Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prawo do naprawy. Uda się?

retrofood 06 Sty 2018 17:29 10899 300
  • #151
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    KOCUREK1970 napisał:
    ja kupuję, jestem KUPUJĄCYM i tylko ten aspekt mnie interesuje

    I powtórzę to jeszcze i tysiąc razy na każdy Twój podobny kretynizm jak w poście wyżej.

    To gdzie te wytyczne - przecież tak świetnie się w tym orientujesz?
  • PCBway
  • #152
    mar_uda
    Poziom 23  
    Jakie wytyczne? Do rozpoczęcia produkcji? Kolegi rewolucyjny pomysł, to kolega musi sobie sam wytyczne określić.

    Ja przedstawiam jako argument obecnego stosunku cena/jakość, działanie wolnego rynku - mechanizm znany od wieków. A kolega jakie ma argumenty? Własne przekonanie, że został skrzywdzony przez firmę, która sprzedała mu zbyt drogi telewizor.
  • #153
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    Poddaję się.
    GAME is OVER.
    Rozmowa z Tobą to gadanie do ściany.
    Trolling Level Master.

    Mam nadzieję, że owe przepisy szubko i skutecznie wezmą za mordę producentów wszelakiego chłamu i w końcu otrzymamy to za co płacimy.
  • #154
    mar_uda
    Poziom 23  
    KOCUREK1970 napisał:
    Poddaję się.
    GAME is OVER.
    Czas najwyższy, skoro merytorycznych argumentów brak.
  • PCBway
  • #155
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    mar_uda napisał:
    Czas najwyższy, skoro merytorycznych argumentów brak.

    Tymi argumentami to Cię już zawaliło z 10 innych userów w tym i ja - Ty nadal swoje.
    Więc czy jest sens karmić trolla?
  • #156
    mar_uda
    Poziom 23  
    W przeciwieństwie do Ciebie - ja staram się na argumenty odpowiadać. Z niektórymi zresztą się zgadzam, co jasno piszę.
    Stwierdzenie z poprzedniego postu wciąż aktualne:
    mar_uda napisał:
    Ja przedstawiam jako argument obecnego stosunku cena/jakość, działanie wolnego rynku - mechanizm znany od wieków. A kolega jakie ma argumenty? Własne przekonanie, że został skrzywdzony przez firmę, która sprzedała mu zbyt drogi telewizor.
  • #157
    Fredw
    Poziom 20  
    @Mar-uda, płyta Ci się zacięła?
    Przecież Twoje argumenty to są na poziomie dziecka z przedszkola.

    Dla kogo pracujesz, bo przecież wszystko to co piszesz to typowy korpo-bełkot i obrona własnego (firmy) tyłka.
    Firma cacy, tylko ten wredny kupujący, no jak on śmie żądać produktu dobrej jakości, szczególnie jak wydał większą kasę.

    ps. EOT z mojej strony.
  • #158
    mar_uda
    Poziom 23  
    A może zamiast przytyków ad personam, dla odmiany coś merytorycznego?
    Jak ktoś ma inne zdanie i (co gorsza) ma jakieś argumenty, to musi dla kogoś pracować i chronić własny tyłek? Gratuluję podejścia!
  • #159
    rafbid
    Poziom 32  
    KOCUREK1970 napisał:
    POLSKIEGO tv
    Manta
    KOCUREK1970 napisał:
    POLSKIEGO samochodu
    Arrinera hussarya
    KOCUREK1970 napisał:
    POLSKICH skarpetek czy gaci?
    Uznam to za bieliznę
    AB tricoT, ATLANTIC, Babell, BAS BLEU, Cocomore, COEMI, Comette, Danvera, DN-NIGH TWEAR, itd....
  • #160
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    rafbid napisał:
    Manta

    To jest wydmuszka a nie firma - tam nikt na reklamacje nie odpowiada.
    Napiszesz maila i zero odpowiedzi a po 2 latach możesz ich dekoder wywalić do śmieci.
    I oni cokolwiek PRODUKUJĄ, czy montują tylko lub sprowadzają to z Chin pod własną marką? (pytanie retoryczne).
    rafbid napisał:
    Arrinera hussarya

    Chyba dla Billa Gatesa.
    Już coś PRODUKUJĄ?
    Jaką gwarancję dostanę na ten ich samochód czy co tam produkują za kilka mln zł?
    rafbid napisał:
    AB tricoT, ATLANTIC, Babell, BAS BLEU, Cocomore, COEMI, Comette, Danvera, DN-NIGH TWEAR, itd....

    No popatrz Pan - a u mnie nigdzie tych marek nie widać.
    To dla kogo oni produkują i gdzie ta produkcja jest kierowana?
  • #161
    tplewa
    Poziom 38  
    Ja powiem tak - nie regulacje tylko dobry system prawny (zwłaszcza prawo cywilne).
    Prosty przykład USA - tam nie ma takich cudów jak wymyśla UE, a byle "Kowalski" zakładając dużej firmie sprawę np. o produkt często wygrywa. Przez to jest też presja na firmę bo w sądach mogą polecieć z torbami.

    My mamy ten jeden wielki problem chcemy wszystko regulować, tworzy się z tego "sraczka legislacyjna" którą mało kto potrafi ogarnąć. Natomiast jak ktoś już poświęci sporo czasu na jej ogarnięcie to śmiało omija system - najczęściej to domena przekrętów :)

    Co do gwarancji to jak wspomniane było można sobie dokupić - co udokumentowałem fakturą... W przypadku wspominanego Apple jest AppleCare gdzie to działa i można sobie oddając na koniec i wymienić niemal całego laptopa. Owszem to kosztuje.

    Pomijam też wszelkie "ubezpieczenia" często oferowane w sklepach bo to wyciąganie tylko kasy od klientów, a skuteczność najczęściej zerowa.

    Kolejna sprawa cena produktu - to co jest w sklepie to nie jest cena producenta. Wszak każdy pośrednik chce zarobić (sklep/hurtownia itd.) + inne koszta jak transport/koszta magazynowania itd.

    Odnośnie kondensatorów to padają od temperatury i tak zawsze było. Tylko kiedyś ze względu na spore rozmiary sprzętu nikt ich nie upakowywał tak jak teraz na małej powierzchni blisko grzejących się mocno elementów. No ale każdy chce mieć jak najcieńszy TV bez ramek it. no to mają...

    Co do serwisów i np. tej baterii to nie ma co obecnie wymagać że dobry specjalista będzie pracował w serwisie - jak w innych branżach zarobi z 10 razy więcej dość często. Więc wnioski można sobie wyciągnąć samemu. To co wspomniałem serwis staje się nieopłacalny chyba że chce się robić dla idei i potem płakać że się mało zarabia.


    Jak mam podsumować takie pomysły UE jak w tym wątku to ja powiem tak:

    Taki jeden z drugim wali sobie młotkiem w palca i dziwi się że boli ;) Co najgorsze zamiast przestać walić w tego palca to twierdzi że jak kolejnym razem mocniej przywali to zapewne już nie zaboli. No i można takiemu tłumaczyć że kiedyś z tego palca sobie zrobi miazgę, ale to nie trafia...
  • #162
    Fredw
    Poziom 20  
    Miałem nie odpisywać, ale niech stracę.

    mar_uda napisał:
    Jak ktoś ma inne zdanie i (co gorsza) ma jakieś argumenty

    Twoje JEDYNE argumenty to "przecież w okresie gwarancji działa" i "to sam zrób lepiej".

    mar_uda napisał:
    to musi dla kogoś pracować i chronić własny tyłek?

    To jak nie pracujesz, to tym bardziej Ci współczuję, że dałeś sobie takie pranie mózgu zrobić, że wg. Ciebie żądanie lepszej jakości produktu to coś strasznego.

    Teraz serio EOT.
  • #163
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #164
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    tplewa napisał:
    Taki jeden z drugim wali sobie młotkiem w palca i dziwi się że boli Co najgorsze zamiast przestać walić w tego palca to twierdzi że jak kolejnym razem mocniej przywali to zapewne już nie zaboli. No i można takiemu tłumaczyć że kiedyś z tego palca sobie zrobi miazgę, ale to nie trafia...

    Nie ma problemu - przestanę walić tym młotkiem - to kiedy w UE/Polsce TAKIE samo lub podobne prawo jak w USA?
    Co z jego skutecznością tutaj a tam, co z WIELOMILIONOWYMI odszkodowaniami tam dla KLIENTA z tym co mamy tutaj, gdzie ja w Polsce muszę przed sądem udowodnić moje straty i jeśli mi sąd w nie uwierzy, to dostanę może tysiąc zł odszkodowania?

    Windowsa kupuję w PL za złotówki - ale Microsoft mogę pozwać do sądu tylko w USA - kto tu jest na lepszej pozycji?
    I proszę mi tu nie pisać, że mogę sobie napisać swój własny system - gdyby to było proste i do zrobienia przez jednego człowieka, to MS by zdechł z głodu a nasz indywidualny system byłby tylko śmieciem niekompatybilnym z niczym innym.
  • #165
    tplewa
    Poziom 38  
    @KOCUREK1970

    Ale jak już wielokrotnie wspominałem ja takie problemy mam dawno w pupie. Niech się ludzie martwią - jak to wspomniałem jak sobie wybierają tak mają. Od 1989r widzę że nic się nie zmienia i ludzie ciągle chcą by było jak było - to co tutaj się przejmować.

    Natomiast jak słyszę że ktoś coś musi kupić bo nie ma innego wyjścia to już powiedziałem (i nie chce mi się tego komentować by kogoś nie obrazić). Nie ma innego wyjścia kupować jedzenia/leków itp. ale nie TV/Smartfona/Komputera/Samochodu - bez tego można żyć... Jak się kupiło badziewie od danej firmy po cholerę taki znowu kupuje od danej firmy kolejny sprzęt... widać głupi i po szkodzie...


    Nie powiem jednak że sam czasem nie kupię jakiegoś badziewia, ale mam tego świadomość że kupuje gniota (czasem nie potrzebuję do krótkiego użytku czegoś super więc biorę co najtańsze).
  • #166
    mar_uda
    Poziom 23  
    Fredw napisał:
    Twoje JEDYNE argumenty to "przecież w okresie gwarancji działa" i "to sam zrób lepiej".
    A kolega jakie ma argumenty?
    Jeśli producent zobowiązuje się, że jego produkt będzie działać przez okres, jaki obejmuje go gwarancja, to na jakiej podstawie żądać od niego czegoś innego?
    Skoro moje argumenty nie trafiają, to może te kolegi tplewa z postu nr 161, przemówią.

    @kpp_jacek
    Niestety do tego doprowadziła nas pogoń za jak najniższą ceną. Tak samo było z autostradami w naszym kraju. Trochę czasu minęło, zanim ktoś się zorientował, że najniższa cena nie może być głównym kryterium w przetargach.
    Kupując jabłko w warzywniaku też nie jesteś w stanie określić czy jabłko będzie smaczne. Może być trochę zbyt słodkie, albo zbyt kwaśne. Do momentu spróbowania nie można być pewnym. Chyba, że zasięgnie się opinii innych (te są oczywiście subiektywne, ale jak ktoś raz polecił nam coś dobrego, to jest spora szansa, że może kolejna opinia też będzie celna). To jest najlepsze kryterium, choć nie przeczę, że wygląd zewnętrzny jabłka jest na pewno lepszym wskaźnikiem niż wygląd zewnętrzny telewizora.
    To, że zepsucie się telewizora po gwarancji jest dobre z punktu widzenia producenta jest tylko połowicznie prawdziwe. Bo duża szansa, że w takim przypadku klient wybierze produkt kogo innego.
    Ja też jestem za podnoszeniem jakości sprzętu, ale moim zdaniem ta regulacja tego nie spowoduje. Spowoduje za to wzrost cen lub przynajmniej ograniczenie wyboru (a to nigdy nie jest dobre).
  • #167
    elpapiotr
    Moderator Energetycy
    mar_uda napisał:
    Jeśli producent zobowiązuje się, że jego produkt będzie działać przez okres, jaki obejmuje go gwarancja, to na jakiej podstawie żądać od niego czegoś innego?
    Kolega nie rozumie jednej rzeczy - Polaka nie stać na kupowanie takiego samego sprzętu co dwa lata, bo tyle przewidział "producent".
  • #168
    tplewa
    Poziom 38  
    mar_uda napisał:

    Spowoduje za to wzrost cen lub przynajmniej ograniczenie wyboru (a to nigdy nie jest dobre).


    No i chyba właśnie bardzo dobrze... może kiedyś dojdzie już do takiego g... że ludzie dostając maksymalnie po dupie czegoś się nauczą (choć patrząc na to co się dzieje w EU to trochę wątpię). No ale co zrobić... Człowiek zacznie sobie sam importować z Chin itp. piernicząc te przepisy, a inni niech sobie płaczą...

    elpapiotr napisał:
    Polaka nie stać na kupowanie takiego samego sprzętu co dwa lata, bo tyle przewidział "producent".


    To zapłaci jeszcze drożej i będzie go stać :) BTW czyja to wina że go nie stać ? ludzie sami sobie są winni...
  • #169
    mar_uda
    Poziom 23  
    tplewa napisał:
    elpapiotr napisał:
    Polaka nie stać na kupowanie takiego samego sprzętu co dwa lata, bo tyle przewidział "producent".
    To zapłaci jeszcze drożej i będzie go stać :) BTW czyja to wina że go nie stać ? ludzie sami sobie są winni...
    Moje zdanie jest identyczne. Sam znam ludzi, którzy biorą kredyt na zakup nowego telewizora.
  • #170
    elpapiotr
    Moderator Energetycy
    I koło się zamyka.
    Kto tanio kupuje, to kupuje drogo, bo dwa razy płaci.
    A że go nie stać na raz, to ma ... chińszczyznę.
  • #171
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    Kolegów Kocurka i Mar Uda upominam by dali sobie spokój z niepotrzebnym spinaniem się emocjonalnym. Po co wywalać wasze posty do kosza. To jest dział by luźno rozmawiać.
  • #172
    mar_uda
    Poziom 23  
    elpapiotr napisał:
    I koło się zamyka.
    Kto tanio kupuje, to kupuje drogo, bo dwa razy płaci.
    A że go nie stać na raz, to ma ... chińszczyznę.
    Święta prawda, znana już od dawna. To samo dotyczy też bardziej podstawowych dóbr, jak ubranie, jedzenie, opał. :(
  • #173
    elpapiotr
    Moderator Energetycy
    Zresztą, po co daleko szukać ?
    Polski rynek samochodów używanych, jako złomowisko Europy (i reszty świata).
  • #174
    tplewa
    Poziom 38  
    elpapiotr napisał:
    A że go nie stać na raz, to ma ... chińszczyznę.


    Jakoś mnie stać aby iść sobie choć jutro i kupić za gotówkę Samsunga Note 8 czy tam iPhone X, a jednak używam chińskiego smartfona Xiaomi za jakieś 800zł... coś w tym jest ;)

    Z innej beczki... dział elektryczny... mam i multimetr Fluke i tajwańskiego Brymen-a BM869s (też bardzo fajny sprzęt) i prawdę mówiąc jak bym miał znowu kupować to za Fluke bym tyle kasy nie dał... a ludzie kupią jakieś przereklamowane g... w stylu Uni-T (o zgrozo nawet i za 700zł) i potem płaczą...

    Jak widać i chińskie można dobre kupić :)
  • #175
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    Wybranie innego producenta nie daje mi pewności, że zakupując jego sprzęt nie otrzymam jakościowo takiego samego podłego gatunkowo produktu jak u poprzednika - więc mit o tym, że mam na coś wpływ legł w gruzach.
    Przecież wiadomo, że wszyscy oni produkują sprzęt tej samej nędznej jakości - jeden producent drugiemu nie chce odbierać chleba (a raczej miski ryżu).
  • #176
    tplewa
    Poziom 38  
    @KOCUREK1970

    Powiem tak gwarancje na tym świecie masz jedną, taką że na 100% kiedyś umrzesz ;)

    BTW. co do miski ryżu to Chinczyk w fabryce zarabia tyle co u nas mający minimum, z tym że tam życie trochę tańsze. Owszem życie na średnim i wysokim poziomie tam jest droższe - ale ich na to stać.

    Natomiast co do projektowania elektroniki - to powiem z własnego doświadczenia. Obecnie wszystko jest tak skomplikowane że człowiek coś projektując czasem mimo najszczerszych chęci zrobi jakiś błąd i sprzęt się psuje.
  • #177
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    tplewa napisał:
    Powiem tak gwarancje na tym świecie masz jedną, taką że na 100% kiedyś umrzesz

    Ale najpierw zapłacisz podatki - dopiero potem do piachu :D .
    tplewa napisał:
    ale ich na to stać

    Ale jak to, komunistów - przecież to się nigdzie więcej nie udało ;) .
  • #178
    tplewa
    Poziom 38  
    @KOCUREK1970

    Tam komuna ogranicza się do wywieszenia czerwonej flagi ;) Proponuję choć turystyczny wyjazd do chin i człowiek sam stwierdzi gdzie jest komuna i trzeci świat ;) Owszem partii krytykować nie wolno i może mają przewalone ci co chcą wprowadzić tam realny socjalizm (tzw. redystrybucję) jak to robią w UE ;) (pomijam narkotyki itp. bo za to czapa) - ale przez to w nocy można chodzić bez obawy że się w czapę dostanie. Dla niektórych problemem może być tylko ich kuchnia, no ale mają jaką mają i co zrobić.
  • #179
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    tplewa napisał:
    Proponuję choć turystyczny wyjazd do chin i człowiek sam stwierdzi gdzie jest komuna i trzeci świat

    No nie wiem, czy chciałbym tam żyć i mieszkać (znając życie i w ogóle w innym miejscu).

    A ciekawe, jak u nich Samsung/LG ma gwarancję i czy w ogóle im to oferuje - jeśli nie to co w zamian.
    Bo jeśli mi producent niczego nie oferuje: jakości i trwałości, to tv powinienem kupić nie z ustaloną ceną przez producenta, hurtownika i sklep - ale uznać ile jest taki produkt dla MNIE wart i dokładnie tyle zapłacić.
    Producent mi mówi ile czasu mi gwarantuje trwałość produktu a ja płacę za to cenę, jaka w moim przekonaniu będzie adekwatna dla MNIE kupującego (będę zadowolony dam więcej i kupię od niego następny sprzęt, moja rodzina i znajomi - bo być może będziemy mieli już zniżki :D ).
  • #180
    jack63
    Poziom 42  
    Panowie. Wasza dziwna dyskusja spowodowała, że ciekawy temat poszedł w...krzaki.
    Aby wrócić do meritum, ale też odnieść się do kilku stron dyskusji napiszę, międlicie o sprawach na które nie macie ŻADNEGO wpływu. Koncerny są tak silne , że tylko organizacje takie jak Unia mają jakieś szanse coś z tym tematem zrobić. UE może za późno, może niedoskonale, może coś tam mało spektakularnie, ale jednak coś zrobiła i dalej robi aby choć trochę utrzeć nosa panom prezesom koncernów. Patrz Microsoft czy roaming.
    Także zamiast narzekać i pluć na Unię trzeba po prostu, tak jak Słowacy występować z inicjatywami i negocjować wejście ich w życie. W przeciwnym razie korpo nad zjedzą, a my będziemy tylko narzekać...