Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochody elektryczne. Czy naprawdę są ekologiczne?

retrofood 15 Maj 2019 13:27 57096 2195
  • #2131
    wnoto
    Poziom 32  
    GreenWay sporo stacji budował z dofinansowaniem.
    Im niższe ceny tym więcej klientów .... tak ten model powinien działać. Chyba że jest tak mało ładowarek że się zapychają i więcej klientów i tak nie obsłużą.

    Ciekawe po ile kupują prąd w dolinie nocnej ?
  • Zasilacze UPS
  • #2132
    sanfran
    Poziom 38  
    vodiczka napisał:
    Bezsensowne porównanie. Sugerujesz że szybkie ładowanie jest dużo tańsze niż w Polsce?
    Nawet jeżeli tak jest to w Polsce sieć stacji szybkiego ładowania dopiero powstaje a Green Way liczy na szybką amortyzację inwestycji.
    W sytuacji gdy będzie miał niewystarczającą liczbę klientów to albo obniży ceny albo splajtuje bo musi płacić za moc zamówioną nawet gdy przez miesiąc nikt "nie zatankuje" na jego stacjach.


    Ja tam nie wiem jak jest w tych Richtig Fajnych Niemcach, ale w niektórych krajach jest tak:

    Samochody elektryczne. Czy naprawdę są ekologiczne?

    Zeby nie bylo za fajnie, to karta dostepowa kosztuje 20GBP rocznie.
  • #2133
    vodiczka
    Poziom 43  
    wnoto napisał:
    Ciekawe po ile kupują prąd w dolinie nocnej ?
    Skoro prezes mówi, że w godzinach 9:00 – 21:00 odbywa się ponad 80% sesji ładowania to ceny prądu w dolinie nocnej nie mają dużego wpływu na wynik ekonomiczny.

    sanfran napisał:
    Zeby nie bylo za fajnie, to karta dostepowa kosztuje 20GBP rocznie
    I tak jest słodko tylko czemu marnują papier na wydruk 0,00 funtów ;)
  • #2134
    sanfran
    Poziom 38  
    vodiczka napisał:
    I tak jest słodko tylko czemu marnują papier na wydruk 0,00 funtów ;)


    To nie papier tylko zrzut z ekranu.
    Poza tym dobry papier nie jest zły. Zapalić skręta sobie można, lub użyć z drugiej strony ;-)
  • Zasilacze UPS
  • #2135
    wnoto
    Poziom 32  
    vodiczka napisał:
    wnoto napisał:
    Ciekawe po ile kupują prąd w dolinie nocnej ?
    Skoro prezes mówi, że w godzinach 9:00 – 21:00 odbywa się ponad 80% sesji ładowania to ceny prądu w dolinie nocnej nie mają dużego wpływu na wynik ekonomiczny.


    Gdyby w tych godzinach prąd był tańszy to i amatorów byłoby więcej. Taksiarze, samochody współdzielone, nawet indywidualni bo nie wszyscy mają G12 itp.
  • #2136
    stomat
    Specjalista elektryk
    sanfran napisał:
    W nocy każdy woli trzymać samochód pod domem, a nie koło punktu dostępowego GreenWay.
    2. Nocne ładowanie odbywa się z gniazdek domowych, garażowych etc, a więc poza kontrolą pana prezesa - i biorąc pod uwagę cennik się wcale temu nie dziwię.

    Ja też się nie dziwię, ale propagandyści elektrycznego transportu roztaczali wizje że akumulatory w pojazdach mogą służyć do stabilizacji sieci. Że po nocnym ładowaniu, w godzinach szczytu pojazdy mogą, w razie potrzeby, oddawać energię do sieci. A tu się okazuje że one same potrzebują się doładować, zamiast poprawiać bilans - dodatkowo go pogarszają.
  • #2137
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    Niedawno oglądałem wywiad ze znanym Prof.Dr Władysławem Pierzchałą gdzie dał do zrozumienia jak daleko jesteśmy mamieni wizją samochodów elektrycznych, a odwraca się nam uwagę od ważniejszych problemów związanych z zatruciem środowiska. Wskazał on że samolot w jednym rejsie transatlantyckim wydziela tyle spalin co samochód osobowy wciągu 50 lat jazdy. Ale kto zmusi producentów samolotów na zainteresowanie się przez nich jak zatruwają przez ich produkty? Nikt, bo to potentaci globalni, zwykły zjadacz chleba niech kombinuje i płaci.
  • #2138
    wnoto
    Poziom 32  
    stomat napisał:
    sanfran napisał:
    W nocy każdy woli trzymać samochód pod domem, a nie koło punktu dostępowego GreenWay.
    2. Nocne ładowanie odbywa się z gniazdek domowych, garażowych etc, a więc poza kontrolą pana prezesa - i biorąc pod uwagę cennik się wcale temu nie dziwię.

    Ja też się nie dziwię, ale propagandyści elektrycznego transportu roztaczali wizje że akumulatory w pojazdach mogą służyć do stabilizacji sieci. Że po nocnym ładowaniu, w godzinach szczytu pojazdy mogą, w razie potrzeby, oddawać energię do sieci. A tu się okazuje że one same potrzebują się doładować, zamiast poprawiać bilans - dodatkowo go pogarszają.


    Bardzo zły przykład. Ile mocy przez samochody pobierany jest z gniazdek poprzez GreenWay a ile przez domowe w nocy ? Ocenianie elektryków przez pryzmat ładowania w GW nie jest poprawne.
  • #2139
    stomat
    Specjalista elektryk
    To napisz ile, podyskutujemy. Obawiam się jednak że takich danych nie ma, są tylko szacunki, a ja wolę dyskutować o twardych danych, nawet jeżeli nie pasują do świetlanych wizji elektromobilności.
  • #2141
    rafalkac
    Poziom 10  
    Krzysztof Reszka napisał:
    Niedawno oglądałem wywiad ze znanym Prof.Dr Władysławem Pierzchałą gdzie dał do zrozumienia jak daleko jesteśmy mamieni wizją samochodów elektrycznych, a odwraca się nam uwagę od ważniejszych problemów związanych z zatruciem środowiska. Wskazał on że samolot w jednym rejsie transatlantyckim wydziela tyle spalin co samochód osobowy wciągu 50 lat jazdy. Ale kto zmusi producentów samolotów na zainteresowanie się przez nich jak zatruwają przez ich produkty? Nikt, bo to potentaci globalni, zwykły zjadacz chleba niech kombinuje i płaci.


    Hmm, lekarz specjalista od płuc wypowiada się na temat samochodów elek. i samolotów. Nie umniejszam jego wiedzy w dziedzinie medycznej, ale wypadało by osoba tak nobilitowana przedstawiała dane uczciwie. Tak na szybko licząc taki Dreamliner zużywa średnio 5ton paliwa na 1000km i zabiera na pokład 330osób. To daje 1,5kg paliwa na 100km na osobę. A niech tam, samolot jest w wersji 210 osobowej, i dodajmy 1 tonę paliwa na start, kołowanie i takie tam to nadal wyjdzie 2,86kg paliwa.
  • #2142
    stomat
    Specjalista elektryk
    wnoto napisał:
    Gdybyś dostał taki samochód zamiast swojego spaliniaka. To jakbyś go ładował/używał ?

    Rzecz jasna tak jak wszyscy, na noc do ładowarki w garażu, poza tym w razie potrzeby do ładowarki ogólnodostępnej. Ale nie chrzaniłbym głupot że moje auto nie obciąża sieci a wręcz jej pomaga, ani o tym że barierą w rozwoju elektromobilności jest brak publicznych ładowarek. Miałbym świadomość że dodatkowo obciążam naszą rzadziutką sieć.
  • #2143
    Macosmail
    Poziom 33  
    Czy naprawdę chcielibyście, aby wasza bardzo droga bateria była dodatkowo zużywana na balansowanie sieci? Samochód ma się ładować, a nie rozładowywać.
    Druga sprawa jaki % mieszkańców miast może sobie pozwolić na ładowanie "w domu". Nikły.
  • #2144
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    rafalkac napisał:
    Hmm, lekarz specjalista od płuc wypowiada się na temat samochodów elek. i samolotów.

    Nie , szkodliwości ich na organizm ludzki. Przeliczamy osoby czy ilość wydalanych spalin. Bo lepsze wyniki to pociągi mają.
  • #2145
    stomat
    Specjalista elektryk
    Macosmail napisał:
    Czy naprawdę chcielibyście, aby wasza bardzo droga bateria była dodatkowo zużywana na balansowanie sieci?

    Oczywiście że nie. Te wszystkie świetlane zachwyty nad zaletami elektromobilności to bzdury na resorach. Każdy co ma trochę oleju w głowie to wie. Nikt o zdrowych zmysłach nie zgodzi się na to że przychodzi rano do garażu a auto ma 10% energii bo w nocy był problem w sieci. Jak można w ogóle wymyślać takie argumenty? Przecież idiotów nie ma aż tak wielu, a jednak ktoś to wymyślił.
  • #2146
    sanfran
    Poziom 38  
    Macosmail napisał:
    Druga sprawa jaki % mieszkańców miast może sobie pozwolić na ładowanie "w domu". Nikły.


    Dlatego elektryczne pojazdy będą popularne tam, gdzie ów procent jest większy. Czyli na obrzeżach prowincjonalnych miast. Dokładnie tam, gzie mieszkam :-)
  • #2147
    wnoto
    Poziom 32  
    stomat napisał:
    Macosmail napisał:
    Czy naprawdę chcielibyście, aby wasza bardzo droga bateria była dodatkowo zużywana na balansowanie sieci?

    Oczywiście że nie. Te wszystkie świetlane zachwyty nad zaletami elektromobilności to bzdury na resorach. Każdy co ma trochę oleju w głowie to wie. Nikt o zdrowych zmysłach nie zgodzi się na to że przychodzi rano do garażu a auto ma 10% energii bo w nocy był problem w sieci. Jak można w ogóle wymyślać takie argumenty? Przecież idiotów nie ma aż tak wielu, a jednak ktoś to wymyślił.


    Używanie słowa "idiota" nie jest na miejscu.
    Po kolei :)
    Nic nie musi (i nie powinno być zero=jedynkowe)

    Macosmail napisał:
    Czy naprawdę chcielibyście, aby wasza bardzo droga bateria była dodatkowo zużywana na balansowanie sieci?

    Wszystko jest kwestią pieniędzy. Jeśli ZE zaproponowałby Ci że jesli udostępnisz swoją baterię to On wymieni Ci ją na nową jeśli jej pojemność spadnie do 70% ?

    stomat napisał:
    Nikt o zdrowych zmysłach nie zgodzi się na to że przychodzi rano do garażu a auto ma 10% energii bo w nocy był problem w sieci.

    Wystarczy że ZE Ci zagwarantuje że auto rano bedzie miało min 70% pojemności. te 30% razy skala docelowa - robi istotną różnicę - w przypadku problemów.
    Bo problemów w nocy nie ma a nawet jest spory nadmiar prądu w sieci.


    Balansowanie sieci to szeroki temat ...
  • #2148
    cuuube
    Poziom 18  
    Niedawno w tv był program o miastach przyszłości...nie pamiętam teraz co to było za miasto , tam już bilansują produkcję z OZE w EV. Za pomocą apki użytkownicy deklarują ile przejadą km dnia następnego (ile zużyją energii) i ta sama apka nie pozwala wydoić auta ponad zaplanowane limity .
  • #2150
    thogalw
    Poziom 13  
    Dyskusja jest bez sensu. Powodów dziesiątki jak nie setki.
    Podawana wiedza w tym temacie to jakieś artykuły nie wiadomo kogo i nie wiadomo przez kogo lobbowane ja jako osoba, która zawsze w życiu wymagam konkretów i drążę temat uważam za mało wiarygodne i ustawiam je na poziomie opowieści dziecka z 2 klasy podstawówki, które poczytało wiki i kilka filmów obejrzało i stworzyło artykuł lobbowany przez korporacje co wsadziła miliony dolarów w promocje. Dzisiejszym światem rządzi pieniądz w każdej dziedzinie od urodzenia do śmierci. Nie urodzisz się bez kasy nie przeżyjesz i nawet ksiądz niepochowa bez kasy. Wielcy tego świata wmawiają nam co chcą aby uzyskać z tego korzyść materialną a my jak naiwne osły łykamy to bo w pogoni za pieniędzmi ciężko pracujemy i nie mamy czasu na dłuższe przemyślenie tematu. Dyskusja czy elektryk czy diesel jest eko jest bezsensu. Wiele wynalazków jest blokowane i niszczone bo przyniosą destabilizacje ładu i straty finansowe. Opłaceni naukowcy przez korporacje wydadzą krytykujące opinie poparte naciągniętymi dowodami a media opłacone prze korporacje rozdmuchają temat wciskając nam herezje. Rząd nic nie zrobi bo lobby przekupi. Czy ktoś wie, że w Polsce za 30~`40mln można kupić ustawę? Heheh kto w to uwierzy a takie są fakty. Fakty są takie, że na początku istnienia ziemi było tutaj piekło a tlenu wcale nie było. Stężenie CO2 było ogromne ale z czasem wszystko się zmieniło bo najpierw woda i organizmy w wodzie pobierały CO2 magazynując je na dnie a później powstały rośliny i je zaczęły kumulować w ziemi. Z tego powstał węgiel ropa gaz. Warunki nastały sprzyjające powstaniu zwierząt ludzi . Dzisiaj ludzie wygrzebują paliwa kopalniane i myślą, że będzie wszytko ok. Obieg Co2 to układ zamknięty bo mało co do kosmosu się dostaje i my teraz uwalniamy wszytki syf z ziemi ładując go do atmosfery. Każdy człowiek myśli,że ziemia to taki wielki kosz na śmieci wielkości boiska piłkarskiego a on sam wrzuca śmieci wielkości ziarna piasku raz na dwa tygodnie i myśli,że to nie da się zapełnić. Tylko kwestia taka jak przyjdzie milion ludzi czy 100mln i rzuci po ziarenku czy miliard albo jak teraz 6 mld mieszkańców ziemi i co wtedy ? Paradoks człowieka jest taki, że niby istota rozumna ale głupsza niż zwierzęta bo od większości krócej będzie jako gatunek istnieć.
  • #2151
    vodiczka
    Poziom 43  
    thogalw napisał:
    Paradoks człowieka jest taki, że niby istota rozumna ale głupsza niż zwierzęta
    Święta prawda co widać po twoim wpisie, pomieszałeś oczywistą oczywistość z bajkami. :)
    thogalw napisał:
    Wiele wynalazków jest blokowane i niszczone bo przyniosą destabilizacje ładu i straty finansowe.
    Podaj trzy przykłady.
  • #2152
    stomat
    Specjalista elektryk
    wnoto napisał:
    Używanie słowa "idiota" nie jest na miejscu.

    Nie zrozumiałeś mnie. Miałem na myśli to, że marketingowcy uznali społeczeństwo za idiotów skoro wymyślili taki argument. Ale widzę że mam zbyt wysokie mniemanie o społeczeństwie, Wciąż mierzę ludzi swoją miarką, a przecież już ktoś powiedział dlaczego "Panie Czaku" działa.
    thogalw napisał:
    Podawana wiedza w tym temacie to jakieś artykuły nie wiadomo kogo i nie wiadomo przez kogo lobbowane

    To prawda, "widziałem w telewizji że podobno, gdzieś, coś, ale nie pamiętam".
  • #2153
    sanfran
    Poziom 38  
    vodiczka napisał:
    Podaj trzy przykłady.

    Z lektury HydePark'u najbardziej hejtowane są tam:

    Perpetum Mobile
    Antygrawitacja
    Teleportacja
  • #2154
    ^ToM^
    Poziom 34  
    sanfran napisał:
    vodiczka napisał:
    Podaj trzy przykłady.

    Z lektury HydePark'u najbardziej hejtowane są tam:

    Perpetum Mobile
    Antygrawitacja
    Teleportacja


    Czemu hejtowane zaraz? Ja tam akurat lubię rozmawiać na takie tematy i tłumaczyć nierozumiejącym, że to czysta fantastyka. Poza tym to zabawa i rozrywka od spraw czysto technologicznych. :lol: :lol:
    Fantastyka zawsze była motorem rozwoju techniki. Gdybyśmy nie fantazjowali o lotach w kosmos, to czy człowiek postawiłby nogę na Księżycu? Chyba nie!
  • #2155
    vodiczka
    Poziom 43  
    ^ToM^ napisał:
    Fantastyka zawsze była motorem rozwoju techniki.
    Masz rację ale mnie chodzi o spiskową teorię, że epokowe wynalazki są ukrywane bo szkodzą korporacjom, patenty są wykupywane i chowane na dno sejfu a w drastycznych przypadkach morduje się wynalazców.
    Lot człowieka na Księżyc stał się możliwy a jego termin przyspieszony (moja subiektywna opinia) o dwadzieścia lat dzięki rywalizacji pomiędzy USA i ZSRR.
    Podobna rywalizacja pomiędzy korporacjami zapobiega "blokowaniu i niszczeniu" wynalazków.
    Każdy wynalazek może być dokonany niezależnie przez kilka zespołów. Kwestia czasu i nakładów finansowych.

    Gdyby opracowanie i opanowanie technologii kontrolowanej syntezy termojądrowej było proste, już dawno mielibyśmy tani prąd i praktycznie nieograniczone zasoby surowca do jego produkcji. Sam "wynalazek" syntezy jąder został potwierdzony w listopadzie 1952 roku na atolu Enewetak.
  • #2157
    cuuube
    Poziom 18  
    stomat napisał:
    widziałem w telewizji że podobno, gdzieś, coś, ale nie pamiętam".
    -
    nie pamiętam gdzie , ale to jest mało istotne dla samej sprawy. Nie 'podobno' tylko to się dzieje - bilansowanie sieci za pomocą EV. To , że o czymś nie wiesz , nie oznacza , że nie istnieje.
  • #2158
    Darom
    Specjalista elektryk
    stomat napisał:

    To dane na koniec 2018. Chyba pomyliłeś się o jedną jedynkę, pewnie chodziło nie o 111 tylko o 11 tysięcy. Wtedy dane z obu źródeł się zgadzają.


    W samym tylko 2018 roku zarejestrowano w RFN ponad 36tys samochodów elektrycznych Link

    pzdr
    -DAREK-
  • #2159
    thogalw
    Poziom 13  
    vodiczka napisał:
    thogalw napisał:
    Paradoks człowieka jest taki, że niby istota rozumna ale głupsza niż zwierzęta
    Święta prawda co widać po twoim wpisie, pomieszałeś oczywistą oczywistość z bajkami. :)
    thogalw napisał:
    Wiele wynalazków jest blokowane i niszczone bo przyniosą destabilizacje ładu i straty finansowe.
    Podaj trzy przykłady.

    Jak nie znasz żadnego przykładu to szkoda Tobie opowiadać. Mieszkańcowi szałasu w Afryce jakbym opowiadał, że na tą białą kule na niebie można polecieć to też by powiedział że opowiadam bajki. Jesteś idealnym konsumentem wierzącym w uczciwość korporacji
  • #2160
    ^ToM^
    Poziom 34  
    Darom napisał:

    W samym tylko 2018 roku zarejestrowano w RFN ponad 36tys samochodów elektrycznych


    To budujące, ale gdzie tam do miliona!