Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 80 2.6 automat - silnik się rusza pmimo wymiany poduszek skrzyni CFY

06 Sty 2018 18:35 357 5
  • Poziom 16  
    Witam

    Mam problem. Audi 80 2.6 automat 1994r podczas zmiany biegów czuć szarpnięcie ale związane z mocowaniem skrzyni/silnika. Gdy jadę np na 4 biegu i dodam gazu i puszcze to słychać jak silnik uderza o odbój ten na przednim pasie. Na postoju gdy przełączam z R na D to widać jak silnik podczas przełączania podskoczy. Więc wymieniłem 2 poduszki skrzyni i ten odbój silnika z przodu ale nadal silnik tak skacze. Wg etki skrzynia z silnikiem 4 cyl ma jeszcze jedna poduszkę a V6 już jej nie ma więc czemu takie skakanie silnika skoro wymienilem 2 poduszki skrzyni a trzecia niewystępuje? gdzie jeszcze sprawdzić mocowanie ? PS szarpnięcie przy zmianie biegów nie występuje gdy silnik ma duże obciążenie czyli np jak zmiana biegu następuje gdy jedziemy pod górkę lub też gdy silnik jest zimny w zimie.
    pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Witam,
    Przepraszam za wykopalisko. Tematów jak ten nie jest wiele...a przynajmniej tak konkretnie opisanych pod kątem problematyki.
    Czy kolega znalazł rozwiązanie na swój problem? Pytam ponieważ znajomy obecnie zmaga się z podobnym problemem, tyle, że w TDI w manualu.
    Tam faktycznie są dwie poduszki skrzyni, przy czym jedna mocowana do sanek (czy ramy pomocniczej jak kto woli). Wymiana obydwóch poduszek skrzyni biegów (corteco) wniosła poprawę. Ale efekt uderzenia występuje nadal i szarpnięcie jest np. podczas hamowania silnikiem. Zastanawiam się czy to nie jest już efekt zużycia skrzyni biegów (luzy na łożyskach i przełożeniach) plus luzy na przegubach i stad spotęgowany efekt.
    W weekend może dojdziemy do rozwiązania problemu - o czym poinformuje.
    Silnik normalnie się unosi i „nurkuje” - normalny efekt. Mam 2.8, ale nie występuje efekt szarpnięcia. W silnikach V6 są dwie poduszki mocowane w ramie pomocniczej. Jesli będzie potrzeba wkleję schematy i rys.
  • Poziom 16  
    jeszcze temat nie ogarnięty ale prawdopodobnie są to poduszki sanek :) juz mam kupione poduszki ale jeszcze czasu nie ma na wymianę :)
  • Poziom 28  
    Tulejki sanek? Zwane inaczej silentblockami? Czy masz na myśli poduszki skrzyni biegów mocowane w sankach?
  • Poziom 16  
    Szczerze to trzeba sprawdzic wszystkie tulejki bo silik i skrzynia i zawieszenie są zamocowane na elementach gumowych ktore po czasie sie rozlatuja. Moze tez być wahacz i tez bedzie szarpalo ale trzeba silentblocki sprawdzic i te tulejki co są chyba w pasie przednim... Nie wiem jak one sie nazywaja :)
  • Poziom 28  
    W pasie przednim zamontowany jest odbój - zarówno w R4, R5 i V6 :) oczywiście i jego warto sprawdzić.
    W zasadzie - motor w 80 B4 zawieszony jest na podłużnicach - na poduszkach z hydropodstwa (olej mineralny w środku poduszki) ma to za zadanie eliminować drgania. W benzyniakach raczej o ich żywot nie należy się martwić, o ile reszta elementów zawieszenia układu napędowego jest w należytym stanie. Jeżeli będziesz wymieniał to tylko i wyłącznie Corteco/BOGE. Lemfordera nie montuj! To nie jest oryginał, który szedł na pierwszy montaż.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Generalnie nie namawiam do wkładania używanych części do pojazdu, nawet celem oszczędności. Ale jeżeli chodzi o poduszki silnika (nie skrzyni biegów) to lepsza używana, ale w dobrym stanie niż nowe produkty. Potwierdzone wieloma doświadczeniami całej rzeszy użytkowników PKA80.