Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 5008 ... jaki model kupić ?

dawidof2024 05 Jan 2018 12:53 15024 25
Texa Poland
  • #1
    dawidof2024
    Level 6  
    Witam

    Mam 3 małe zapytania :

    1) jaki wybrać model PEUGEOT 5008 2011-2015r
    chodzi o mało awaryjność jak i spalanie .

    1,6 vti 120km czy 1,6hdi 115km czy 2,0hdi 150km czy 2,0 hdi 163km

    2)przy czym mam małe zapytanie o różnice przy 2,0hdi czym się różni po za mocą 150 a 163km??


    a w diesel automat która skrzynia biegów lepsza?? bo wiem ,że są 2 rodzaje...

    czekam na pomoc osób które miały do czynienia z Peugeot 5008

    bo sam nie wiem który motor wybrać...
  • Texa Poland
  • #2
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Tu masz podobny temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3366273.html
    Jak na miasto to wystarczy VTI , czy 1,6 HDI. Jeśli auto w trasy i na większe prędkości, to zdecydowanie większy i mocniejszy motor. VTI 120 KM to upierdliwy zelektronizowany silnik i jak z reguły jestem za benzyną+ gaz to tu polecam diesla, bo jest jeszcze ( gorszy) 1,6 HTP.
    Co do skrzyń , to występują popularne 4- biegowe AL4 w wersjach z silnikami o mniejszych mocach i TF80SC 6-biegowa. Ta pierwsza uchodzi za stosunkowo awaryjną, ale tez została zaprojektowana do małych aut max. klasy kompakt, a montowana jest niestety w wiekszych autach .
    TF80 to produkcja Aisin'a z Japonii, nieco lepsza, znacznie nowoczesniejsza , ale nie bez wad.
  • #3
    dawidof2024
    Level 6  
    HTP to porażka silnik bo nie da się go zagazować... znaczy da się ale instalacja mega droga a do tego auto jeździ jednocześnie na gazie i benzynie...

    przy vti właśnie się zastanawiam bo bym sobie go zagazował...
    ale kusi mnie diesel... w automacie... czym różni sie ten 2,0 hdi 150km od 2,0 hdi 163km ???

    no właśnie wiem ze są dwie skrzynie biegów w automatach w silniku 2,0 hdi

    tj z oznaczeniem :
    PRND - zwykły klasyczny automat

    RNAM - zrobotyzowana skrzynia manualna


    i ze PRND to ta bezawaryjna skrzynia...

    a wybrać miedzy benzyna 1,6 vti 120km i zagazować lub w automacie 2,0hdi tylko nie wiem z którą mocą ten silnik czy 150km czy 163km... nie wiem czym się różnią po za mocą i który ekonomiczniejszy i mniej awaryjny...






    andrzej lukaszewicz wrote:
    Tu masz podobny temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3366273.html
    Jak na miasto to wystarczy VTI , czy 1,6 HDI. Jeśli auto w trasy i na większe prędkości, to zdecydowanie większy i mocniejszy motor. VTI 120 KM to upierdliwy zelektronizowany silnik i jak z reguły jestem za benzyną+ gaz to tu polecam diesla, bo jest jeszcze ( gorszy) 1,6 HTP.
    Co do skrzyń , to występują popularne 4- biegowe AL4 w wersjach z silnikami o mniejszych mocach i TF80SC 6-biegowa. Ta pierwsza uchodzi za stosunkowo awaryjną, ale tez została zaprojektowana do małych aut max. klasy kompakt, a montowana jest niestety w wiekszych autach .
    TF80 to produkcja Aisin'a z Japonii, nieco lepsza, znacznie nowoczesniejsza , ale nie bez wad.
  • #4
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    dawidof2024 wrote:
    czym różni sie ten 2,0 hdi 150km od 2,0 hdi 163km ???

    http://www.motodiesel.pl/silniki/4172-silnik-20-hdi-136km.html
    dawidof2024 wrote:
    a wybrać miedzy benzyna 1,6 vti 120km i zagazować lub w automacie 2,0hdi tylko nie wiem z którą mocą ten silnik czy 150km czy 163km... nie wiem czym się różnią po za mocą i który ekonomiczniejszy i mniej awaryjny...

    Trudno porównywać słabowity ( do tej masy) wolnossący wyżyłowany silnik benzynowy za małej pojemności do dobrze dobranej jednostki turbodoładowanej diesla.
    Benzynowy będzie dobry na małe przebiegi , po mieście itp, spalanie benzyny od 6,5 do 9,5 litra. Gazu zje też ok 9-12litrów i uwierz, szału nie bedzie, muł z momentem obrotowym rzędu 160Nm.
    Diesel 2,0 raczej na trasy , dłuższe jazdy spalanie rzedu 5,5 trasa, miasto 8 + 1 l na automat .
  • #5
    dawidof2024
    Level 6  
    no właśnie będzie to auto na małe przebiegi... miasto głownie....
    praca dom...
    raz w tygodniu dłuższa trasa...

    dlatego nie wiem... czy benzyna 120km i ja zagazowac...

    czy diesel...

    ale jak diesel to sa 2 motory 2,0hdi ...
    jeden 150 a drugi 163km...
    i czym one sie roznia??? po za moca??

    wiadomo w gazie trzeba liczyc spalanie rzedu 12 litrow to daje nam 25zl na 100km

    a diesle.. z 8 na 100 tj 36zl na 100km..
    to przy 1000km mamy juz roznice 110zl . miesiecznie robie zalozmy 2000km... czyli 220zl zaoszczedzilbym na silniku benzynowym co rocznie daje kwote rzedu 2200zl.

    i dlatego zastanawiam sie czy diesel czy benzyna... ktore mniej awaryjne sa silniki... na trasy miejskie
  • Texa Poland
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Diesla do miasta od razu odpuść.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Diesel po mieście spali więcej niż benzyna i będzie wiecznie niedogrzany.
    W jakim celu tyle znaków zapytania?
  • #9
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Najgorsze we współczesnych dieslach jeżdżących na krótkich odcinkach jest to , że bardzo szybko zapycha się dpf , a co za tym często następuje jego wypalanie, co zwiększa spalanie i powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego.
  • #10
    dawidof2024
    Level 6  
    no właśnie tego się boje :
    ( Najgorsze we współczesnych dieslach jeżdżących na krótkich odcinkach jest to , że bardzo szybko zapycha się dpf , a co za tym często następuje jego wypalanie, co zwiększa spalanie i powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego. )

    no a ja głównie krótkie odcinki może dziennie 25km przejade praca dom

    i tu moze byc problem diesla... kazdy proponuje diesla a nie spojrzy na pryzmat DPF...

    z benzyna nie ma problemu ehh..

    a jak zapycha sie dpf to i czeste wizyty u mechanika...
  • #11
    fazer72
    Level 11  
    Witam, posiadam Peugeota 5008 1,6 hdi. Jeżdżę głównie po mieście - spalanie mam w granicach 6,5 - 7 l/100km w trasie na odcinku 600 km zszedłem do 4,7 l. Po niecałym roku jeżdżenia zapchał mi się dpf i skończył sie Eloys. Usunęłem więc dpf za 900 zł - podobne pieniądze musiałbym zapłacić za naprawę . Z wad tego silnika - na trasie trochę brakuje mocy, w mieście ok. Niedopracowana jest też odma - olej przedostaje się do kolektora dolotowego i zasyfia cały układ. Wycieka też koło turbo. Wymiana filtra powietrza - masakra, ciężki dostęp, może w 5008 jest lepiej. 2,0 hdi jest ogólnie mniej awaryjny od 1,6 no i na trasie miodzio z maliną. Ale za to więcej pali. 1,6 vti -w miarę bezawaryjny, ale za to paliwożerny. Sądzę że poniżej 10 l w mieście nie zejdziesz. Do tej budy bardziej pasowałby 2,0 benz., ale nie ma takiego w ofercie. Jest jeszcze RXH w hybrydzie i to może być ciekawe połączenie, ale niestety auto jest drogie, praktycznie w cenie BMW 5.
  • #12
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    fazer72 wrote:
    Usunęłem więc dpf za 900 zł - podobne pieniądze musiałbym zapłacić za naprawę .

    Ciekawe ile zapłacisz za powrót do oryginału, gdy nie przejdziesz przeglądu?
  • #14
    fazer72
    Level 11  
    zawsze przejdę przegląd ponieważ diagności nie sprawdzają dymienia. Wiem bo mam kolegę na stacji i powód jest prozaiczny - podczas badania trzeba silnik rozkręcić do 4000 obrotów przez około minutę. Kilka razy zdarzyło się , że silnik się rozbiegł i mieli problemy....Od tamtej pory mają zakaz.
  • #16
    fazer72
    Level 11  
    jakoś nigdy nie miałem z tym problemu
    Dodano po 11 [minuty]:
    generalnie jeżdżąc po mieście w większości, tak jak ja, jest spory problem z dpf - bo albo wiecznie się wypala, żre więcej paliwa i rozrzedza olej w silniku, albo go wycinasz i masz spokój. Poza tym jeszcze serwis mokrego dpf, czyli fap w tym przypadku - płyn Eloys - cholernie drogi, czyszczenie filtra - koszt około 500 zł. Rachunek jest prosty..... Może dlatego lepiej benzynę, bo odpada wiele kosztownych wydatków. Ja osobiście diesla już więcej nie kupię, choć całe życie nimi jeździłem i jest to mój chyba ze 20 diesel....I ostatni.
  • #17
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    andrzej20001 wrote:
    jakoś nigdy nie miałem z tym problemu

    Ty nie, ale jadący za tobą i wąchający "miotłę" z rury juz mają problem. Irytuje mnie takie podejście, samochód w miare nowoczesny, a kopci jak 30 lat temu. Jak się nie ma na owies, to nie trzeba kupować konia.
    Ale właśnie niedawno zmieniły się przepisy i możesz się zdziwić przy następnym przeglądzie.
    Na krótkie odcinki tylko benzyna, choć niestety wybór w tym modelu jest jak pomiędzy kiłą , a rzeżączką.
  • #18
    fazer72
    Level 11  
    Tematem tego posta nie jest mój fap tylko wybór silnika w 508.
  • #20
    dawidof2024
    Level 6  
    no i właśnie część poleca Diesla część Benzynę ... i już zgłupiałem...

    jazda głównie na krótkich odcinkach praca dom... więc miasto głównie...

    przy dieslach więcej niespodzianek może wyskoczyć " czytaj awarie"

    tu diesel ma parę kłopotliwych części (FAP , turbo, dwumasa, wtryski) ...

    a przy benzynie ???

    korci mnie 2,0hdi 163km... ale jak tyle usterek może wyskoczyc to nie wiem czy czasem nie lepszą wersja będzie benzyna 120km ehh...
  • #21
    fazer72
    Level 11  
    2,0 hdi fajny motor, no ale diesel z jego wszystkimi możliwymi awariami. Tym bardziej że jeździć będziesz na krótkich odcinkach, więc FAP szybko zapchasz. Benzyniaki to też raczej słabe silniki pod względem awaryjności, szczególnie THP (rozrząd). VTI z kolei za słaby na taką budę. Wybór między dżumą a cholerą. Ale mimo wszystko myślę że najrozsądniejszym będzie 2,0 hdi.
  • #22
    dawidof2024
    Level 6  
    No właśnie zastanawiam się głównie nad VTI 120km lub te 2,0 HDI 163km...

    ale jak się kupi takiego Peugeota 5008 2,0 HDI 163km
    z małym przebiegiem do 100000km to chyba nie będzie od razu awaryjny...
    prędzej jakby się kupiło z przebiegiem koło 200000km?

    a co do Vti to i tak musiałbym zagazować...

    i w tym modelu buda wymiary wszystko odpowiada...
    jedynie decyzja wyboru motoru...

    mechanik mówił bierz diesla... znowu znajomy handlarz uciekaj od diesla jak najdalej...

    i być tu mądry...

    jakbym dziennie robił 20-25km bo w sumie praca dom... raz w tygodniu dłuższa trasa... to co FAP się zapcha... pewnie?? a jakie sa to koszty;/ ??
  • #23
    fazer72
    Level 11  
    Ja mam 1,6 hdi i fapa zapchałem po kilku miesiącach. Jazda codziennie 15-20 km po mieście. raz na miesiąc trasa. Można go wyciąć (koszt ok 1000zł) albo pogodzić się z tym, że będzie się często wypalał - zżerał więcej paliwa i rozrzedzał olej w silniku co może doprowadzić do awarii turbo. Na https://peugeotklub.pl/forum.php piszą o tym. Jeśli kupisz diesla z przebiegiem 200 tyś ale oryginalnym, to dbając o niego jeszcze tyle samo spokojnie zrobisz. 100 tyś w pięcioletnim aucie jeśli to import z zagranicy to raczej bajka handlarza. Chyba że sam sprowadzasz, ale patrząc na mobile.de łatwo zauważysz, że te z małym przebiegiem to sporo kosztują. Bardzo sporo. Jeśli u nas sprzedaje takiego z przebiegiem 120 tyś za 40 tyś zł to jest to mało realne, chyba że auto z powodzi lub wypadku.
  • #24
    sebap
    Level 41  
    Handlarz ma rację bo gdzie, za normalne pieniądze, kupisz diesla z przebiegiem 100tys?
  • #25
    fazer72
    Level 11  
    Ja za swojego dałem 30 tyś, rocznik 2010. Jak go kupowałem to miał 5 lat i 180 tyś przebiegu, czyli około 35 tyś robił rocznie. Auto osobiście kupowałem we Francji, przebieg potwierdzony. W Niemczech trzeba liczyć 40-50 tyś km przebiegu na diesla rocznie. Są to normalne przebiegi, mniejszych raczej nie ma i nie ma co się oszukiwać. Chyba, że chcesz to sobie wmówić