Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Słabe Grzanie kabiny w Chrysler Voyager 2.0

tomplichta 05 Jan 2018 11:11 2631 8
  • #1
    tomplichta
    Level 11  
    Witam,

    Mam problem z ogrzewaniem kabiny, tak jak by nagrzewnica nie dawala wystarczającego ciepła.
    Wymienilem termostat. Wlany plyn do poziomu max a z dmuchawy dalej leci lekko cieple powietrze.
    Temp jaka pokazuje na programie diagnostycznym to okolo 80°C. juz nie wiem co.dalej robic auto jest rok po wymianie uszczelki glowicy.
    _________________
    ====================

    Chrysler Voyager '98 2.0 + LPG
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    tomplichta
    Level 11  
    Cieple. Zastanawiam sie czy nagrzewnica sie nie zasyfila. Tylko teraz jaki preparat dobry jest?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    tomplichta
    Level 11  
    U mnie cos tam grzeje ale.rewelacji nie ma.
    Myslalem ze to wina termostatu wiec i jego wymienilem.
    Ale czemu mi temp clodnicy 80° pokazuje to nie wiem raz juz czujnik wymienialem.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    farmer2020
    Level 6  
    Mam znajomego, któremu też Voytek słabo grzał, pojechał do serwisu i tam mu powiedzieli że ma jakąś wersję która szła do Włoch i one nie nagrzewają się mono bo u nich to wystarcza no ale u nas jest wtedy problem z ogrzewaniem.
  • #8
    Zbychul
    Level 21  
    Możliwe, że silnik klapy niedomaga. Na początek zrób test-kalibrację:

    "HEATER-A/C CONTROL CALIBRATION The heater-A/C control module must be recalibrated each time an actuator motor or the control module is replaced. If the vehicle is so equipped, the calibration procedure also includes rear HVAC positions for each actuator motor. 1. Turn the ignition switch to the On position. Simultaneously depress and hold the Power and Recirculation buttons on the heater-A/C control for at least five seconds. 2. The manual heater-A/C control power Light Emitting Diode (LED) and Recirculation LED, or the Automatic Temperature Control (ATC) heater-A/C control Delay and Recirculation graphics will begin to flash when the calibration procedure has begun. 3. The calibration procedure should take less than two minutes to complete for the manual heater- A/C control, and less than twenty seconds for the ATC heater-A/C control. When the LEDs or graphics stop flashing, the calibration procedure is complete. 4. If the LEDs or graphics continue to flash beyond the normal three minute (manual) or twenty second (ATC) calibration time, it indicates that the heater-A/C control has detected a failure and a Diagnostic Trouble Code (DTC) has been set. 5. Use a DRBIII scan tool to perform further diagnosis. Refer to the appropriate diagnostic information. The LEDs or graphics will continue to flash even after the ignition switch is cycled Off and On, until a successful calibration is completed or until the vehicle has been driven about 8 miles."
  • #9
    tomplichta
    Level 11  
    Kalibracje zrobiłem, lecz nic nie pomogło. cóż nagrzewnica do wymiany.