Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos, 1,5 DOHC sedan - Skrzynia haczy, DZIWNY PRZYPADEK

07 Jan 2018 20:39 2550 27
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    gonzalo
    Level 30  
    Na postoju biegi płynnie wchodzą? Poduszkę skrzyni sprawdzałeś?
  • Helpful post
    #3
    blondyn26044
    Level 11  
    Jeżeli wybierak nie ma żadnych luzów ani nie zapiekł się na tulejkach o ile takowe są to podejrzewał bym sprzęgło.
    Sprzęgło masz tam na lince czy hydrauliczne?
    Pedał przy wciskaniu sprzęgła czujesz opór od początku? czy pod sam koniec?
    Jeśli masz na lince spróbuj delikatnie podciągnąć linkę..
    Jak wciśniesz sprzęgło do podłogi, wrzucisz bieg to po delikatnym puszczeniu auto już rusza? czy musisz więcej puścić?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    blondyn26044
    Level 11  
    Spróbuj wcisnąć sprzęgło, wrzucić pierwszy bieg i tak trzymaj. Zobacz czy po chwili auto nie zaczyna ruszać przy wciśniętym sprzęgle.
    Oznaczało by to nieszczelność w układzie lub uszkodzenie pompy sprzęgła

    Dodano po 4 [minuty]:

    W górę biegi idą bo wrzucając bieg z niższego na wyższy obroty są niższe. A z wyższego wrzucając niżej obroty masz wyższe. Jeśli się mylę niech ktoś to sprostuję.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Moim zdaniem kończy się sprzęgło ale na odległość ciężko powiedzieć w 100%
  • #8
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    wiesio_212 wrote:
    problem jest szczególnie zauważalny przy redukcji
    Spróbuj redukować z ,,miedzygazem" :D . Jeżeli redukcja przebiega bezproblemowo, podejrzenie pada na synchronizatory, co wcale nie wyklucza także układu hydrauliczneho sprzegła - siłownika, pompy i przewodu elastycznego.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    blondyn26044
    Level 11  
    W sumie to nic mnie nie zdziwi ale jeśli ten przebieg jest prawdziwy myślisz że padły by wszystkie synchronizatory?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak masz problem z wrzuceniem wstecznego spróbuj z 5x szybko nacisnąć pedał sprzęgła i po tym spróbuj wrzucić bieg. No i sprawdź to co mówiłem przytrzymaj sprzęgło dłużej wciśnięte przy wrzuconym pierwszym biegu i zobacz czy auto nie zacznie ruszać samo
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    psilos1
    Level 32  
    Sprzęgło do wymiany...możesz również przy okazji wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć sprzęgło
  • #13
    dantari
    Level 12  
    Zacząłbym od wymiany płynu hamulcowego. Może być, że nie był wymieniany od nowości a steruje tez sprzęgłem.
  • #14
    g107r
    Level 40  
    W DU z tym wysprzęglaniem lecą łapy sprzęgła.
    Chociaż objawy nie pasują, to wpisz "łapa sprzęgła" i z lewej zaznacz "techniczne" http://daewooforum.pl/search.html.
    To tak po za układem przeniesienia ruchu dźwigni zmiany biegów - skrzynia, i poduszkami, bo skrzynia kosztuje grosze.
    Nie ma się co dziwić, należy sprawdzić/naprawić ten układ, później można myśleć o skrzyni lub sprzęgle.
    Wysprzęglanie działa na płynie hamulcowym, i przebieg można sobie wsadzić w ... Nie ma też linek, tylko wałek na sztywno sprzęgnięty z wybierakiem na skrzyni, i W skrzyni. Luzów to to nie ma ?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    g107r
    Level 40  
    Świeżym płynem już teraz możesz zalać, odsysasz płyn ze zbiorniczka i w prawie pusty wlewasz nowy. Później wystarczy przepompować/odpowietrzyć. Układu hamulcowego nie ruszasz, ale
    wiesio_212 wrote:
    będę wymieniał centralny przewód hamulcowy
    Sam ? Chyba dwa, jak nie wszystkie wraz z cylinderkami. Oglądałeś wszystkie przewody ? Link
    Wysprzęglik pod gumką, pompka, przewód się nie poci ?
    wiesio_212 wrote:
    Po podkręceniu pedału zarówno na ciepłym jak i schłodzonym biegi chodzą lepiej, zobaczymy dziś po całej nocy. Łapa sprzęgła OK
    Łapy często nie widać, jak nie staje na obudowie. Ukręca się blacha przespawana do pręta. Jak staje, to zwykle jest już za późno. Można i spawać jakby co.
    Inny objaw to łatwe wchodzenie biegów na zgaszonym silniku, na odpalonym już nie, i potrafi sam jechać z wciśniętym sprzęgłem. W zimę na mrozie też potrafi ruszyć, ale po rozgrzaniu to przechodzi.
    Ciepła, zimna nie kojarzę, może i tak, bo 2-3 dni jakoś przejeździłem, później jej pomogłem i przyczyna "sama" odpadła.
    Skrzynia potrzebuje 80W90, inne oleje lejemy na własną odpowiedzialność, ja mam zwykły hipol, i jest ok. Stary olej był bez opiłków, płatków metalu ?
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    g107r
    Level 40  
    Nie zaczęło się od wymiany oleju, ale skoro producent zalecał 80W, to wszystkie inne mogą nie spełniać specyfikacji do dobrej pracy synchronizatorów. Nie komentuję tego co ktoś sobie wlewa do skrzyń lub silników, ale dziwnym trafem już parę podobnych postów widziałem w zestawieniu z innym olejem, nawet ATF ktoś se tam wlał, bo rzadki, i stawiał mniej oporów...
    Silnik jeszcze rozumiem, jednorazowy koszt remontu, to nie to samo co rozciągnięte w czasie dolewki.
    Także albo sam doczytaj, albo może trafi się jakiś olejoznawca. Ja nie jestem, sam bym się chętnie dowiedział, bo nazwa VENOL jest mi w sumie nieznana. Tani w supermarkecie i tyle...

    wiesio_212 wrote:
    Jeden ze znajomych sugeruje że mogły paść synchronizatory, na forum też ta sugestia się pojawiała. Czy jest to w ogóle możliwe, biorąc pod uwagę niski przebieg auta, dziadkowy styl jazdy poprzedniego właściciela i nagłe pojawienie się usterki po 200 km od zakupu?
    Są różne dodatki do olei. Dziadek z 1927 roku jeździł lanosem ? No dobrze, a miał wnuczka może ?
    68 tys km ? Mam jeszcze prędkościomierz z ori przebiegiem 88tys km, ale już tak daleko bym nie wybiegał.
    Ten samochód głównie musiał stać, także spodziewaj się różnych niespodzianek - oby nie.
    Jak wybieraki sprawdziłeś Link, został jeszcze ten na skrzyni, Link chociaż czy coś tam nie rdzewieje, zaciera się, wyrobiło, to bez zajrzenia nie zobaczysz.
    Link Link Link
    Ogólnie to, po za łapą i płynem byśmy sugerowali.
    Później zostaje sprzęgło i synchronizatory - dziadkowa jazda i wbijanie biegów, bez urazy dla seniorów :)
  • #19
    abart64
    Level 32  
    Zwykle w skrzyniach jest mechanizm zabezpieczający przed włożeniem dwóch biegów jednocześnie. Nie wiem jak jest w lanosie ale pewnie też jest. Może to coś broi. Wyrobione,zatarte? Synchronizatory jak by padły (wszystkie jednocześnie ?) to by biegi ze zgrzytem wchodziły, zwłaszcza na gorącym oleju.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    g107r
    Level 40  
    Dlatego kieruję Cię na inne drogi niż sprzęgło i synchronizatory, bo zwykle, jeśli czytałeś, to wybieranie biegów jest winne.
    Link tu jeszcze znalazłem kawałek ostatnich części naszego mieszania lewarkiem biegów. Wcześniejsze mechanizmy to tylko popychacze.
    Zwykle nie znaczy że masz to samo, bo pisali tylko aktywni w tym momencie, ale warto to dokładnie wybadać, może wymienić na nowe.
    Łapa w bonusie, bo niestety ten typ tak ma.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Po pierwsze czy była zrzucana skrzynia biegów?
    Jeśli przebieg to niecałe 70tyś to pierwsze co mi przychodzi na myśl to wymiana tarczy, docisku itd. Nie wiadomo, czy tarcza się nie lepi, czy się łatwo przesuwa po wieloklinie. Wymiana powinna pomóc i na tym bym nie oszczędzał.
    Na końcu prozaiczne pytanie - czy jest właściwy poziom oleju w skrzyni biegów? Bo gdy kiedyś do Micry przez przypadek za mało zalałem to bardzo zgrzytała. Uzupełnienie oleju do właściwego poziomu uzdrowiło sytuację.
  • #24
    olaf x
    Level 33  
    Kolego, ja mam auto podobne, jak w avatarku :)
    Olej od pierwszego kilometra w skrzyni syntetyk wymieniany co 30kkm jak w instrukcji, teraz juz 590kkm nalatane.
    Zasadniczy problem to prawidłowe ustawienie wybieraka, sierżanta czy tez pająka, jak tam go zwać, swego czasu był wymieniony na nowy i... działał gorzej niż stary z luzami. Wtedy połowa mechaników to robiła bo auto dość popularne było. A jak pojechałem pół Polski do kolegi to w kwadrans tak wyregulował, że odczucia były jak po wyjeździe z salonu. Są mechanicy i mechanicy.
    Druga sprawa to mineralny olej gęstnieje na chłodzie, mieszasz wajchą jak w melasie, w syntetyku chodzi o niebo lżej nawet po nocy na -20.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    User removed account
    User removed account