo w jakiś sposób uszkodzona więc warto brać z jakąś tam gwarancją rozruchową. Przewijał się we wcześniejszych komentarzach tekst co do takiego samego nr seryjnego modułów, aby popsuty i kupiony moduł miały taki sam - szczerze powiedziawszy nie wiem, bo mechanik którego ja znalazłem sam zajął się znalezieniem dobrej używki na wymianę ( pierwszy moduł zamówiony przez niego okazał się trefny więc dlatego wcześniej o tym wspomniałem). Co do rozwiania jeszcze wątpliwości dla niektórych - jeżeli pada nam moduł sterowania hamulcem, komputer wykrywa błąd w aucie i automatycznie przestaje nam działać również tempomat oraz sygnalizacja SHIFT na zegarach ( strzałki przypominające o zmianie biegów ). Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z naprawy i z ceny. Spytałem o zgodę na polecenie zakładu więc jak ktoś ma podobny problem z hamulcem zapraszam na priv i napiszę kontakt - lokalizacja warsztatu Stoczek Łukowski

    Pozdrawiam, szerokości i oby jak najmniej popsutych modułów :D
  • #22
    Emilek29
    Level 1  
    Witam. Mam ten sam problem. Proszę o jakiś namiar na PW do magików którzy by to ogarnęli. Bujam się już z tym ponad miesiąc i mam dosyć 🤯🤯
  • #23
    lysiczka
    Level 11  
    Panowie, tutaj macie człowieka, który w 3 dni naprawił mi ponownie wadliwy hamulec. http://autoalarmy-elektronika.pl/
    Nie reklamuje go, dałam mu do wiwatu, bo juz nikomu nie ufałam.
    Wszyscy "fachowcy" u których bylam znowu głupio mądrzy, a mój hamulec po pół roku znowu przestał działać!
    Efekt , mimo zapewnień fachowca z Otwocka - eprom nie była przelutowana( chyba), P. Irek 2 miesiące zwodził mnie , wiec mój koszmar sie znowu zaczął i tak.. po odczytaniu kodów błędów ( 4 różne między innymi dot. czujników hamulca) usłyszałam od innych cały stek bzdur , z pomysłami ,zeby wymienić rozrząd za 5k, to moze zacznie działać!

    Ale do meritum.
    Facet polecony tutaj,ma swoje podejście, ale nie spoczął, póki nie naprawił. Wziął auto, 3 dni, kilkanaście telefonów do mnie i okazało sie, ze uszkodzenie bylo mechaniczne- ktoś wcześniej, grzebał w okolicach silnika, gdzie sa umiejscowione kable od modułu do komputera , w skrócie rozbebeszył elementy tak, że ledwo sie trzymały kupy.. tam są tez czujniki, które siadły pod wplywem luzów i juz pokazywało mi 2 błędy na pulpicie.
    Słono zapłaciłam za wymianę czujników i poskładaniu wszystkiego do kupy, ale facet naprawił i dostalam rok gwarancji na piśmie, a nie kopen w dupen, jak w innych wypadkach( wybaczcie dosadność).
    W każdym razie pisze tego żalposta tylko dlatego, zeby innych przestrzec i zapobiegać przeprawom ,które mialam:))))
    Mam nadzieje, ze pomogę( ps., na dzień dzisiejszy od stycznia auto działa dalej:)))
    Szerokości Panowie;))))

    Dodano po 8 [minuty]:

    kamilosik16 wrote:
    Witam,
    Tak jak napisała użytkowniczka "lysiczka" trzeba naprawdę się namęczyć, żeby znaleźć kogoś kto zna temat i wogóle będzie chciał się podjąć naprawy. Z własnego doświadczenie wiem, że niektórzy mechanicy znają sprawę i po prostu nie podejmują się. Sprawa wygląda tak, zepsuty moduł hamulca ręcznego wiąże się tylko i wyłącznie z jego wymianą. Ceny w ASO, tu ciekawostka, różne salony, różna cena. Dla porównania sam moduł (a trzeba doliczyć jeszcze cenę robocizny) w ASO Warszawa to koszt nawet 7 tys. gdzie ta sama część w ASO Siedlce to ok 5 tys. zł. Tak czy siak o wiele za wiele :D a więc jeżeli chcemy już sobie jakoś poradzić sami, musimy wymienić moduł na używany ale w taki sposób, żeby pamięć z naszego została zgrana na ten nowy "używany". A to dlatego, że wymiana na używany moduł naprawi usterkę i pozwoli na zaciąganie hamulca lecz nie skasuje błędu z deski rozdzielczej, bo komputer pokładowy nie rozpozna nowej części. I tu bardzo ważne przy kupnie używanego modułu. Często może być tak, że kupiona używka może być zalana albo w jakiś sposób uszkodzona więc warto brać z jakąś tam gwarancją rozruchową. Przewijał się we wcześniejszych komentarzach tekst co do takiego samego nr seryjnego modułów, aby popsuty i kupiony moduł miały taki sam - szczerze powiedziawszy nie wiem, bo mechanik którego ja znalazłem sam zajął się znalezieniem dobrej używki na wymianę ( pierwszy moduł zamówiony przez niego okazał się trefny więc dlatego wcześniej o tym wspomniałem). Co do rozwiania jeszcze wątpliwości dla niektórych - jeżeli pada nam moduł sterowania hamulcem, komputer wykrywa błąd w aucie i automatycznie przestaje nam działać również tempomat oraz sygnalizacja SHIFT na zegarach ( strzałki przypominające o zmianie biegów ). Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z naprawy i z ceny. Spytałem o zgodę na polecenie zakładu więc jak ktoś ma podobny problem z hamulcem zapraszam na priv i napiszę kontakt - lokalizacja warsztatu Stoczek Łukowski

    Pozdrawiam, szerokości i oby jak najmniej popsutych modułów :D


    W trakcie mojej przygody okazało się, ze kluczowe są kody błędów, nie zawsze trzeba wymieniać hamulec.. Rozmawiałam z Panem ze Stoczka, fajny człowiek, kompetentny, ale przed wymianą warto zrobić diagnozę komputerową, bo uszkodzona moze być któraś z 4 wiązek od modułu( przypadek u mnie nr 1). lub na przykład czujnik( przypadek u mnie nr 2).. Uszkodzenie wiązek jest najczęściej mechaniczne, wiązki nie są głęboko wpięte pod podwoziem, wiec bywa rożnie. Wymiana modułu najczęściej jest efektem zalania- co nie zdarza sie często, ale wystarczy, ze kilka dni postoi w głębokiej kałuży( tak niestety tez sie zdarza).. i klops..