Witam wszystkich zainteresowanych tematem oraz pomocą
Problem następujący:
Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (odpala od strzała, zimny/ciepły) nierówna praca jest wynikiem zmian ciśnienia na listwie CR, na włączonym zapłonie przed rozruchem ciśnienie zadane na listwie 230 bar, rzeczywiste/mierzone 0. Podczas rozruchu wzrasta do zadanego odpala i teraz coś czego nie rozumiem. Ciśnienie wzrasta do 260-300-350-400 (różnie nie ma reguły) i zawór zrzuca do zadanej, albo do 180-150-90-60 jak za nisko zrzuci wiadomo zgaśnie ale odpali jak nowy "i tak w kółko Macieju". Ale jak silnik jest rozgrzany ciśnienie jest stabilniejsze.
Jeżeli obroty zwiększę do 1500 -2000-3000 [obr/min] ciśnienia się pokrywają.
Po odłączeniu regulatora ciśnienia na pompie, ciśnienie wali na 1800 bar i trzyma jak diabeł sołtysa.
Błędy: Ciśnienie na listwie CR za niskie - jak zgaśnie.
Jak faluje i nie zgaśnie- błędów brak.
Pompa (Delphi DFP 3) po regeneracji: Nowa pompka zasilająca, komplet uszczelek, wypłukana, wydmuchana, złożona. Sprawdzona na stole probierczym z wynikiem pozytywnym (przy 50obr/min = 400bar) zawór regulacji ciśnienia też sprawdzony na stole podczas pracy.
Wtryskiwacze po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, 4 x zaworki przelewowe nowe oryginalne) wtryski sprawdzone - ok.
Zawór regulacji ciśnienia w pompie wymieniony na nowy - oryginalny DELPHI.
Nie mam pomysłu zostaje czujnik ciśnienia na listwie ale wg obserwacji działa poprawnie. Na postoju 0 bar jak reguluje zawór w pompie słychać kiedy przebija powyżej zadanego ciśnienia- twardsza praca. Jak zrzuci ciśnienie poniżej zadanego to tak pokazuje i spadają obroty. Na takiej podstawie stwierdzam że działa prawidłowo.
Pompa, listwa, wtryski- odtłuszczony cały układ- brak śladów wycieku.

Problem następujący:
Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (odpala od strzała, zimny/ciepły) nierówna praca jest wynikiem zmian ciśnienia na listwie CR, na włączonym zapłonie przed rozruchem ciśnienie zadane na listwie 230 bar, rzeczywiste/mierzone 0. Podczas rozruchu wzrasta do zadanego odpala i teraz coś czego nie rozumiem. Ciśnienie wzrasta do 260-300-350-400 (różnie nie ma reguły) i zawór zrzuca do zadanej, albo do 180-150-90-60 jak za nisko zrzuci wiadomo zgaśnie ale odpali jak nowy "i tak w kółko Macieju". Ale jak silnik jest rozgrzany ciśnienie jest stabilniejsze.
Jeżeli obroty zwiększę do 1500 -2000-3000 [obr/min] ciśnienia się pokrywają.
Po odłączeniu regulatora ciśnienia na pompie, ciśnienie wali na 1800 bar i trzyma jak diabeł sołtysa.
Błędy: Ciśnienie na listwie CR za niskie - jak zgaśnie.
Jak faluje i nie zgaśnie- błędów brak.
Pompa (Delphi DFP 3) po regeneracji: Nowa pompka zasilająca, komplet uszczelek, wypłukana, wydmuchana, złożona. Sprawdzona na stole probierczym z wynikiem pozytywnym (przy 50obr/min = 400bar) zawór regulacji ciśnienia też sprawdzony na stole podczas pracy.
Wtryskiwacze po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, 4 x zaworki przelewowe nowe oryginalne) wtryski sprawdzone - ok.
Zawór regulacji ciśnienia w pompie wymieniony na nowy - oryginalny DELPHI.
Nie mam pomysłu zostaje czujnik ciśnienia na listwie ale wg obserwacji działa poprawnie. Na postoju 0 bar jak reguluje zawór w pompie słychać kiedy przebija powyżej zadanego ciśnienia- twardsza praca. Jak zrzuci ciśnienie poniżej zadanego to tak pokazuje i spadają obroty. Na takiej podstawie stwierdzam że działa prawidłowo.
Pompa, listwa, wtryski- odtłuszczony cały układ- brak śladów wycieku.