Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vivaro 1.9 CDti 2005r. - pedał hamulca idzie w podłogę

maG_xx 08 Jan 2018 19:38 2865 12
  • #1
    maG_xx
    Level 11  
    Auto stało jakiś czas, dziś wsiadłem do auta i po przejechaniu kilku metrów zauważyłem że są słabe hamulce do tego podczas wciskania pedału słychać syczenie, wydaje mi sie że wcześniej tego nie było. Po przejechaniu kilku kilometrów hamulce wróciły do stanu wcześniejszego tak mi sie wydaje hamują dobrze ale pozostał dzwięk syczenia podczas wciskania oraz jak trzymam na hamulcu pedał powoli idzie do dołu.Nie ma żadnego wycieku oraz nie brakuje płynu, czy mogą być zapowietrzone ?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    dantari
    Level 12  
    Wpadanie pedału do podłogi wskazywałoby na zapowietrzenie układu. Proponowałbym sprawdzić pompę hamulcową.
  • #4
    tkaczu1
    Level 17  
    Witam .Ja miałem takie objawy w vectrze c i okazało się ,że padła pompa hamulcowa .Nie jest to wielki wydatek lepiej to sprawdzić.
  • #5
    maG_xx
    Level 11  
    dantari wrote:
    Wpadanie pedału do podłogi wskazywałoby na zapowietrzenie układu. Proponowałbym sprawdzić pompę hamulcową.


    jest jakis sposób na sprawdzenie pompy ? nie widać nigdzie wycieku.

    Dodano po 5 [minuty]:

    tkaczu1 wrote:
    Witam .Ja miałem takie objawy w vectrze c i okazało się ,że padła pompa hamulcowa .Nie jest to wielki wydatek lepiej to sprawdzić.


    dokłądnie takie same ? syczenie podczes wciskania pedału i pedła w podłoge ?
  • #6
    tkaczu1
    Level 17  
    układ raczej sam od siebie się nie zapowietrza powolne opadanie pedału wskazuje na zużyte uszczelnienie pompy.
  • #7
    dantari
    Level 12  
    maG_xx wrote:

    dantari napisał:
    Wpadanie pedału do podłogi wskazywałoby na zapowietrzenie układu. Proponowałbym sprawdzić pompę hamulcową.


    jest jakis sposób na sprawdzenie pompy ? nie widać nigdzie wycieku.


    Należy odkręcić przewody hamulcowe i zaślepić pompę a pozostawić tylko przewód zasilający od zbiorniczka. Wcisnąć hamulec jak zacznie opadać pedał to znaczy że pompa przepuszcza.
  • #8
    maG_xx
    Level 11  
    jeżeli uszczelniacze w pompie przepuszczają nie powinno być wycieków ?
  • #9
    tkaczu1
    Level 17  
    nie będzie wycieków bo tłoczki przesuwają się w płynie zamiast go tłoczyć do instalacji.
  • #10
    dantari
    Level 12  
    Mogą być bardzo minimalne tzn nie wyciek a raczej zapocenie. Jednak objawy raczej wskazują na uszkodzone uszczelnienia wewnętrzne i przepuszczanie miedzy sekcjami.
  • #11
    tkaczu1
    Level 17  
    maG_xx wrote:
    dokłądnie takie same ? syczenie podczes wciskania pedału i pedła w podłoge ?

    U mnie to nie było syczenie tylko odgłos płynu przelewającego się z powrotem do zbiorniczka pod pewnym ciśnieniem które jeszcze wytwarza pompa.
  • #12
    maG_xx
    Level 11  
    chyba jednak zamówię nową pompę aby nie tracić czasu zobacze jeszcze jutro jak odpale możę coś sie zmieni :)
    A tak na akapicie to na zgaszonym silniku pedał stoi twardo w górze, też normalne ?
  • #13
    tkaczu1
    Level 17  
    nie działa wspomaganie i nie jesteś w stanie wcisnąć zbyt mała siła nacisku.