Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA CARNIVAL III 2.9 CRDI - /07 185KM nierówna praca silnika na wolnych obrotach

06 Sty 2018 10:45 2322 6
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich zainteresowanych tematem oraz pomocą ;)
    Problem następujący:
    Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (odpala od strzała, zimny/ciepły) nierówna praca jest wynikiem zmian ciśnienia na listwie CR, na włączonym zapłonie przed rozruchem ciśnienie zadane na listwie 230 bar, rzeczywiste/mierzone 0. Podczas rozruchu wzrasta do zadanego odpala i teraz coś czego nie rozumiem. Ciśnienie wzrasta do 260-300-350-400 (różnie nie ma reguły) i zawór zrzuca do zadanej, albo do 180-150-90-60 jak za nisko zrzuci wiadomo zgaśnie ale odpali jak nowy "i tak w kółko Macieju". Ale jak silnik jest rozgrzany ciśnienie jest stabilniejsze.
    Jeżeli obroty zwiększę do 1500 -2000-3000 [obr/min] ciśnienia się pokrywają.
    Po odłączeniu regulatora ciśnienia na pompie, ciśnienie wali na 1800 bar i trzyma jak diabeł sołtysa.
    Błędy: Ciśnienie na listwie CR za niskie - jak zgaśnie.
    Jak faluje i nie zgaśnie- błędów brak.

    Pompa (Delphi DFP 3) po regeneracji: Nowa pompka zasilająca, komplet uszczelek, wypłukana, wydmuchana, złożona. Sprawdzona na stole probierczym z wynikiem pozytywnym (przy 50obr/min = 400bar) zawór regulacji ciśnienia też sprawdzony na stole podczas pracy.
    Wtryskiwacze po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, 4 x zaworki przelewowe nowe oryginalne) wtryski sprawdzone - ok.
    Zawór regulacji ciśnienia w pompie wymieniony na nowy - oryginalny DELPHI.

    Nie mam pomysłu zostaje czujnik ciśnienia na listwie ale wg obserwacji działa poprawnie. Na postoju 0 bar jak reguluje zawór w pompie słychać kiedy przebija powyżej zadanego ciśnienia- twardsza praca. Jak zrzuci ciśnienie poniżej zadanego to tak pokazuje i spadają obroty. Na takiej podstawie stwierdzam że działa prawidłowo.

    Pompa, listwa, wtryski- odtłuszczony cały układ- brak śladów wycieku.
  • Poziom 34  
    Przed naprawą były opiłki w układzie? Zbiornik paliwa i przewody wymienione lub wyczyszczone perfekt?
  • Poziom 19  
    Opiłków nie było widać (ale musiały być śladowe ilości), pompka wstępna dopiero zaczynała się wycierać.
    Przewody wypłukane odtłuszczaczem pod ciśnieniem i wydmuchane sprężonym azotem.
    Zbiornik wymyty wysuszony.
    Skąd te skoki ciśnienia? Jakieś pomysły? Auto dobrze odpala nie dymi...
  • Poziom 34  
    Z tego co pamiętam to ta szyna niema zaworu bezpieczeństwa więc niema co przepuszczać. Może któryś z wtryskiwaczy pomimo że regenerowany przepuszcza. Dorób sobie zaślepkę na rurkę do wtrysków i zaślepiaj po kolei. Jak to wtrysk to na którym się ustabilizuje.
  • Poziom 13  
    Proponuje sprawdzić jeszcze instalację. Miałem kiedyś zabawę z gasnącym Hdi-kiem. Samochód trafił do mnie z wymienionym już czujnikiem ciśnienia i regulatorem, a ciśnienie dalej szalało. Uszkodzona okazała się wtyczka na czujniku ciśnienia.
  • Poziom 25  
    Ja na twoim miejscu odpiąłbym zawór EGR , i sprawdziłbym czy to jednak nie on.
    Miałem taki durny przypadek , właśnie z takim silnikiem.....
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem jak kolega opisuje,
    od jakiegoś miesiąca dziwnie silnik pracuje na wolnych obrotach, co jakiś czas spadają mu dość bardzo obroty (jeszcze nigdy nie zgasł) czy zimny czy gorący pali na dotyk,
    w środę zapaliła mi się kontrolka check again, po podpięciu komputera pokazał się błąd (P0088- Obwód czujnika ciśnienia szyny paliwa-wysokie wejście) teraz pytanie czy przez uszkodzony czujnik może silnik tak pracować jak na poniższym filmie? chodzi mi o te dziwne odgłosy.

    na filmie silnik pracuje na ssaniu

    https://www.youtube.com/watch?v=veOoGAVa-3w

    lub może spotkał się ktoś już z taką pracą silnika, z tymi odgłosami i wie co jest przyczyną, z góry dziękuję.