Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Odcięcie zapłonu sekwencją przycisków

PanRatownik 09 Jan 2018 16:19 7338 10
  • #1
    PanRatownik
    Level 6  
    Dzień dobry,

    Szukam schematu bądź wskazówek jak można wykonać/zaprojektować zabezpieczenie auta w taki sposób, że odłączamy/podłączamy zapłon za pomocą przełącznika. Dodatkowo chciałbym, aby ten przełącznik działał tylko w odpowiednich warunkach, np. włączone sterowanie lewego lusterka lub zaciągnięty hamulec ręczny itp. Jeśli ten warunek (lub warunki) wstępny nie jest spełniony to przełącznik nie powinien włączać zapłonu natomiast wyłączyć powinno się dać. Dodatkowo całość powinna mieć coś takiego jak tryb serwisowy, w który przełączamy gdy zostawiamy samochód u mechanika bądź na myjnie by nie zdradzać naszej tajnej kombinacji.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł na to? Z góry dziękuje za wskazówki.
  • #2
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Można zrobić układ na jakimś uC, wtedy prawie wszystko można zrobić :P
  • #3
    D214d3k
    Level 39  
    Czterowejściowa bramka AND, kilka małych stabilizatorów 5V, ewentualnie jakieś NOT jeśli chcesz wykryć brak napięcia i hajda. Tylko najpierw sprawdź czy w miejscach gdzie chcesz się wpiąć masz 12V czy na przykład szynę danych. I zrób to tak żeby nie trzeba było jeździć na lawecie :).
  • Helpful post
    #5
    bhtom
    Level 38  
    Witam,

    PanRatownik wrote:
    Szukam schematu bądź wskazówek...


    Jeśli będziesz robił takie zabezpieczenie "od podstaw" to nie zapomnij o możliwości włączenia trybu serwisowego, czyli możliwości trwałej dezaktywacji zabezpieczenia. Bo po co Ci takie kombinowane zabezpieczenie, jeśli za każdym razem zostawiając auto w serwisie, u mechanika, czy w myjni będziesz musiał informować o sposobie dezaktywacji zabezpieczenia, aby można było uruchomić auto. Jeśli będziesz miał tryb serwisowy, wtedy go aktywujesz i nie będziesz musiał nikomu ujawniać istnienia zabezpieczenia.

    Pozdrawiam.
  • #6
    D214d3k
    Level 39  
    Zawsze można dodać "ominięcie" w jakimś trudno dostępnym miejscu.
  • #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    norbert.s. wrote:
    Montowałem, programowałem, działa.

    Owszem dobre zabezpieczenie ale tylko w samochodach o "klasycznej" konstrukcji instalacji elektrycznej.
    Nie wyobrażam sobie montażu tej blokady w nowym BMW, Audi lub Mercedesie ?
  • #9
    PanRatownik
    Level 6  
    bhtom wrote:
    Jeśli będziesz robił takie zabezpieczenie "od podstaw" to nie zapomnij o możliwości włączenia trybu serwisowego, czyli możliwości trwałej dezaktywacji zabezpieczenia.


    Niby oczywiste, a nie wpadłem na to. Bardzo Ci dziękuje za wskazówkę :)

    Pozdrawiam!

    Dodano po 8 [minuty]:

    norbert.s. wrote:
    Montowałem, programowałem, działa.


    Ciekawe rozwiązanie, dzięki Norbert za cynk! Jak ktoś chce to zamontuje w każdym aucie.
  • #10
    akj123
    Level 1  
    Na czym dokładnie polega montaz Proksima Blokada Kokpitowa. Chodzi mi o te dwa dodatkowe kable do ustawiania kodu. Chciałbym zamontować to w A4 B7 czy da rade pod jakieś włączniki.
  • #11
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    akj123 wrote:
    Chciałbym zamontować to w A4 B7

    W tym modelu samochodu 2004 - 2008 narobisz już sobie problemów montując tego typu blokadę. Nie jest to takie proste i oczywiste jak w "Matizie" .
    Zwróć też uwagę jak bardzo powycierane są opisy (piktogramy) wyłączników (np.wyłącznik świateł albo przyciski otwierania szyb) w niektórych mocno wyeksploatowanych egzemplarzach samochodów.
    - Odcięcie zapłonu sekwencją przycisków- Odcięcie zapłonu sekwencją przycisków- Odcięcie zapłonu sekwencją przycisków