Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1,4 2004 - Po rozgrzaniu brak mocy oraz szarpanie

foreverforyou20 07 Jan 2018 19:20 11034 26
  • #1
    foreverforyou20
    Level 14  
    Witam.
    Skoda fabia I 1,4 16v
    Po osiągnięciu temperatury roboczej zaczyna dławić się przy stałym gazie.
    Gdy silnik zimny wszystko jest ok.
    W momencie szarpania wykres sondy przyjmuje wartości ujemne (czerwony wykres).
    Sugeruje to zbyt bogatą mieszankę?
    Gdzie szukać rozwiązania problemu?
    Skoda Fabia 1,4 2004 - Po rozgrzaniu brak mocy oraz szarpanie
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    TO auto posiada dwa katalizatory duży u mniejszy zaraz w kolektorze wydechowym. Zwykle na takie problemy robię tak, że sprawdzam olej (stan) i potem ostro przepalam aby oba te katy wygrzać. Często pomaga, jeśli nie pisz powalczymy tutaj.
    pozdrawiam
  • #3
    foreverforyou20
    Level 14  
    To jak wytłumaczyć poprawność działania samochodu na przed osiągnieciem optymalnej temperatury?
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Kwestia dawki paliwa po osiągnieciu 90st sterownik przechodzi na zadane korekty.
  • #5
    foreverforyou20
    Level 14  
    Czyli co, "but" przez parę km ?
    Edit:
    Na niewiele się to zdało. Objawy takie same.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    umyj i zaadoptuj przepustnicę.
    jakieś błędy rejstruje?
  • #8
    foreverforyou20
    Level 14  
    Ciekawostka:
    Gdy odłącze czujnik temperatury w obudowie termostatu silnik działa bardzo dobrze, nic nie szarpie oraz ma moc.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    foreverforyou20 wrote:
    Ciekawostka:
    Gdy odłącze czujnik temperatury w obudowie termostatu silnik działa bardzo dobrze, nic nie szarpie oraz ma moc.

    Żadna ciekawostka. Sterownik przechodzi w tryb pracy awaryjnej, przyjmując wartość zastępczą CTS bodaj 20 stopni C. Przestaje brać poprawkę na wskazania czujników MAP i O2, a pracuje tylko na podstawie sygnałów czujnika wału i potencjometru przepustnicy - to tak z grubsza. Jedzie, tylko kopci i pali.... Proszę zapiąć ten czujnik i interesuje mnie wartość czasu wtrysku na wolnych obrotach - oczywiście na rozgrzanym silniku, oraz widzianej przez sterownik temperatury silnika. To będziemy się dalej zastanawiać.
  • #10
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Typowy objaw w grupie vaga. Czujnik temperatury silnika do wymiany. Po nagrzaniu głupoty pokazuje a blędu nie ma i dlatego nie przyjmuje wartosci zastępczej.
    robokop wrote:
    Sterownik przechodzi w tryb pracy awaryjnej, przyjmując wartość zastępczą CTS bodaj 20 stopni C. Przestaje brać poprawkę na wskazania czujników MAP i O2, a pracuje tylko na podstawie sygnałów czujnika wału i potencjometru przepustnicy - to tak z grubsza. Jedzie, tylko kopci i pali....
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grzegorzbuczylo wrote:
    Typowy objaw w grupie vaga. Czujnik temperatury silnika do wymiany. Po nagrzaniu głupoty pokazuje a blędu nie ma i dlatego nie przyjmuje wartosci zastępcze
    Nie wydaje mi się.
  • #13
    Megawe
    Level 34  
    Zmniejsz przerwy na świecach jak będzie lepiej to cewka zapłonowa do wymiany.
  • #14
    foreverforyou20
    Level 14  
    Skoro cewka byłaby padnięta to szarpanie także by występowało po odłączeniu czujnika temperatury.
  • #15
    Megawe
    Level 34  
    tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania.
  • #16
    foreverforyou20
    Level 14  
    Szarpanie występuje także na równym gazie, ale sprawdzę to.
  • Helpful post
    #17
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Megawe wrote:
    tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania.
    Jesteś w błędzie. Żeby mieszanka była palna, jest wzbogacana - tak samo na zimnym silniku, jak i przy np. przyspieszaniu, czy właśnie w trybie awaryjnym - w systemach z katalizatorem właśnie dla uniknięcia wypadania zapłonów i niszczenia go. Tak popatrzyłem i to jest kolejny wątek autora na temat tego samego problemu który ciągnie się co najmniej od jesieni ubr. Możliwości jest kilka - nie podoba mi się wartość podciśnienia na biegu jałowym, ale w którymś wątku stwierdzono że wszystkie tak mają. Podobnie z wartością obciążenia silnika. Tak czy inaczej, zająłbym się właśnie czujnikiem MAP i 1-ą sondą, tą nad katalizatorem.
  • #18
    foreverforyou20
    Level 14  
    Tak, temat ciągnie się od jesieni ubiegłego roku.
    Po odpięciu sondy przed katalizatorem są takie same objawy.
    Czyli iść po najmniejszej linii oporu i praktycznie w ciemno ją wymieniać, czy istnieje jakaś diagnostyka potwierdzająca 100% sprawność ? (sonda prawdopodobnie szerokopasmowa 5 pin)
  • Helpful post
    #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Istnieje - trzeba zrobić wpierw analizę spalin. Kosztować będzie to równowartość flaszki, a da jakieś pojęcie odnośnie faktycznego przebiegu spalania.
  • #21
    foreverforyou20
    Level 14  
    Czy możliwa jest awaria czujnika położenia wału korbowego?
    Jeszcze go nie sprawdzałem.
  • #22
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    foreverforyou20 wrote:
    Podobno na niskich i wysokich obrotach wyniki idealne.

    Tyle że analiza robiona gdy anomalii nie było - faktycznie, wyniki mogą być.
    foreverforyou20 wrote:
    Czy możliwa jest awaria czujnika położenia wału korbowego?
    Zapisałby się błąd w sterowniku.
  • #23
    foreverforyou20
    Level 14  
    Podczas trzymania około 3 tys obrotów w trakcie analizy dało się wyczuć szarpniecia obrotów, także anomalie były.
    Tylko że pomiar o dziwo nie wykazał.
    Pozostaje mi już chyba opcja niedroznego wydechu.
  • #24
    foreverforyou20
    Level 14  
    Witam ponownie.
    Zauważyłem pewną prawidłowość. Szarpanie następuje wraz z chwilą otwarcia zaworu egr. Konkretniej, gdy osiągnie co najmniej 50% otwarcia następuje zanik mocy oraz szarpanie. Błędów związanych z egr nie pokazuje.
  • #26
    foreverforyou20
    Level 14  
    Tak zrobię, tylko dlaczego otwarcie zaworu powoduje taki efekt..
  • #27
    foreverforyou20
    Level 14  
    Przyczyna: zapchany katalizator.