Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1,4 2004 - Po rozgrzaniu brak mocy oraz szarpanie

foreverforyou20 07 Jan 2018 19:20 8910 26
Tespol
  • #1
    foreverforyou20
    Level 14  
    Witam.
    Skoda fabia I 1,4 16v
    Po osiągnięciu temperatury roboczej zaczyna dławić się przy stałym gazie.
    Gdy silnik zimny wszystko jest ok.
    W momencie szarpania wykres sondy przyjmuje wartości ujemne (czerwony wykres).
    Sugeruje to zbyt bogatą mieszankę?
    Gdzie szukać rozwiązania problemu?
    Skoda Fabia 1,4 2004 - Po rozgrzaniu brak mocy oraz szarpanie
  • Tespol
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    TO auto posiada dwa katalizatory duży u mniejszy zaraz w kolektorze wydechowym. Zwykle na takie problemy robię tak, że sprawdzam olej (stan) i potem ostro przepalam aby oba te katy wygrzać. Często pomaga, jeśli nie pisz powalczymy tutaj.
    pozdrawiam
  • #3
    foreverforyou20
    Level 14  
    To jak wytłumaczyć poprawność działania samochodu na przed osiągnieciem optymalnej temperatury?
  • Tespol
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Kwestia dawki paliwa po osiągnieciu 90st sterownik przechodzi na zadane korekty.
  • #5
    foreverforyou20
    Level 14  
    Czyli co, "but" przez parę km ?
    Edit:
    Na niewiele się to zdało. Objawy takie same.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    umyj i zaadoptuj przepustnicę.
    jakieś błędy rejstruje?
  • #8
    foreverforyou20
    Level 14  
    Ciekawostka:
    Gdy odłącze czujnik temperatury w obudowie termostatu silnik działa bardzo dobrze, nic nie szarpie oraz ma moc.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    foreverforyou20 wrote:
    Ciekawostka:
    Gdy odłącze czujnik temperatury w obudowie termostatu silnik działa bardzo dobrze, nic nie szarpie oraz ma moc.

    Żadna ciekawostka. Sterownik przechodzi w tryb pracy awaryjnej, przyjmując wartość zastępczą CTS bodaj 20 stopni C. Przestaje brać poprawkę na wskazania czujników MAP i O2, a pracuje tylko na podstawie sygnałów czujnika wału i potencjometru przepustnicy - to tak z grubsza. Jedzie, tylko kopci i pali.... Proszę zapiąć ten czujnik i interesuje mnie wartość czasu wtrysku na wolnych obrotach - oczywiście na rozgrzanym silniku, oraz widzianej przez sterownik temperatury silnika. To będziemy się dalej zastanawiać.
  • #10
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Typowy objaw w grupie vaga. Czujnik temperatury silnika do wymiany. Po nagrzaniu głupoty pokazuje a blędu nie ma i dlatego nie przyjmuje wartosci zastępczej.
    robokop wrote:
    Sterownik przechodzi w tryb pracy awaryjnej, przyjmując wartość zastępczą CTS bodaj 20 stopni C. Przestaje brać poprawkę na wskazania czujników MAP i O2, a pracuje tylko na podstawie sygnałów czujnika wału i potencjometru przepustnicy - to tak z grubsza. Jedzie, tylko kopci i pali....
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grzegorzbuczylo wrote:
    Typowy objaw w grupie vaga. Czujnik temperatury silnika do wymiany. Po nagrzaniu głupoty pokazuje a blędu nie ma i dlatego nie przyjmuje wartosci zastępcze
    Nie wydaje mi się.
  • #13
    Megawe
    Level 34  
    Zmniejsz przerwy na świecach jak będzie lepiej to cewka zapłonowa do wymiany.
  • #14
    foreverforyou20
    Level 14  
    Skoro cewka byłaby padnięta to szarpanie także by występowało po odłączeniu czujnika temperatury.
  • #15
    Megawe
    Level 34  
    tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania.
  • #16
    foreverforyou20
    Level 14  
    Szarpanie występuje także na równym gazie, ale sprawdzę to.
  • Helpful post
    #17
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Megawe wrote:
    tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania.
    Jesteś w błędzie. Żeby mieszanka była palna, jest wzbogacana - tak samo na zimnym silniku, jak i przy np. przyspieszaniu, czy właśnie w trybie awaryjnym - w systemach z katalizatorem właśnie dla uniknięcia wypadania zapłonów i niszczenia go. Tak popatrzyłem i to jest kolejny wątek autora na temat tego samego problemu który ciągnie się co najmniej od jesieni ubr. Możliwości jest kilka - nie podoba mi się wartość podciśnienia na biegu jałowym, ale w którymś wątku stwierdzono że wszystkie tak mają. Podobnie z wartością obciążenia silnika. Tak czy inaczej, zająłbym się właśnie czujnikiem MAP i 1-ą sondą, tą nad katalizatorem.
  • #18
    foreverforyou20
    Level 14  
    Tak, temat ciągnie się od jesieni ubiegłego roku.
    Po odpięciu sondy przed katalizatorem są takie same objawy.
    Czyli iść po najmniejszej linii oporu i praktycznie w ciemno ją wymieniać, czy istnieje jakaś diagnostyka potwierdzająca 100% sprawność ? (sonda prawdopodobnie szerokopasmowa 5 pin)
  • Helpful post
    #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Istnieje - trzeba zrobić wpierw analizę spalin. Kosztować będzie to równowartość flaszki, a da jakieś pojęcie odnośnie faktycznego przebiegu spalania.
  • #21
    foreverforyou20
    Level 14  
    Czy możliwa jest awaria czujnika położenia wału korbowego?
    Jeszcze go nie sprawdzałem.
  • #22
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    foreverforyou20 wrote:
    Podobno na niskich i wysokich obrotach wyniki idealne.

    Tyle że analiza robiona gdy anomalii nie było - faktycznie, wyniki mogą być.
    foreverforyou20 wrote:
    Czy możliwa jest awaria czujnika położenia wału korbowego?
    Zapisałby się błąd w sterowniku.
  • #23
    foreverforyou20
    Level 14  
    Podczas trzymania około 3 tys obrotów w trakcie analizy dało się wyczuć szarpniecia obrotów, także anomalie były.
    Tylko że pomiar o dziwo nie wykazał.
    Pozostaje mi już chyba opcja niedroznego wydechu.
  • #24
    foreverforyou20
    Level 14  
    Witam ponownie.
    Zauważyłem pewną prawidłowość. Szarpanie następuje wraz z chwilą otwarcia zaworu egr. Konkretniej, gdy osiągnie co najmniej 50% otwarcia następuje zanik mocy oraz szarpanie. Błędów związanych z egr nie pokazuje.
  • #26
    foreverforyou20
    Level 14  
    Tak zrobię, tylko dlaczego otwarcie zaworu powoduje taki efekt..
  • #27
    foreverforyou20
    Level 14  
    Przyczyna: zapchany katalizator.