Jeśli chodzi o kod ebs to zrób najpierw reset systemu.Opis błędu i resetu poniżej.
Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14
Informacje ogólne o kodzie usterki:
MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS
SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa
FMI-14 Instrukcje specjalne
G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS
G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej
G051 Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza
Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:
Sygnały komunikacyjne między urządzeniami G005 i G007 są niespójne.
W pneumatycznym układzie hamulcowym występuje usterka.
Tłumik urządzenia G007 jest zanieczyszczony lub uszkodzony.
Urządzenie (urządzenia) G007 jest uszkodzone (są uszkodzone).
Urządzenie (urządzenia) G051 jest uszkodzone (są uszkodzone).
Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
D037 Kontrolka ostrzegawcza – minimalna ciśnienie powietrza / Kontrolka informująca o usterce EBS
Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
Pojawia się następujący komunikat:
NIEBEZP. BLOKADY KÓˆ
Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G005.
System EBS jest wyłączony.
Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
Pojawia się następujący komunikat:
Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G005.
System EBS jest wyłączony.
Sposób usunięcia awarii:
Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
Ogólna kontrola pojazdu:
Sprawdzić ogólny stan urządzenia:
Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie
Konektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie
Połączenia nie są uszkodzone
Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia
Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G051 jest oznaczone znakiem "A"
Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
Testy i pomiary:
Sprawdzić stan oraz sposób zamontowania pneumatycznego układu hamulcowego.
Sprawdzić stan i działanie urządzenia (urządzeń) G051.
Pomiary i diagnostyka urządzenia G007:
Ilustracja urządzenia G007
Lokalizacja
Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G007 jest oznaczone znakiem "A".
Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
Testy i pomiary:
Sprawdzić stan tłumika urządzenia G007.
Skasować wszystkie kody usterek zarejestrowane w urządzeniu G005, postępując według procedury kasowania numer 1.
Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
Jeżeli usterka utrzymuje się, wymienić urządzenie (lub urządzenia) G007.
Rodzaj kasowania kodu usterki numer 1:
Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki.
Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund.
Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100 % jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty wà 100 % przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu około 7 sekund.
Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund.
Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje skasowana.
Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać nieograniczoną liczbę razy).
Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta.
Kontrola po naprawie :
Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone.
Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.