Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Passat B 5 1.9 tdi 90km proble - Ciężko odpala

05 Sty 2018 15:08 1806 17
  • Poziom 3  
    Witam w moim passacie b5 z 98 roku mam problem z odpalaniem za równo na ciepłym jak i na zimnym problem świec jest wyeliminowany bo są nowe do każdej świecy prąd dochodzi ciśnienie na cylindrach jest prawie takie same mieszczące się w normie mimo to muszę go trochę podkręcić aby odpalił w czym leży problem pomoże mi ktoś
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Diagnostyka z parametrami na żywo i wtedy powinno być wiadomo co boli auto.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    1-kąt wtrysku
    2- cofanie się paliwa z pompy na postoju
    3- ustawienie dawki....
    generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy.

    Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
  • Poziom 3  
    A czy jest taka opcja że komputer nie widzi wartości ujemne temperatury
    Po odlaczeniu czujnika temperatury cieczy chlodzacej na ciepłym silniku auto odpala poprawnie natomiast na zimnym nie ma różnicy
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Po odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje temperaturę jeżeli dobrze pamiętam ok -30 stopni, tak więc pompa wali dawkę chyba największą jaką może i świece grzeją wieczność...
    Kolego bez podpięcia auta pod komputer i odczytu parametrów o których wyżej pisałem nie poradzisz sobie z tym problemem raczej. Ewentualnie możesz próbować " na oko" delikatnie wyprzedzić zapłon.
  • Poziom 3  
    Dziękuję za pomoc akurat jutro będę wymieniać rozrząd więc ustawie na fabryczne punkty i później po rozgrzanie silnika ustawie kat zapłonu i sprawdzę dawkę
  • Poziom 3  
    Cześć odnośnie mojego auta już wiem co go boli mianowicie ma zła wstępną dawkę paliwa i ten problem nie jest wina mechaniczną pompy wtryskowej paliwa lecz komputera trzeba wgrać w nim nowy parametr pompy wtryskowej zawierający odpowiednią dawkę wstępną więc czekam teraz na wolny termin u mojego elektryka i zobaczymy co będzie gdy wprowadzi wyżej wymieniony parametr
    Jak będzie wszystko ok to na pewno się z wami podzielę informacją co konkretnie zrobił ten magik
  • Poziom 10  
    Tomii94 mam taka sama przypadlosc. Moze napiszesz co zrobiles dalej.
    Ja juz sprawdzem chyba wszystko i nie pali jak dlugo postoi
  • Poziom 3  
    Po pierwsze zacznij od filtra paliwa bo potrafi łapać powietrze po drugie na górze pompy masz taki zaworek zaraz koło glowiczki pompy musisz go odkręcić i wymienić dwa oringi bo też mogą już z biegiem czasu parcie i przypuszczać paliwo A jak to nie pomoże to sprawdź kat przyspieszenia zapłonu i dawkę wstępną paliwa w razie pytań pisz chętnie jeszcze pomogę
  • Poziom 10  
    Moj silnik to 2.0 tdi 103 kw, 8V. Wywalony filtr paliwa, nowy regulator temperatury, podmienoina vakum, pomka paliwa w zbiorniku sprawdzona, czysta- cisnienie podaje jakies 0,5-0,6 bara po przekreceniu stacyjki. Dodam ze jak postawie auto przodem do dolu to odpala. Jak zimny to czasem rzuci, a jak juz sie rozgrzeje i zrobie jakies 30 km moze wiecej to faluje na obrotach zaczynajac ze chodzi na 882, spada na 861 i rosnie na 903 caly czas w tym przedziale- rownomierne obciazenie silnika. Kat mam dobry -0,98 czasem jest - 1,47 chyba na wolnych obrotach. Dawka paliwa 6,31 mg/H, dawka rozruchowa 20,59 mg/H.
    To takie dwie moje przypadlosci 2.0tedeika. Juz mam dosc tego auta
  • Poziom 3  
    Z tego co mi wiadomo to passat b5 nie miał silnika 2.0 tylko b6 taki posiadał i jest już ten silnik na pompowtryskach przyczyną może być to że się zapowietrza więc jak masz pokoje wstępną w baku to włącz dwa razy zapłon Ale za każdym razem poczekaj aż pompka przestanie działać i po drogim razie odpal jeżeli odpali bez problemu to znaczy że się zapowietrza układ jeżeli nie odpali proponuję sprawdzić pompowtryskiwacze jeżeli masz możliwość odmiany innych w celu sprawdzenia czy to aby na pewno wina pompowtryskiwaczy Ale pamiętaj o oznaczeniach wtryskowe wtrysku o innym oznaczeniu niz te co masz nie będą działać chyba że je zakodujesz Ale później po założeniu swoich będziesz musiał zakodowac również swoje
  • Poziom 10  
    no tak. nie napisałem marki auta, chodzi mi o silnik i jego lipne działanie. założyłem regenerowaną głowice. pompki zostały stare BJ, wchodziły bardzo ciężko w nowe gniazda i na nowych uszczelniaczach. Na początku zaczął się problem z nierówną pracą silnika najbardziej zauważalne jak się silnik rozgrzał i przy załączeniu EGR, wtedy zaczyna równomiernie falować w tych samych odstępach czasowych miedzy obrotami 861 poprzez 882 aż do 903 i tak co chwila. a po przejechaniu 3700 km zaczął nie zapalać po dłuższym postoju. częstowałem go plakiem bo jak długo kręciłem wyskakiwał oil pressure. Później palił od pierwszego. Zauważyłem, że jak tył auta jest wyżej to pali bez problemu i równo chodzi. Natomiast jak go długo kręciłem na równym podłożu to pokazywały mi się wysokie dawki na 1 cylindrze nawet 2,55 wraz z wzrostem temperatury korekty się zmniejszają reszta chodzi git bo między -0,24 +0,24. po dłuższej jeździe wszystkie są takie same i bipy też. jak Zimny bipy na pierwszym są w granicach do - 60 a reszta max -30. Później wszystkie są poniżej 30. Przyśpieszenie ma zadowalające, choć czasem przymula. Zamówiłem zaworek zwrotny kierunkowy o ciśnieniu trzymania max 1 bar założę na powrót a na zasilanie zwykły zawór zwrotny i postawie na równym podłożu i zobaczę czy będzie palił.
    Sprawdzałem pompkę paliwa daje paliwo 0,5 bara. Vacum podmieniłem i to samo. Filtr Palia nowy, zaworek regulacyjny też, objemki nowe, nawet na noc zaginałem przewody między vacum a filtrem. palił ale też z 5 trza było kręcić. czasem potrafi dobrze chodzić , równo a czasem chodzi jakby na trzech i telepie nim jakby miał parkinsona. jedyny błąd w vagu to wypadanie zapłonów w cylindrze nr 1 i to nie zawsze. Ciśnienie na starej vacum było między 2,5 do 3,5 bara, strasznie skakało na manometrze. vacum całą noc trzymało ciśnienie 1 bar. Ciśnienie na cylindrach powyżej 34 barów. to wszystko co sprawdziłem. Kąt -1,5 na vcds.
  • Poziom 3  
    Zaworek ci nic nie da skoro masz pompek paliwa to ona robi ci ciśnienie wstępne i na jednym cyklu o ile pamiętam potrafi przepompowac około litra paliwa A to wystarczy by wepchnąć całe powietrze z układu A dla czego zmieniłeś głowicę
  • Poziom 10  
    Gniazda pompowtryskiwaczy były powybijane. Przepuszczało rope do oleju. Chciala sie rozbujać samoczynnie ale jej nie dalem. Przy 4000 obr.
    Trzęsło budo co jakis czas, co dwa tysiące wymiana uszczelniaczy, wycieraly sie. Wchodziły w głowice jak w masło.
  • Poziom 3  
    A jesteś pewny że ta głowica jest taka sama jak ta co wymieniłeś i że na pewno była dobra
  • Poziom 10  
    Pewnosc to slowo subiektywne. Gosc od ktorego kupowalem tak twierszil. Taka sama bo sam wszystko wymienialem i wsio pasowalo.
  • Poziom 3  
    Witam moje auto działa jak powinno przyczyną były dwa oringi gumowe w pompie po ich wymianie i odpowietrzeniu układu autko pali jak powinno