Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jeep WJ - wymiana szczotek rozrusznika

ixs 08 Jan 2018 13:51 3504 8
  • #1
    ixs
    Level 16  
    Mam pytanie - rozrusznik z Jeepa WJ 2,7CRD - taki sam PT cruser 2,2 oraz pewnie Mercedesy z silnikiem 2,7 i może inne...

    W rozruszniku są 4 szczotki węglowe. - 2 maja przewód zasilający zgrzany ze szczotko trzymaczem, z 2 przewody zasilające wychodzą gdzieś ze stojana i nie widać miejsca łączenia.


    Jak wymienić takie szczotki? Czy można zeszlifować na płasko resztki szczotek które zostały z przewodami, wsunąć jakieś pasujące na wymiar szczotki w miejsce tych zużytych i docisnąć tymi pozostałymi fragmentami zużytych szczotek?
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    ixs
    Level 16  
    A czy metoda opisana powyżej tzn. podłożenie nowych szczotek bez przewodów pod zeszlifowane resztki starych ma szanse na działanie?
    Powstanie dodatkowe polaczenie stykowe pomiędzy tymi dodanymi szczotkami a oryginalnymi, po zużyciu nowych szczotek resztki mogą wpaść na wirnik i cos uszkodzić.... pytanie raczej jest teoretyczne, gdyż kupiłem 2 sprawne rozruszniki za 70 zl do tego samochodu, dlatego nie zależy mi jakoś na super trwałości po naprawie, a naprawa na oryginalnych częściach w takim wypadku jest raczej nieuzasadniona ekonomicznie....
    , zastanawiam się tylko czy można w taki sposób jakoś wykorzystać rozrusznik bez kosztownej naprawy...
  • #5
    ixs
    Level 16  
    Czyli ab rozrusznik dalej działał trzeba zanieść go do kogoś kto ma sprzęt do zgrzewania szczotek i zgrzać nowe szczotki do uzwojenia stojanu i szczotko trzymacza?

    Orientacyjnie jaki jest koszt takiej usługi?
    Czy to częste rozwiązanie w nowych rozrusznikach ze szczotki są zgrzewane na stale.... Zawsze pamiętam ze we wszystkich urządzeniach z którymi się spotkałem szczotki były łatwo wymienne...
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Megawe
    Level 34  
    Cyna elektrotechniczna ma temp. topnienia 190*C i jak kilka razy pod rząd włączymy rozrusznik potrafi spłynąć. Są cyny z dodatkiem srebra lub złota mają wyższe temperatury topnienia. Nawet jak mamy uzwojenie miedziane to może być to taka miedź do której nie czepia się cyna dlatego lepiej nie usuwać ze zgrzewu przewodu od szczotki.
    Jeszcze nie spotkalem szczotek węglowych w rozruszniku samochodowym. Komutator trzeba doprowadzić do stanu idealnego i szczotki dotrzeć bez obciążenia.
    Części do Jeepa w USA są połowe tańsze jak u nas.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Megawe wrote:
    Cyna elektrotechniczna ma temp. topnienia 190*C i jak kilka razy pod rząd włączymy rozrusznik potrafi spłynąć.
    Jedynie przy patologicznym przegrzaniu, spowodowanym zbyt długim kręceniem czy inną usterką. Bez problemu można lutować. Prawie 200 stopni to temperatura niszcząca izolacji. Za to cyna ma nikczemne właściwości mechaniczne i tu jedynie pojawia się ograniczenie w jej zastosowaniu.
  • #9
    ixs
    Level 16  
    Śrubki w szczotko trzymaczu, myślę że dałoby się dorobić, 2 szczotki połączone z uzwojeniem już raczej to nie przejdzie. Na razie i tak mam jeszcze dodatkowy rozrusznik na zapas, a wiec myślę że na długo powinno wystarczyć, ewentualnie w wolnej chwili będę dalej myślał co z tym zrobić.. - dzięki za pomoc.