Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie obrotami wentylatora - jak podłączyć?

Norbas78 09 Sty 2018 04:38 546 15
  • #1 09 Sty 2018 04:38
    Norbas78
    Poziom 12  

Witam.
    Nie bardzo wychodzi mi czytanie schematów bo jestem laikiem.
    Chcę zbudować układ dzięki któremu będę mógł sterować płynnie obrotami wiatraka komputerowego.
    Mam wiatrak 12V 0.15A , potencjometr B1K, rezystor 100ohm oraz LM317T i zasilacz uniwersalny 12V 500mAh.
    Czy znajdzie się jakaś dobra dusza która na zdjęciu pokaże mi jakimiś kreseczkami jak to wszystko połączyć?
    Próbowałem wedle filmiku w trzeciej minucie :Link ale nie działa.
    Z góry serdeczne dzięki.

0 15
  • #2 09 Sty 2018 05:48
    pawel1148
    Poziom 20  

Jeszcze by się te kondensatory przydały pokazane na schemacie, a których nie ma w układzie zalutowanym na tym filmiku, ale nie to jest powodem.
    Problemem jest inny układ nóżek na zdjeciu polutowanego a LM317T. NA zdjęciu(renderze) w filmie 1wsza nóżka to Wejście, 2ga do regulacji, 3cia to wyjście. W Twoim LM317T według dokumentacji:
    1wsza nóżka(1wsza tak jak leży na zdjęciu od lewej) do regulacji, 2ga to wyjście(do wentylatora), a 3cia to wejście (z zasilacza). Wystarczy pozamieniać miejscami i o ile jeszcze LM317T nie padł będzie działać, jak będzie działać to Ci nie powiem, bo kondensatorów nie ma(do wentylatora można bez problemu podpiąć takie bez konsensatorów, ale do czulszych urządzeń bym nie ryzykował).

0
  • #3 09 Sty 2018 06:00
    Norbas78
    Poziom 12  

Kolego czy miałbyś możliwość nanieść mi to na zdjęcie jak mam to polutować , gdzie dać rezystor itp?
    Całość mi potrzebna bo robię domowej roboty tzw mieszadło magnetyczne do mieszanek które tworzę.
    Czy ma znaczenie strona którą lutuję rezystor?
    Potrzebuję tylko i wyłącznie by sterować obrotami wiatraka.