Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router nie łączy z internetem tylko w moim domu.

AGrzesz 07 Sty 2018 09:58 1131 32
  • #1 07 Sty 2018 09:58
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Witam i bardzo proszę o pomoc.
    Od 10 listopada posiadam router HUAWEI B528 z nielimitowanym Internetem domowym do 60 Mb/s od T-Mobile. Przez niewiele ponad miesiąc wszystko śmigało bez zarzutu aż do dnia, kiedy rano po połączeniu z wifi, na ikonce zasięgu od razu pojawił się trójkąt z "!" i napisem "brak dostępu do Internetu". Na początku pomyślałam, że to wina sieci i czekałam. Kiedy następnego dnia sytuacja nie uległa zmianie skontaktowałam się z operatorem, który polecił sprawdzić czy karta sim przełożona do innego urządzenia działa prawidłowo - działała. Sprawdzałam też, czy to nie wina laptopa - zresetowałam karty sieciowe, przywróciłam ustawienia domyślne zapór, oraz wpisywałam komendy (znalezione na tym forum) w wierszu polecenia. Kiedy zorientowałam się, że na wszystkich urządzeniach w moim domu (laptop, tablet, 2 smartfony i xbox one) występuje ten sam problem wysłałam router do serwisu. Odesłali go pisząc, że uaktualnili firmware i sprawdzili i wszystko jest ok. Jednak u mnie w domu problem nie ustąpił. Ostatnio miałam gości i poprosiłam ich o połączenie z moją siecią, żaden z telefonów nie miał dostępu do Internetu po połączeniu. Wczoraj zabrałam router do koleżanki i do mojej mamy. U nich wszystko działa poprawnie, zarówno telefony jak i laptop łączą się i jest dostęp do Internetu. Na koniec dodam, że wszystkie urządzenia w moim domu bez problemu łączą się z innymi sieciami oraz, że problem występuje również, kiedy podłączę router kablem do laptopa. A i jeszcze jedno: na czas wysłania routera do serwisu dostałam router zastępczy, nie pamiętam jaki model ale był to Huawei taki malutki czarny na baterię. Działał różnie, raz internet był a raz nie było. Proszę o jakieś podpowiedzi, z operatorem skontaktuję się jutro o ile się dodzwonię. Pozdrawiam

    0 29
  • #2 07 Sty 2018 10:19
    krzysiozak
    Poziom 35  

    Miałem podobny problem tylko z odbiornikami TV i nie działającymi pilotami.
    Okazało się że jeden odbiornik nie działał w dużym pokoju [THOMSON].
    Po zamianie miejscami mały odbiornik też nie działał w dużym pokoju [Także THOMSON mały]. Natomiast oba odbiorniki działały w małym pokoju.
    Podłączyłem przewód od zasilania z małego pokoju też nie pomogło.
    Żałuję że podczas zjawiska nie podłączyłem sygnału TV z małego pokoju, ale przypuszczam że to by nic nie dało.
    Nie działały piloty. A jeden z odbiorników 5 s po włączeniu na czuwanie sam się wyłączał.
    Okazało się że była winna instalacja oświetleniowa sąsiada mieszkającego piętro niżej, dokładnie pod sufitem czyli w mojej podłodze, gdy instalacja żarówek 12 V lub 24 V się wypaliła. To telewizory i piloty zaczęły normalnie działać.
    Na miejscu kolegi szukał bym problemu w źródle zakłócający działanie Routera.
    Tak wynika z jego opisu. Najpierw sprawdzić urządzenia u siebie w domu [przez odcinanie zasilania], a potem gdy to nic nie da szukał bym u sąsiadów.
    Nie przypuszczam że by ktoś specjalnie zakłócał twój sygnał.
    O awarii u sąsiada dowiedziałem się na drugi dzień, i w tedy to rozjaśniło mi umysł.
    Powodzenia.

    0
  • #3 07 Sty 2018 11:21
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Dziękuję za odpowiedź.
    Mieszkam na parterze, pode mną jest piwnica. Natomiast nade mną jest mieszkanie puste przez większość roku. Sąsiadka na co dzień mieszka w Niemczech i przyjeżdża tylko na lato. O tej porze roku wszystko jest u niej odłączone. Czy sąsiad z drugiego piętra może zakłócać? I czy jeśli jest to zakłócanie sygnału to czy karta sim przełożona z routera do mojego telefonu działałaby? Bo działa i wszystkie urządzenia łączą się wtedy z siecią T-Mobile.

    0
  • #4 07 Sty 2018 12:44
    krzysiozak
    Poziom 35  

    AGrzesz napisał:
    Dziękuję za odpowiedź.
    Mieszkam na parterze, pode mną jest piwnica. Natomiast nade mną jest mieszkanie puste przez większość roku. Sąsiadka na co dzień mieszka w Niemczech i przyjeżdża tylko na lato. O tej porze roku wszystko jest u niej odłączone. Czy sąsiad z drugiego piętra może zakłócać? I czy jeśli jest to zakłócanie sygnału to czy karta sim przełożona z routera do mojego telefonu działałaby? Bo działa i wszystkie urządzenia łączą się wtedy z siecią T-Mobile.


    Sprawdź instalację u siebie. Posiadasz na przykład instalację z żarówkami na 12 V lub 24 V. lub inne urządzenie, które jest pod napięciem cały czas.

    0
  • #5 07 Sty 2018 13:12
    Piko
    Poziom 19  

    Witam.
    Ja bym się bardziej dochodził spraw związanych z zasięgiem? Osobiście mam inny router i w innej sieci ale zainstalowany w podpiwniczonym warsztacie. Do czego zmierzam? W mieszkaniu na 5 piętrze.. zasięg świeci się na max-a natomiast w warsztacie 1 lub w porywach 2 kreseczki. Dopiero dokupione anteny zewnętrzne przyniosły zamierzony efekt. Mój router obsługuje neta przez LTE a z tym był kłopot bez anten był odbiór tylko na 3G ale bez neta..
    Ja bym "wbił" się po sieci do sprzętu i wyciągnął parametry odbieranego sygnału?
    Coś w tym typie:

    Code:

    Stan usługi:           Prawidłowa usługa
       RSSI:           -71
       RSRP (dBm):   -100
       RSRQ (dB):   -10

    i wtedy coś więcej można powiedzieć? U panów w serwisie zawsze jest sygnał ok.. A rozkład i lokalizacja nadajników oraz obsługujących pasm i mocy ulegają zmianą "na lepsze" oczywiście. I tzw.".. wczoraj jeszcze było ok a dziś nie działa... " to nie odosobnione przypadki w historii ludzkości.
    Pozdrawiam Piko.

    0
  • #6 07 Sty 2018 18:36
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Nie znam się na instalacjach, natomiast w pokoju w którym jest podłączony wspomniany wcześniej router i zwykle stoi laptop, na suficie mam 8 sztuk takich żarówek. Akurat jedna nie działa. W pozostałych pomieszczeniach są zwykłe żarówki.
    Router nie łączy z internetem tylko w moim domu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli chodzi o zasięg to znalazłam takie coś
    Router nie łączy z internetem tylko w moim domu.

    0
  • #7 08 Sty 2018 01:43
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    AGrzesz napisał:
    Jeśli chodzi o zasięg to znalazłam takie coś

    Można wybrać ponowne uruchomienie (routera) i sprawdzić co to da.

    0
  • #8 08 Sty 2018 08:39
    Piko
    Poziom 19  

    Witam.
    Z załączonej fotki wynika że jest połączenie z netem.. masz przyznany adres IP więc skoro nie masz na reszcie urządzeń prawdopodobnie brakuje DNS-ów bądź są błędne? W opcjach DHCP przypisz na stałe DNS operatora lub IP od strony LAN twojego routera? I powinno działać?
    Co do ponownego uruchomienia to myślę że router sam po każdorazowej Twojej akcji się restartuje?
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 08 Sty 2018 11:31
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Proszę wybaczyć ale nie bardzo wiem o czym mowa, rozumiem z tego tylko IP. W ustawieniach DHCP jest tylko takie coś i nie wiem gdzie mogłabym te DNS wpisac. IP sie zgadza z tego co widzę a reszta to nie mam pojeciaRouter nie łączy z internetem tylko w moim domu.


    W ustawieniach sieci Ethernet znalazłam takie cos i wpisałam DNS ze strony operatora ale nic to nie dało, nie wiem czy dobrze to zrobiłamRouter nie łączy z internetem tylko w moim domu.

    Restart nic nie daje

    0
  • #10 08 Sty 2018 12:52
    michalek1988
    Poziom 21  

    Spróbuj użyć te DNS: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4

    0
  • #11 08 Sty 2018 15:32
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Po wpisaniu i zatwierdzeniu tych DNS w ustawieniach sieci, od razu uruchomiło mi się urządzenie do rozwiazywania problemów. Wykryto problem: Serwer DNS nie odpowiada.

    0
  • #12 09 Sty 2018 00:32
    Piko
    Poziom 19  

    Witam.
    Nie, nie o takie wpisanie DNS-ów chodziło. W ruterze powinno być wszystko ( a na pewno większa część ustawień w pozycji auto). Nawet jest sugestia ze strony producenta namalowana na ekranie "nie edytuj bez uzasadnionej potrzeby". Zmianę DNS-ów sugerowałem w komputerze by na pewno były te z routera lub 192.168.8.1.
    Patrząc na pierwszy zrzut ekranu ewidentnie widać że jest internet w routerze, bo jest przypisany numer IP WAN.
    A co by się stało gdybyś zrobiła mu reset do ustawień fabrycznych. Widziałem tę opcję w Ustawienia/System/Ustawienia fabryczne. Zaszkodzić nie zaszkodzi a pomóc może?
    On sam sobie znajdzie sieć, od nowa skonfiguruje się ... i wtedy może zaskoczy?
    Pozdrawiam.

    0
  • #13 09 Sty 2018 07:51
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Przywróciłam ustawienia fabryczne routera ale bez zmian :( wpisałam DNS 192.168.8.1 w komputerze i bylo to samo co z DNS 8.8.8.8 i 8.8.4.4 czyli:

    Router nie łączy z internetem tylko w moim domu.


    Dodam, że wczoraj kontaktowałam się z operatorem, i Pani z obsługi technicznej nie miała pojęcia co może być nie tak. Jedyne co jej przyszło do głowy, to żebym zmieniała porty w ustawieniach routera aż zadziała. Porty się skończyły a Internetu jak nie było tak nie ma. Dzisiaj będę dzwonić do Urzędu Komunikacji Elektronicznej żeby dowiedzieć się jak sprawdzić czy ktoś lub coś nie zagłusza mi sygnału. Bo już nie wiem :(

    0
  • #14 09 Sty 2018 08:55
    Piko
    Poziom 19  

    Witam.
    Widzę że wszędzie jest połączenie 5G a co by się stało gdybyś spróbowała wpisać ręcznie inny rodzaj połączenia? Wspominałem w swoim pierwszym poście że korzystam ze starszego modelu podobnego routera i u mnie internet jest tylko w opcji LTE a w 3G i 2G nie łączy chociaż widzi sygnał nadajników.
    I jeszcze taka uwaga którą teraz wyczytałem w swoim routerze przy opcji APN...

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Nie wiem, ale coś trzeba próbować? I jeszcze jedno ode mnie. Ja na pewno bym nie wspominał o jakimś celowym bądź przypadkowym zakłócaniu odbioru. Bo to dla kogoś kto ma jakieś pojęcie będzie "dziwnie" brzmiało.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 09 Sty 2018 09:25
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Ja pojęcie mam blade i już łapię się wszystkiego. Kilka dni temu jak kombinowałam w ustawieniach routera zmieniałam preferowany tryb polaczenia z automatycznego na LTE. Do wyboru był jeszcze 2G i 3G. A tego USIM gdzie szukać? Operator twierdzi, ze z jego strony jest wszystko ok.

    0
  • #16 09 Sty 2018 11:17
    Piko
    Poziom 19  

    USIM to jest ustawienia karty SIM. To na co pozwala Ci karta. To że router ma takie czy takie możliwości to nie koniecznie operator Cię dopuści z powodu kodów czy informacji (jak zwał tak zwał ) zapisanych w Karcie SIM. Im starsza karta tym ma mniejsze możliwości łączenia bo kiedy ona powstała mogło nie być jeszcze tych technologii tak jak ma to miejsce w przypadku 5G które jest nowością.
    Zapytam czy karta SIM którą masz w routerze jest dedykowaną kartą od Twojego operatora? Możesz na próbę zamienić kartę SIM z telefonu i zobaczyć jak się zachowa router po ponownym włączeniu ?
    Nie umiem Ci na tą chwilę nic więcej doradzić?
    Pozdrawiam Piko.

    0
  • #17 09 Sty 2018 12:31
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    @AGrzesz
    Proszę się z tym routerem i umową udać do salonu T-Mobile.
    Działania na ślepo tylko to pogarszają.
    Oni tam sobie na miejscu wszystko sprawdzą.

    1
  • #18 09 Sty 2018 16:20
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Byłam w salonie kilkanaście razy i nikt nic nie wie. U nich działa, patrzą na mnie jak na idiotkę juz. Kilkakrotny kontakt z obsługą klienta oraz pomocą techniczną T- Mobile tez nic nie dal. U nich wygląda jakby wszystko było ok. Z całym szacunkiem, ale gdybym miała choć cień nadziei na to, że w salonie mi pomogą, to nie zawracałabym gitary obcym ludziom na forum.

    Wracając do tematu: Moja mama mieszka w drugim końcu miasta, a koleżanka u której sprawdzałam router - poza miastem i u nich wszystko działa. Postanowiłam odwiedzić znajomą, która mieszka na tej samej ulicy co ja, kilkanaście domów dalej, i tu internet nie działa. Jest to samo co u mnie w domu. Co to znaczy?

    0
  • #19 09 Sty 2018 16:23
    krzysiozak
    Poziom 35  

    AGrzesz napisał:
    Postanowiłam odwiedzić znajomą, która mieszka na tej samej ulicy co ja, kilkanaście domów dalej, i tu internet nie działa. Jest to samo co u mnie w domu. Co to znaczy?


    Awaria u operatora?

    0
  • #20 09 Sty 2018 16:57
    michalek1988
    Poziom 21  

    krzysiozak napisał:
    AGrzesz napisał:
    Postanowiłam odwiedzić znajomą, która mieszka na tej samej ulicy co ja, kilkanaście domów dalej, i tu internet nie działa. Jest to samo co u mnie w domu. Co to znaczy?


    Awaria u operatora?

    Przypuszczasz jakiś problem z BTS?

    0
  • #21 09 Sty 2018 17:47
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Już wszystko wiem. Trafiłam w końcu na jakąś kompetentną Panią w pomocy technicznej. Jak opowiedziałam jej całą historię od razu kazała zmienić mi preferowaną sieć z automatycznej na 3G. Zadziałało :) Ja wcześniej zmieniałam z automatycznej na LTE, ale Pani powiedziała, że najprawdopodobniej w mojej okolicy jest przeciążone LTE. Wysłała zgłoszenie dalej a ja póki co, muszę zadowolić się 3G.

    Miałam przeczucie, że rozwiązanie będzie proste. Panel administratora znam już na pamieć, ale jak wiadomo - pod latarnią najciemniej.

    No cóż, pozostaje mi przeprosić za zamieszanie oraz podziękować serdecznie wszystkim chętnym do niesienia pomocy tym mniej obeznanym w temacie. Ileż ja się od Was dowiedziałam :) Dziekuję :)

    0
  • #22 09 Sty 2018 18:31
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Pani w BOK opowiada bajki a ty je łykasz jak pelikan ryby. Pokazałaś screena z połączenia LTE z BTS-em Networks na Kętrzyńskiego 2A, na Kościele WNMP w Szczytnie. Nie wiadomo czy z LTE1800 NetWorks czy na LTE800 T-mobile, na BTS-ie działają obydwa te pasma oraz ich agregacja. Jest tez pozwolenie na LTE2600 T-Mobile, możliwe ze już dziala. Na nim działa też 3G z UMTS2100HSPA+DC T-Mobile i z UMTS900HSPA+ Networks. Parametry sygnału LTE na screenie prawidłowe, SINR na poziomie 21dB wskazuje że to pasmo LTE na tym BTSie na twoim sektorze jest nieprzeciążone .Na B528 można wymusić działanie konkretnych pasm LTE oraz ich agregacji, do tego tak samo pasma na 3G. W tym celu stosuje sie http://www.mediafire.com/file/99t05l2dv6vany8/Huawei_Manager_1.1_PL.apk czyli aplikację na telefon z android do zarządzania B528. Telefonem łaczysz sie po wiFi z B528, w aplikacji HManager logujesz się na 192.168.8.1 i możesz po kolei wybrać pasma LTE. sprawdzasz po kolei LTE1800, LTE800 i LTE2600. Do tego agregacja LTE1800+800 i jesli dziaa LTE2600 to LTE2600+1800 i LTE2600+800. Potem 3G na UMTS2100 i UMTS900. Na kazdym z pasm LTE, LTE-A czy 3G aplikacja pokaże parametry sygnału oraz CID, eNB BTS-a. sprawdzasz tez na każdej prędkości. Pozwoli się to bliżej przyjrzeć się problemowi. Póki co to wszystko były spekulacje, trzeba rozstrzygnąć czy problem leży po stronie zasięgu, BTS-a, operatora, technologii czy sprzętu. Ogólnie dziwnie to wygląda ale odpowiedź konsultantki to nie jest rozwiązanie problemu. Jak daleko masz do Kętrzyńskiego 2A, jaka to ulica ? U koleżanki , mamy logujesz się zapewne do innego BTS-a NetWorks, w Kętrzynie jest jeszcze 5 innych, na nich LTE1800NW oraz na dwóch(Polna 9, Solidarności) działa LTE800 T-Mobile i LTE-A1800+800. Na wszystkich są też pozwolenia na LTE2600 T-Mobile ale póki co niepotwierdzone.

    0
  • #23 09 Sty 2018 19:20
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    AGrzesz napisał:
    muszę zadowolić się 3G.

    Masz świadomość, że to może Cię drogo kosztować - 3G nie jest rozliczane jak LTE!

    0
  • #24 09 Sty 2018 19:47
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Łykam bo się nie znam.
    Spodziewałam się odpowiedzi w tym tonie :)


    Kościół WNMP mam rzut beretem od domu, dosłownie 3 minuty piechotą, jest na tej samej ulicy. Kętrzyńskiego jest z tyłu kościoła może 5-7 minut pieszo. Na solidarności też blisko tylko w inna stronę. Polna jakies 15-20 minut ode mnie pieszo. U mamy logowałam sie na Pasymskiej, to tez 20-25 min pieszo ale w inna stronę a u koleżanki w Janowie kilka kilometrów za Szczytnem

    Muszę skądś zanadobyć telefon z androidem bo mam same WP i będę próbować.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Piko napisał:
    USIM to jest ustawienia karty SIM. To na co pozwala Ci karta. To że router ma takie czy takie możliwości to nie koniecznie operator Cię dopuści z powodu kodów czy informacji (jak zwał tak zwał ) zapisanych w Karcie SIM. Im starsza karta tym ma mniejsze możliwości łączenia bo kiedy ona powstała mogło nie być jeszcze tych technologii tak jak ma to miejsce w przypadku 5G które jest nowością.
    Zapytam czy karta SIM którą masz w routerze jest dedykowaną kartą od Twojego operatora? Możesz na próbę zamienić kartę SIM z telefonu i zobaczyć jak się zachowa router po ponownym włączeniu ?
    Nie umiem Ci na tą chwilę nic więcej doradzić?
    Pozdrawiam Piko.



    Jak brałam w salonie router dostałam do niego kartę sim, taką do tej oferty specjalną. Ale jak problem wystąpił pierwszy raz, to w salonie przy wysyłaniu routera do serwisu wymienili mi też kartę sim (tak na wszelki wypadek) i z tego co wiem to dali mi taką jak dają do telefonów na abonament. Zdjęli z niej pin i tyle.

    0
  • #25 09 Sty 2018 19:51
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Póki co korzystaj z 3g, pokaż screena z informacji o urządzeniu na B528 przy połączeniu na 3G. Jakie prędkości, zobaczymy co odpowie T-Mobile na zgłoszenie o problemach na LTE z BTS-a przy Kętrzyńskiego. Nic ci nie grozi bez limitu w T-mobile działa na sieciach 3G i LTE.

    0
  • #26 09 Sty 2018 20:03
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Przełożyłam kartę z telefonu (Orange) do routera i zmieniłam ustawienia sieci na "tylko LTE" i działa. Natomiast karta z routera (T Mobile) przełożona do mojego telefonu pokazuje 3G albo H+. Nie jestem pewna, ale ostatnio jak ją wkładałam do mojego telefonu to chyba było LTE.

    Dodano po 5 [minuty]:

    matek451 napisał:
    Póki co korzystaj z 3g, pokaż screena z informacji o urządzeniu na B528 przy połączeniu na 3G. Jakie prędkości, zobaczymy co odpowie T-Mobile na zgłoszenie o problemach na LTE z BTS-a przy Kętrzyńskiego. Nic ci nie grozi bez limitu w T-mobile działa na sieciach 3G i LTE.



    Proszę
    Router nie łączy z internetem tylko w moim domu.

    0
  • #27 09 Sty 2018 20:36
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Na 3G połączenie z UMTS2100HSPA+DC z Ketrzyńskiej, prawidłowy sygnał , prędkości pewnie niezłe? Jeszcze screen z Orange tylko LTE na B528. korzysta z tych samych BTS-ów co T-Mobile.

    0
  • #29 09 Sty 2018 20:59
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Orange łączy się z BTS-em LTE 1800NetWorks przy Kętrzyńskiego. Wszystko jasne, router działa prawidłowo a problem jest po stronie T-Mobile i karty SIM, która nie chce się logować do BTS-a CID 88295459 z Ketrzyńskiego , jego eNB to 344904. Trójka z przodu wskazuje że nie mają do niego dostępu klienci Orange. Ci korzystają na Kętrzyńskiego z eNB144904 o CID37095426 w ramach LTE1800NW. Reklamuj kartę SIMw T-mobile bo wina leży po ich stronie, panienka wciskała kit bo ne ma zielonego pojęcia o własnej sieci. Ten operator "słynie" z obsługi oraz z tego ze nie wszystkie karty SIM wpuszcza do LTE, tu ewidentnie coś jest z kartą i uprawnieniami. Złóż formalną reklamację zgodnie z zasadami http://www.cik.uke.gov.pl/reklamacje/reklamacje-abonenckie , żądaj rekompensaty za utrudnienia i ich błędy.

    0
  • #30 09 Sty 2018 21:06
    AGrzesz
    Poziom 5  

    Wow.

    No ładnie, z kilku cyferek przeplatanych literami można takie rzeczy wyczytać.

    Dziękuję po stokroć :)

    Można wszystkim kliknąć, że pomogli? ;)

    0