Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASUS R513C Windows 8.1 - usunął foldery i pliki pulpitu

09 Sty 2018 20:20 348 2
  • Poziom 9  
    Cześć, po włączeniu laptopa usunęły się wszystkie pliki i foldery z pulpitu. Explorer.exe działa, kosz i mój komputer pozostały. Przywróciłem system do ostatniego punktu przywracania, uruchomiłem w trybie awaryjnym, nic nie pomogło. Dysk sprawdzony HD tune, nie wykazuje żadnych problemów.
    Z powodu utraconych bardzo ważnych danych, zdecydowałem się użyć programu Recuva.
    Odzyskał około 20% plików, jednak zastanawia mnie, dlaczego w ścieżce adresu zamiast /desktop/ wystąpił dla nich znak zapytania?
    ASUS R513C Windows 8.1 - usunął foldery i pliki pulpitu

    Zastanawia mnie również, czy przyczyną nie było zdarzenie Kernel-Power 41 (63), czas wystąpienia pokrywa się z włączeniem komputera po ok. 8h bezczynności.
    ASUS R513C Windows 8.1 - usunął foldery i pliki pulpitu
    ASUS R513C Windows 8.1 - usunął foldery i pliki pulpitu
    Jak odzyskać dane? Co się z nimi stało?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Nawiązując do tego co napisałeś, niestety przykro mi to stwierdzić, ale zrobiłeś wszystko by utracić dane, a to podstawowe błędy:
    1. Korzystanie z systemu po utracie danych z partycji systemowej (nadpisanie danych).
    2. Wykonanie przywracania systemu (nadpisanie danych).
    3. Korzystanie z przeglądarki internetowej (nadpisanie danych).
    4. Pobranie i instalacja programu Recuva (nadpisanie danych).
    5. Mam tylko nadzieję, że dane nie były odzyskiwane na C:/Users/(nazwa użytkownika)/Desktop lub do katalogu Dokumenty.
    Pierwsze co robi się po takiej utracie to wyłączenie laptopa/komputera z zasilania (z przycisku w przypadku laptopa lub reset w przypadku komputera stacjonarnego). Następnie należy korzystać z systemu live CD celem odzyskania danych. Jeśli jakiekolwiek dane zostały nadpisane, to ich już nie odzyskasz.
    Jeśli chodzi o znaki zapytania, to nie mam pojęcia, nie korzystam z tego programu. Używam DMDE.
    Dodatkowo w pierwszej kolejności należy sprawdzić najlepiej na systemie live CD, czy to na pewno utrata danych, a nie np awaria profilu użytkownika i załadowanie profilu tymczasowego/innego profilu, a co się z tym wiąże znika wtedy wszystko z katalogu Dokumenty, Obrazy, Wideo, Muzyka i pulpitu (bo jest w katalogu na innym koncie).