Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 2006 - Nie gaśnie kontrolka ładowania .

09 Sty 2018 20:00 2214 11
  • Poziom 19  
    Witam Problem dotyczy samochodu Peugeot Partner 2006 silnik 1.6 HDI . Nie gaśnie kontrolka ładowania , nie działa nadmuch wewnętrzny oraz ABS . Po przejechaniu kilku metrów ABS gaśnie , nadmuch działa ale kontrolka ładowania świeci dalej . Zatrzymuje samochód , problem powraca .
    Co powinno być na kablu od "kontrolki ładowania " przy altku ? Co steruje kontrolką od ładowania i na jakiej podstawie nią steruje w tym samochodzie .?
    Czy w tym samochodzie te dwie rzeczy tzn nadmuch i ABS jest odłączony z powodu że bsm , bsi uznaje ze nie ma ładowania?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 31  
    Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze.
    Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora.
    Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
  • Poziom 35  
    Koderr napisał:
    Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze.
    Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora.
    Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.


    Właśnie, że nie. Bo u mnie się świeciła, a ładowanie było - więc to nie jest wyznacznik.
    Był problem z obwodem wzbudzenia. Jak kontrolka się świeci to znaczy że jest różnica potencjałów pomiędzy żarówką, a wzbudzeniem w alternatorze.

    Na zapłonie na wzbudzeniu ma być ok, 1-2V, podłączone do żarówki, a drugi biegun żarówki do +12 V.
    Podczas uruchomienia i ładowania na wzbudzeniu D+ = B+
  • Poziom 19  
    Peugeot Partner 2006 - Nie gaśnie kontrolka ładowania .

    W tym samochodzie wygląda to tak że wzbudzenie idzie przez BSM później BSI i dopiero na licznik i w liczniku chyba (bo nie sprawdzałem ) zamiast żarówki od ładowania jest LED. Jeszcze jedno , samo ładowanie jest ok tylko ze nie gaśnie kontrolka.
  • Moderator Samochody
    Tak bez zaglądania w "papiery", to wszystko wskazuje na ubite BSM - ono zarządza min. prądem do dmuchawy i innych prądożernych odbiorników. Skoro nie gaśnie ładowanie, to i wspomagania nie ma?
  • Poziom 26  
    pepe150 napisał:
    Właśnie, że nie. Bo u mnie się świeciła, a ładowanie było - więc to nie jest wyznacznik.
    Był problem z obwodem wzbudzenia. Jak kontrolka się świeci to znaczy że jest różnica potencjałów pomiędzy żarówką, a wzbudzeniem w alternatorze.

    Na zapłonie na wzbudzeniu ma być ok, 1-2V, podłączone do żarówki, a drugi biegun żarówki do +12 V.
    Podczas uruchomienia i ładowania na wzbudzeniu D+ = B+

    W renault twingo spotkałem się z alternatorem który sam się wzbudza po określeniu prędkości minimum 1000 obr/min na kole pasowym. Nie potrzeba podpinać żadnej kontrolki, wystarczy podpiąć tylko kabel gruby do akumulatora i masę oczywiście i alternator wzbudzał się sam.
    Ale wracając do tematu.
    Jest wspomaganie? Jaki masz tam zainstalowany BSM, jakieś numery, model?

    Dodano po 43 [sekundy]:

    I jakie napięcie jest na akumulatorze na odpalonym aucie?
  • Poziom 13  
    Witam,
    Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
  • Poziom 19  
    Więc tak . Ładowanie jest 14.2V na aku. W tym samochodzie jest tylko wspomaganie hydrauliczne. Wcześniej trochę błędnie napisałem na temat kontrolki ładowania. Tzn ta kontrolka gaśnie jak samochód ruszy z miejsca fizycznie . Nic się nie zmienia jeśli zwiększa obroty na postoju. Tzn silnik odpalony , ładowanie jest 14.2V , świeci ładowanie , świeci ABS , brak dmuchawy.Zwiększenie obrotów na postoju nic nie zmienia. Natomiast samochód ruszy fizycznie z miejsca , zacznie jechać , wtedy wszystko wraca do normy tzn gaśnie ładowanie ,gaśnie ABS , dmuchawa chodzi. .
  • Poziom 16  
    W tych nowszych samochodach są regulatory inteligentnego ładowania ( sorry ale tak się to nazywa ) za pomocą ktorych komputery pokładowe ustalają stan akumulatora, wiem co piszę bo naprawiam altki . Sprubój podjechać do warsztatu który ma tester do akumulatorów i niech ci sprawdzą go . Kontrolka może się palić właśnie z tego powodu że słaby jest akumulator . Nie raz klienci do mnie przyjeżdżają z świecącą się kontolką akumulatora ,sprawdzam ładowania nie ma biorę tester akumulatora do ręki i napis "REMOVE Baterry " Po zamontowaniu nowego w pełni naładowanego kontrolka gaśnie i pojawia się ładowanie. Sprawdź ten akumulator.