Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

reno magnum 460 dxi ciągnik - ebs

koko82 05 Jan 2018 18:49 1821 4
  • #1
    koko82
    Level 8  
    Zapalil mi sie blad ebs Mid 136 Sid 7 Fmi 14 a takze mam problem z plynem chlodzacym po nocy wlanczam zaplon czujnik twierdzi ze malo plynu odpalam auto 2 minuty chodzi osuszacz spusci a plyn rosnie i tak caly czas jak spuszcza to rośnie a do korka proszę o pomoc
  • #3
    HADŻI
    Level 23  
    Jeśli chodzi o kod ebs to zrób najpierw reset systemu.Opis błędu i resetu poniżej.

    Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14 
    Informacje ogólne o kodzie usterki: 
    MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS 
    SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa 
    FMI-14 Instrukcje specjalne 
    G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS 
    G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej 
    G051 Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza 
    Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki: 
    Sygnały komunikacyjne między urządzeniami G005 i G007 są niespójne. 
    W pneumatycznym układzie hamulcowym występuje usterka. 
    Tłumik urządzenia G007 jest zanieczyszczony lub uszkodzony. 
    Urządzenie (urządzenia) G007 jest uszkodzone (są uszkodzone). 
    Urządzenie (urządzenia) G051 jest uszkodzone (są uszkodzone). 
    Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką: 
    D037 Kontrolka ostrzegawcza – minimalna ciśnienie powietrza / Kontrolka informująca o usterce EBS 
    Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE"). 
    Pojawia się następujący komunikat: 
    NIEBEZP. BLOKADY KÓˆ 
    Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G005. 
    System EBS jest wyłączony. 
    Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE"). 
    Pojawia się następujący komunikat: 
    Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G005. 
    System EBS jest wyłączony. 
    Sposób usunięcia awarii: 
    Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością. 
    Ogólna kontrola pojazdu: 
    Sprawdzić ogólny stan urządzenia: 
    Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie 
    Konektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie 
    Połączenia nie są uszkodzone 
    Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia 
    Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G051 jest oznaczone znakiem "A" 
    Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu. 
    Testy i pomiary: 
    Sprawdzić stan oraz sposób zamontowania pneumatycznego układu hamulcowego. 
    Sprawdzić stan i działanie urządzenia (urządzeń) G051. 
    Pomiary i diagnostyka urządzenia G007: 
    Ilustracja urządzenia G007 
    Lokalizacja 
    Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G007 jest oznaczone znakiem "A". 
    Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu. 
    Testy i pomiary: 
    Sprawdzić stan tłumika urządzenia G007. 
    Skasować wszystkie kody usterek zarejestrowane w urządzeniu G005, postępując według procedury kasowania numer 1. 
    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji. 
    Jeżeli usterka utrzymuje się, wymienić urządzenie (lub urządzenia) G007. 

    Rodzaj kasowania kodu usterki numer 1: 

    Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki. 

    Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund. 

    Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100 % jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty wà 100 % przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu około 7 sekund. 

    Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund. 

    Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje skasowana. 

    Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać nieograniczoną liczbę razy). 

    Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta. 

    Kontrola po naprawie : 

    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji. 
    Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone. 
    Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.
  • #4
    Dagomir
    Level 20  
    Co do błędu EBS kolega HADŻI myślę że wyczerpał temat całkowicie. Natomiast wracając do kwestii płynu chłodniczego, to spotkałem Premium dxi gdzie poziom płynu podnosił się w momencie załączenia sprężarki powietrza. Po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w pneumatyce i rozłączeniu kompresora płyn wracał do normalnego poziomu i tak cyklicznie proces przebiegał. Pomogła wymiana uszczelnienia i zaworków sprężarki.
  • #5
    Magiko
    Level 1  
    KOKO82 zadzwoń proszę do mnie. Sylwek 730006086.
    Z góry dziękuję