Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] mercedes sprinter 906 - Błąd 2624 Czujnik MAF

wary2 05 Sty 2018 14:13 1920 6
  • #1 05 Sty 2018 14:13
    wary2
    Poziom 14  

    Witam kolegów
    W sprinterze 906 318 CDi

    Mam błąd 2624 Który jest opisany jako Czujnik MAF, dryf przesunięcia przy silniku pod obciążeniem

    Nie mogę go skasować. Wymieniałem już przepływkę na nową nic nie pomogło. Może za coś innego odpowiada ten błąd proszę o radę. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    Witam teraz jeszcze raz sczytałem błędy texą i wychodzi zupełnie inny opis czyli odchyłka ciśnieni doładowania przy obciążeniu. Jednak po skasowaniu. Wyskoczył komunikat o siłowniku ciśnienia doładowania (2510-01) i tu raczej tkwi problem.

    0 6
  • #2 05 Sty 2018 16:47
    onepiotr
    Poziom 24  

    Czy po wymianie przepływki robiłeś jej kalibrację? Tak jak wtryski, to i czujnik masy powietrza, przepustnice i kilka innych trzeba wprowadzać przez opcję "uruchamiania" (tak się to chyba nazywa).
    Bez przyuczenia będą wyskakiwać błędy.

    1
  • #3 16 Sty 2018 12:43
    wary2
    Poziom 14  

    Witam a więc tak wyczyściłem geometrie na turbinie oraz zamontowałem zestaw naprawczy siłownika turbiny. Teraz śmiga aż miło. (brak błędów)

    Jednam mam jeszcze jeno pytanie Na zimnym silniku nie odpala trzeb kręcić z 2 min, i dopiero zaczyna załapywać, Potem jeszcze kilka razy zgaśnie i znów odplam aż chodzi, jednak trzeba poczekać z 1 min. bo nie reaguje na gaz. Błędów brak co może być przyczyną. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Pompa paliwa podaje, przy rozruchu ciśnieni ok 180 bar. jekieś pomysły. może wtryski ale trochę dziwny objaw jak na nie.

    0
  • #4 16 Sty 2018 12:50
    andrzej20001
    Poziom 43  

    wary2 napisał:
    Pompa paliwa podaje, przy rozruchu ciśnieni ok 180 bar
    troszkę za mało raczej.

    0
  • #5 16 Sty 2018 15:37
    wary2
    Poziom 14  

    zauważyłem że na kablach rozruchowych ciśnienie momentalnie podskakuje do ko 250-320 Bar już przy 200 silnik sie odzywa. Ale dalej odpala i gaśnie i tak w koło. (zachowanie jak przy zapowietrzonym dieslu
    )

    Dodano po 39 [minuty]:

    Jakie powinno być mniej więcej ciśnieni na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem.

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    O dziwo teraz podchodzę do samochodu, i odpalił od pierwszego kilka razy próbowałem i opalał, po chwili znowu przestał tylko odpala i gaśnie. Ciśnienie wstępnej pompy ok 2,5 - 3,5.

    0
  • #6 17 Sty 2018 15:01
    wary2
    Poziom 14  

    O dziwo dziś rano podchodzę do sprintka i odpalił od pierwszego ładnie chodził itd. Zgasiłem go i już drugi raz nie odpalił. Dźwinę bo nawet na PLACU nie chce.

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    Teraz opanowałem jak wypnę przepływkę opala bez problemu za każdy razem. Na wypiętej przepływce powietrza jest 450mg na podpiętej 220mg Na jutro zamówię nową o dam znać co i jak.

    0
  • Pomocny post
    #7 27 Mar 2018 21:26
    wary2
    Poziom 14  

    Problem z odpalaniem był spowodowany uszkodzonym zaworem sterującym wydatkiem paliwa, znajdującym się na pompie wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam

    Kalibracji przepływki nie było trzeba robić.




    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".

    1