Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA CARNIVAL III 2.9 CRDI - /07 185KM nierówna praca silnika na wolnych obrotach

ARTUR_STANCZUK 06 Sty 2018 10:45 477 5
  • #1 06 Sty 2018 10:45
    ARTUR_STANCZUK
    Poziom 19  

    Witam wszystkich zainteresowanych tematem oraz pomocą ;)
    Problem następujący:
    Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (odpala od strzała, zimny/ciepły) nierówna praca jest wynikiem zmian ciśnienia na listwie CR, na włączonym zapłonie przed rozruchem ciśnienie zadane na listwie 230 bar, rzeczywiste/mierzone 0. Podczas rozruchu wzrasta do zadanego odpala i teraz coś czego nie rozumiem. Ciśnienie wzrasta do 260-300-350-400 (różnie nie ma reguły) i zawór zrzuca do zadanej, albo do 180-150-90-60 jak za nisko zrzuci wiadomo zgaśnie ale odpali jak nowy "i tak w kółko Macieju". Ale jak silnik jest rozgrzany ciśnienie jest stabilniejsze.
    Jeżeli obroty zwiększę do 1500 -2000-3000 [obr/min] ciśnienia się pokrywają.
    Po odłączeniu regulatora ciśnienia na pompie, ciśnienie wali na 1800 bar i trzyma jak diabeł sołtysa.
    Błędy: Ciśnienie na listwie CR za niskie - jak zgaśnie.
    Jak faluje i nie zgaśnie- błędów brak.

    Pompa (Delphi DFP 3) po regeneracji: Nowa pompka zasilająca, komplet uszczelek, wypłukana, wydmuchana, złożona. Sprawdzona na stole probierczym z wynikiem pozytywnym (przy 50obr/min = 400bar) zawór regulacji ciśnienia też sprawdzony na stole podczas pracy.
    Wtryskiwacze po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, 4 x zaworki przelewowe nowe oryginalne) wtryski sprawdzone - ok.
    Zawór regulacji ciśnienia w pompie wymieniony na nowy - oryginalny DELPHI.

    Nie mam pomysłu zostaje czujnik ciśnienia na listwie ale wg obserwacji działa poprawnie. Na postoju 0 bar jak reguluje zawór w pompie słychać kiedy przebija powyżej zadanego ciśnienia- twardsza praca. Jak zrzuci ciśnienie poniżej zadanego to tak pokazuje i spadają obroty. Na takiej podstawie stwierdzam że działa prawidłowo.

    Pompa, listwa, wtryski- odtłuszczony cały układ- brak śladów wycieku.

    0 5
  • #2 10 Sty 2018 09:08
    Doktorr
    Poziom 33  

    Przed naprawą były opiłki w układzie? Zbiornik paliwa i przewody wymienione lub wyczyszczone perfekt?

    0
  • #3 10 Sty 2018 11:29
    ARTUR_STANCZUK
    Poziom 19  

    Opiłków nie było widać (ale musiały być śladowe ilości), pompka wstępna dopiero zaczynała się wycierać.
    Przewody wypłukane odtłuszczaczem pod ciśnieniem i wydmuchane sprężonym azotem.
    Zbiornik wymyty wysuszony.
    Skąd te skoki ciśnienia? Jakieś pomysły? Auto dobrze odpala nie dymi...

    0
  • #4 10 Sty 2018 12:26
    Doktorr
    Poziom 33  

    Z tego co pamiętam to ta szyna niema zaworu bezpieczeństwa więc niema co przepuszczać. Może któryś z wtryskiwaczy pomimo że regenerowany przepuszcza. Dorób sobie zaślepkę na rurkę do wtrysków i zaślepiaj po kolei. Jak to wtrysk to na którym się ustabilizuje.

    0
  • #5 10 Sty 2018 14:30
    Ciurejka
    Poziom 12  

    Proponuje sprawdzić jeszcze instalację. Miałem kiedyś zabawę z gasnącym Hdi-kiem. Samochód trafił do mnie z wymienionym już czujnikiem ciśnienia i regulatorem, a ciśnienie dalej szalało. Uszkodzona okazała się wtyczka na czujniku ciśnienia.

    0
  • #6 12 Sty 2018 22:36
    rob4028
    Poziom 24  

    Ja na twoim miejscu odpiąłbym zawór EGR , i sprawdziłbym czy to jednak nie on.
    Miałem taki durny przypadek , właśnie z takim silnikiem.....

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo