Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt silny sygnał audio -

marekx19 07 Sty 2018 17:52 261 1
  • #1 07 Sty 2018 17:52
    marekx19
    Poziom 1  

Witam wszystkich serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i dodam, że jestem całkowitym laikiem pod względem audio więc bardzo bym prosił o wyrozumiałość.
    Zanim zadam pytania, może zacznę od tego co posiadam:
    - leciwy już choć bezawaryjne telewizor Sony KDL 32V4000
    - dekoder telewizji satelitarnej Orange (nie polecam)
    - blu-ray Samsung bd-h6500
    - niedawno zakupiony, używany zestaw - amplituner Akira bk-199 z głośnikami Akira 120 wat muzycznej (nie ma podanej mocy RMS)

Wiem że nie jest to szczyt marzeń ale mi wystarcza.
    Zawsze staram się dbać o sprzęt aby jak najdłużej bezproblemowo mi służył.

Opiszę teraz problemy a na zakończenie zadam pytania.
    Telewizor i amplituner nie posiadają złącz cyfrowych audio (optycznego ani coxial) tylko cinche stereo.
    - dekoder sat. (cinch stereo + hdmi)
    Blu-ray ma tylko wyjście optyczne + hdmi.
    Moje połączenie:
    Blu-ray / Sat -> 2x hdmi -> telewizor -> cinch stereo -> amplituner -> głośniki
    (nie zależy mi na surround, z resztą w tym połączeniu jest to nie możliwe)

Problem:
    - chodzi mi o moc sygnału wyjściowego z Blu-ray.
    Gdy oglądam film/muzykę z TV/SAT jest ok, odtwarzacz BLU-RAY - płyta DVD/CD również ok.
    Problem zaczyna się gdy włączę serwisy internetowe z BR np Youtube. Zasilanie na wyjściu audio jest tam wysokie że na wyświetlaczu amplitunera wszystkie słupki (niskie, średnie, wysokie tony) nie podskakują w rytm muzyki lecz są podniesione na max'a.

Pierwsze pytanie brzmi:
    1. Czy zbyt wysokie napięcie na wyjściu audio przy słuchaniu głośnej muzyki może:
    a. - skrócić żywotność amplitunera?
    b. - spalić amplituner?
    c. - wytargać głośniki?