Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B - Hamulec tył, głośno hamuje.

Pan.Kropa 12 Lut 2018 21:27 3669 59
  • #31 12 Lut 2018 21:27
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    Problemem nie jest słaby ręczny, bo u mnie ręczny jest dobry.

  • #32 12 Lut 2018 21:33
    dawid091993
    Poziom 9  

    zacznij od poprawnego wyregulowania
    popuszczasz linki na maxa, dźwignia ma być oparta o szczękę, regulujesz regulatorem pomiędzy szczękami a potem dopiero liki na samym końcu jak będziesz miał założony bęben wyregulowane łożysko i założone koło
    przeglądnij jeszcze tarczę kotwiczną czy nie jest gdzieś przytarta

  • #33 12 Lut 2018 21:51
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    Ale panowie. Wy mi tu piszecie o regulacjach. Ale to nie jest problemem, a problemem jest dźwięk wydobywający się przy hamowaniu. Zła regulacja to by były słabe hamulce albo słaby ręczny, nadmierne grzanie się bębnów itp. Miałem kiedyś escorta w którym elastyczny wężyk się czymś zatkał. Po zahamowaniu cylinderek już się nie cofał. Po przejechaniu 15 kilometrów koło się tak nagrzało że po zatrzymaniu miałem obawy czy się nie zapali opona. Obsypałem felge śniegiem a śnieg się tak topił jakby śnieg został rzucony na rozgrzane blachy pieca. Ale hamulce nie wydawały żadnych dźwięków, po wymianie wężyków dalej jeździłem i hamulce dalej bezgłośnie hamowały.

  • #34 12 Lut 2018 22:13
    kwok
    Poziom 39  

    Szczęki nie łapią bębna bokiem? Przy cylinderku tak jakby lekko obtarte ale to zdjęcie....
    Wyreguluj ręczny prawidłowo i zastanów się nad średnicą bębna bo może juz szxzęki się przekrzywiają.

  • Pomocny post
    #35 12 Lut 2018 22:15
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 13 Lut 2018 15:09
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    Trochę tak piszesz niezrozumiale. Bębny hamulcowe były zakładane nowe, szczęki też. Dźwięk się pojawił prawie od razu po złożeniu wszystkiego do kupy. Na kilka dni odpuszczam temat. Musze naprawić sprężarkę żeby wydmuchać pył, będzie wszystko lepiej wtedy widać. Tak. Wiem. Pyłu się nie powinno wydmuchiwać bo podobno jest szkodliwy na płuca. Ale dam sobie radę.

  • Pomocny post
    #37 13 Lut 2018 15:22
    DjMapet
    Poziom 43  

    Jak wszystko zrobisz tak jak w tym artykule, to problem powinien ustąpić: http://www.rchaber.republika.pl/hamtyl.html
    Zwróć uwagę, na położenie dźwigni linki ręcznego. U ciebie jest w pozycji zaciągniętego ręcznego.
    Zwróć uwagę, na prawidłowy montaż w otworze szczęki, dźwigienki (tej w kształcie cyfry 4, na powyższej fotce oznaczonej grubą czerwona strzałką), do której jest mocowana górna sprężyna.
    Wczytaj się z uwagą i zrozumieniem w końcowe UWAGI artykułu, zwłaszcza w piąty punkt.


    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #38 13 Lut 2018 17:20
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 13 Lut 2018 17:54
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    DjMapet napisał:
    Jak wszystko zrobisz tak jak w tym artykule, to problem powinien ustąpić
    Bez urazy, ale po co mi ten poradnik? :D Przecież to jest dla ludzi którzy zaledwie się nauczyli w którą stronę się odkręca nakrętke, w prawo czy w lewo. :D Wy mi dalej pier......e o regulacji. Przyjmijmy że źle wyregulowałem hamulce i cały czas hamują. Czy taki hamulec od razu będzie wydawał nieprzyjemne dźwięki? Nie będzie. Będzie się grzał ale ma być cicho bo ta sytuacja nie będzie się różniła od sytuacji hamowania pedałem hamulca. Najbardziej mi pasuje teoria kolegi ociz.

  • Pomocny post
    #41 13 Lut 2018 18:07
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie moderator, tylko ktoś kto robił to setki razy.

  • #42 13 Lut 2018 18:14
    DjMapet
    Poziom 43  

    Pan.Kropa napisał:
    Najbardziej mi pasuje teoria kolegi ociz.

    Znalazłeś to ciało obce? :-)
    Zasadą jest, by bęben zakładać na szczęki, uprzednio wyregulowane samoregulatorem a nie linką ręcznego.

    Pozdrawiam.

  • #43 13 Lut 2018 18:19
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    DjMapet napisał:
    Znalazłeś to ciało obce?
    Widać że nie czytasz dokładnie wątku.
    DjMapet napisał:
    Zasadą jest, by bęben zakładać na szczęki,
    Widać że nie czytasz dokładnie wątku.
    DjMapet napisał:
    uprzednio wyregulowane samoregulatorem a nie linką ręcznego
    Widać że nie czytasz dokładnie wątku. Wskaz mi miejsce gdzie napisałem że reguluje linką wstępne położenie szczęk. Części nie są oryginalne. Może faktycznie coś jest wadliwe. Zresztą oryginalne części mają absurdalne ceny w stosunku do wartości auta. Za łącznik linek trzeba zapłacić 80zł.

  • #44 13 Lut 2018 18:21
    DjMapet
    Poziom 43  

    To widać na fotce.

    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #45 13 Lut 2018 18:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Że linka nie jest prawidłowo wyregulowana macie rację, ale to nie ma nic wspólnego z hałasem.

  • #46 13 Lut 2018 18:37
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    ociz napisał:
    ale to nie ma nic wspólnego z hałasem.
    I o to chodzi!!

  • #47 13 Lut 2018 18:51
    DjMapet
    Poziom 43  

    No to szukaj tego, co Ci pasuje. Jak znajdziesz to się pokajam. :-)
    Zauważ, że nie tylko ja zwróciłem uwagę, choćby na nieodpowiednio przeprowadzoną regulację rozstawu szczęk.

    Pozdrawiam.

  • #48 13 Lut 2018 21:37
    LENIWIEC_PL
    Poziom 23  

    Pan.Kropa napisał:
    Bez urazy, ale po co mi ten poradnik? :D Przecież to jest dla ludzi którzy zaledwie się nauczyli w którą stronę się odkręca nakrętke, w prawo czy w lewo. :D
    Nie wymądrzaj się ;-)
    Pan.Kropa napisał:
    Przyjmijmy że źle wyregulowałem hamulce i cały czas hamują. Czy taki hamulec od razu będzie wydawał nieprzyjemne dźwięki? Nie będzie. Będzie się grzał ale ma być cicho bo ta sytuacja nie będzie się różniła od sytuacji hamowania pedałem hamulca.

    Jest jeszcze troszkę inna kwestia ale o tym później.
    W wolnej chwili załóż stare bębny do tych nowych szczęk i zobacz jaki będzie efekt. Wedle mnie problem tkwi w bębnach.

  • #49 13 Lut 2018 22:43
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #50 14 Lut 2018 09:24
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    LENIWIEC_PL napisał:
    W wolnej chwili załóż stare bębny do tych nowych szczęk i zobacz jaki będzie efekt
    Starych bębnów niestety już nie mam, oddałem je razem z innym drobnym złomem złomiarzowi.
    Transit 2 napisał:
    Ostatnie rzeczy jakie mogą powodować hałas to łożysko na kole które być może nie pasuje do czopa osi i obraca się wokół tej osi, bo z pewnością bębny nie od tego modelu to i łożysko też może mieć inne.
    No raczej są od tego modelu. Ale pewności nie mam. W każdym razie pasowały jak należy.
    Transit 2 napisał:
    Warto jeszcze abyś sprawdził czy nie ma luzu w kole
    Luzu w kole nie ma.
    Transit 2 napisał:
    Natomiast dźwięki jakie występują jest trudne do zdiagnozowania na forum, bo jej nie słyszymy i są różne
    Spróbuje nagrać te dźwięki na telefonie, chodź nie wiem czy będą słyszalne.

  • #51 14 Lut 2018 13:21
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #52 14 Lut 2018 15:51
    LENIWIEC_PL
    Poziom 23  

    Pan.Kropa napisał:
    No raczej są od tego modelu. Ale pewności nie mam. W każdym razie pasowały jak należy.

    Ile kasy zapłaciłeś za bębny, szczęki itp.? Kupowałeś w zestawie czy oddzielnie? Jakiej firmy?
    Jak dla mnie bębny są zdeformowane przez temperaturę i nie kręcą się równo tak jak powinny a co za tym idzie ocierają o obudowę hamulców bądź w środku o którąś sprężynkę.
    Pokaż zdjęcie z numerami tych bębnów.
    Ja do swojego samochodu zawsze wstawiam szachsa bąć GMa i mam spokuj na lata.

  • #53 14 Lut 2018 16:38
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    LENIWIEC_PL napisał:
    Ile kasy zapłaciłeś za bębny, szczęki itp.? Kupowałeś w zestawie czy oddzielnie? Jakiej firmy?
    No niestety już nie pamiętam dokładnych cen ale za bębny, szczęki i sprężyny zapłaciłem 200-parę zł. Szczęki są z firmy wertteile, bębny niestety nie wiem jakiej firmy bo opakowania już nie mam. Może jak to znowu ściągne to zobacze jakieś numery czy nazwe firmy. Dzisiaj próbowałem nagrać dźwięk telefonem ale jest zbyt cichy żeby go nagrać. Ale usłyszałem jeszcze inny dźwięk Otóż gdy samochód stoi to podczas naciskania hamulca słychać cichy dźwięk jakby starej rozciąganej sprężyny. Może i faktycznie macie racje z wadliwymi bębnami, może to jakiś badziew. :cry: Bo faktycznie tłoczki jakby za dużo wysunięte.

  • #54 14 Lut 2018 18:48
    LENIWIEC_PL
    Poziom 23  

    Pan.Kropa napisał:
    Otóż gdy samochód stoi to podczas naciskania hamulca słychać cichy dźwięk jakby starej rozciąganej sprężyny.

    I tu masz potwierdzenie, że cały czas masz zaciśnięty ręczny tak jak mówiłem wcześniej i przy wciskaniu hamulca sprezyna od recznego sie rozciaga ocierając przy czymś o coś.

  • #56 14 Lut 2018 19:12
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    LENIWIEC_PL napisał:
    I tu masz potwierdzenie, że cały czas masz zaciśnięty ręczny tak jak mówiłem wcześniej i przy wciskaniu hamulca sprezyna od recznego sie rozciaga
    Patrze i patrze na zdjęcie i nie widzę w jaki sposób ona ma się niby rozciągać?Na dole szczęki robią prawie minimalny ruch a tłoczki rozpychają szczęki. dźwignia ręcznego jest jest na zawiasie więc nie widzę tego jak sprężyna przy lince mogła by się naciągać.

  • #57 15 Lut 2018 19:49
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    Dzisiaj wszystko znowu rozebrałem. Wcisnąłem pręcik o którym ktoś wspominał bo faktycznie nie był dobrze na swoim miejscu. Średnica bębna wynosi 199 mm. Grubość okładzin razem z blachą szczęki wynosi 6mm. Średnica bębna by się zgadzała, natomiast nie wiem jaką grubość miały szczęki nowe. Ale wydaje mi się z pamięci że okładziny były takie same. Po złożeniu nie słychać już tego hałasu. Chyba winny był ten pręcik. Ręcznego na razie nie popuszczam bo jest za zimno żeby leżeć na ziemi. Na razie musi być jak jest. Zresztą samochód jest i tak mało jeżdżony. Zastanawia mnie tylko dlaczego tłoczki są nadmiernie wysunięte? Po odsunięciu gumek widać około 3 mm tłoczków.

  • #58 15 Lut 2018 23:08
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #59 16 Lut 2018 09:11
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    Transit 2 napisał:
    To ciekawe, bo większość podają wewnętrzne 200 mm i max 201.
    Mierzone metrówką więc nie wykluczam niewielki błąd.
    Transit 2 napisał:
    Przejrzałem jeszcze raz zdjęcie i myślę że ten cylinderek jest za krótki i nie od tego modelu
    Cylinderków nie wymieniałem, więc nie wiem co tam jest założone. Ale faktycznie. Patrząc na zdjęcia w necie i porównując do tego co mam moje są krótsze. Nadejdą cieplejsze dni to powymieniam cylinderki i popuszcze ręczny.

  • #60 30 Maj 2018 18:54
    Pan.Kropa
    Poziom 19  

    Z nastaniem ciepłych dni wymieniłem cylinderki na prawidłowe bo te faktycznie były jakieś za krótkie. Wymieniłem prawy bęben bo odgłos jednak był ale mniejszy. Po wymianie bębna hamulce hamują wzorcowo cicho. Czyli przyczyną musiał być wadliwy bęben.