Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Avensis 2.2 d4d 2005 r. - Wyskakująca uszczelka wtryskiwacza.

08 Sty 2018 17:43 852 15
  • Poziom 9  
    Witam.

    W czasie jazdy samochód zaczął przerywać , po odpaleniu i dodaniu gazu dymi na czarno.
    Po zatrzymaniu się i zdjęciu pokrywy zobaczyłem , iż wyskoczyła uszczelka wtryskiwacza. Po wciśnięciu jej nadal wyskakuje. Poniżej dodaje zdjęcia i bardzo proszę o pomoc.
    Po wciśnięciu jej wyczuwam delikatny stukot.

    https://zapodaj.net/91f2b2b5650cd.jpg.html
    https://zapodaj.net/49213800e7a23.jpg.html

    Toyota Avensis 2.2 d4d 2005r.
  • Poziom 25  
    Witam.Zatkana odma lub padła uszczelka pod wtryskiem bardziej obstawiam na to drugie.
  • Poziom 9  
    Chodzi mi o to że jeżeli uszczelka to wystarczy wymiana uszczelki a nawet już wszystkich i jestem w stanie zrobić to sam. A co z tym stukaniem?? Nakrętka wtryskiwacza nie popuściła więc czy po wymianie uszczelki stukot zniknie????
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Stukot ma się nijak do wypadającej uszczelki gumowej.Podejrzewam że masz wydmuchaną uszczelkę pod wtryskiwaczem która powoduje przedostawanie się kompresji i to powoduje stukanie i wypadanie uszczelki gumowej.
  • Poziom 10  
    Witam wtrysk ma 2 uszczelki ta którą widać na zdjęciach jest gumowa a druga jest na dole miedziana . Jeśli nie masz wiedzy mechanicznej to się za to nie zabieraj, będzie taniej .
    Podstawa to podpinka pod kompa i wiadomo co i jak.
    Morze to być sam wtrysk uszkodzony po wycieku widać ze leje na bogato więc nie proponuje go palić za bardzo , bo wleje się do oleju silnikowego i kaplica
  • Poziom 9  
    Ok, jutro uciekam wcześniej z pracy i to sprawdzę.
    Jestem 1600 km od domu i to jest główny problem, byłem u mechanika tutaj, ale powiedział że najszybciej za 3 tygodnie ma dopiero czas bo trzeba rozbierać górę silnika i miskę olejową, o jakieś spaliny które mogło cofnąć koszt od 500 euro w górę. Największy problem w tym że za 2 tyg muszę wracać do domu.
    Jeśli możesz, to powiedz mi jeszcze, czy normalne jest to że w koło jest czarny olej?? Jeśli to olej.
  • Poziom 25  
    Olej przesącza się przez gumową uszczelkę więc to normalne.Dla kogoś wprawnego z narzędziami to 2godz.roboty jeśli jest to co napisałem.Misę odkręcać?po co?wystarczy zdjąć dekiel zaworów i o ile nie uszkodził się przy okazji wtrysk to podkładka miedziana za 5zł i tyle.
  • Poziom 9  
    Problem w tym że nie wyskakuje mi żaden błąd check. co najlepsze mechanik powiedział że śmiało mogę jechać do domu kiedy mu powiedziałem, że może lepiej już samochód zostawię u niego.
    W najgorszym wypadku będę musiał zamówić lawetę. Czy przemo uważasz że jest to aż tak duży problem??? I czy trzeba ściągać pokrywę??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tu gdzie pracuję mogę poprosić szefa i mam dostęp do jego warsztatu, a mają tu praktycznie wszystkie klucze. Problem w tym abym wiedział albo inaczej abym nie zaszkodził.
  • Poziom 10  
    Bez odkręcenia pokrywy zaworów nie da rady.
    Ale to nie problem jak kolega wspominał wcześniej ze zrobieniem tego jak się wie co i jak, tylko wyjęcie samego wtrysku tu może być spory problem , ze względu na nagar
  • Poziom 25  
    Jeśli uszczelka miedziana puściła to praktycznie powinien sam wyskoczyć.Kompresja zrobiła już swoje.
  • Poziom 9  
    Ok. Ale żeby zdjąć pokrywę muszę wykręcić wszystkie wtryski. Jeśli będzie nagar mogę zrobić to ściągaczem??? I jeszcze jedno dwa pytania. Czy to normalne że od tak po prostu wydmuchało uszczelkę?? Bo chyba jakiś powód musi być, np. zbyt duża kompresja???
    I czy zawory mogły się przestawić???
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Powód to poluzowanie wtrysku i wypalenie uszczelki.Żeby zdjąć pokrywę to musisz ją odkręcić i odkręcić przewody wysokiego ciśnienia a nie wtryski.Po zdjęciu pokrywy zrób porządek z pierwszym wtryskiem bo tam wypada uszczelka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zawory się nie przestawiają tylko ewentualnie wałki ale tu na 95proc.wykluczam.Czarny dym bierze się ze złej kompresji tego cylindra lub oleju tam przedostającego się.
  • Poziom 9  
    Ok jutro pojutrze to sprawdzę i napiszę. Pozdrawiam i dziękuję.
  • Poziom 10  
    Po prostu kopci bo nie dopala paliwa z braku kompresji
    a czy demontować wszystkie to nie do końca , żeby wymienić miedzianą powinno dać się zdemontować jeden