No tak . Lamborghini i bełkot reklamowy. Szczególnie należy zwrócić na 4 silniki w każdym kole. Jak dotychczas nikt na to nie wpadł.
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereMarianJanusz wrote:Niestety, ale komunikacja zbiorowa nie jest "luksusowa" i wiele osób ma prawo do jazdy własnym autem.
kkknc wrote:Ten motorek miałem, dobra maszyna, zbierał się jak litrówka, a miał tylko 750cm².
Zbigniew 400 wrote:Płacisz podatki, ja też. Ale nie podoba mi się bym finansował projekty dla niewielkiej liczby ludzi.
Telefonia komórkowa się sama sfinansowała bez pomocy państwa.
js777 wrote:Nie ma co się łudzić - jedyne rozwiązanie problemów energetyczno-komunikacyjnych-to jest zmuszenie ludzi do komunikacji miejskiej(zbiorowej). Może to niektórych zaboleć. Na wioskach oczywiście ona (komunikacja zbiorowa) nie bardzo ma sens ale czy mieszkańcy przedmieść muszą na siłę wjeżdżać samochodami do centrów miast (które mają fizycznie ograniczoną pojemność samochodów)?.........
E8600 wrote:......... Obawiam się ze z technologią aut elektrycznych może być tak jak z technologią 3D zachwyt ochy i achy ale koniec końców trend się skończy.
Wracając do rzeczywistości to w obecnych autach spalinowych jakby zniwelować tak masę i energochłonny osprzęt jak ma to miejsce w elektrykach to dało by radę wyprodukować auto miejskie, które spalało by ok 3 litrów paliwa - gazu.
Już będzie kilka lat ale znajomy miał nissana micrę I generacji 1.0 i potrafił się zmieścić w 5 litach LPG. Sąsiad miał jeszcze niedawno Swifta co podobnie latał za darmo.
Xantix wrote:E8600 wrote:Niebawem jak wejdzie u nas kaganiec na diesle jak wszedł od niedawna w Anglii to skończą się tanie samochody gdyż zwyczajowo przestaną przechodzić badania techniczne.
A to tylko są auta z Dieslami? Osobówki na całym świecie to głównie benzyniaki, tylko w EU i w Polsce jest jakieś dziwne ciśnienie na klekoty w osobówkach.
Notabene na rynku wtórnym w przedziale dla przeciętnego Kowalskiego (czyli auta do około 7-8 tysięcy PLN) i Diesle i benzyna/LPG mają podobne ceny - nie widzę jakiejś wielkiej taniości starych sadzomiotów.
Gorzej byłoby, gdyby zabrali się za likwidację ciągników rolniczych niespełniających norm EURO - w Polsce poszłoby pod młotek tysiące Ursusów - ciężko byłoby czymś ten sprzęt zastąpić...
E8600 wrote:Wracając do rzeczywistości to w obecnych autach spalinowych jakby zniwelować tak masę i energochłonny osprzęt jak ma to miejsce w elektrykach to dało by radę wyprodukować auto miejskie, które spalało by ok 3 litrów paliwa - gazu.
RomanCitro wrote:Osobówki głownie benzyniaki to USA bo benzyna tania. U Arabów 1L benzyny tańszy od 1l wody, więc o czym tu mówić.
W europie nowe auta kupują głównie firmy a one trzepią km, więc nie ma co się dziwić że są to diesle.
Skoro tak mówią o ekologii to czemu nie jest promowane/dotowane LPG. Bo niestety nie leży to w Niemieckiej ekonomi.
MarianJanusz wrote:Ograniczenia prędkości są również skutkami wypadków typu „wjechał mi w bagażnik”. A na autostradach to jest kompletne nieporozumienie. Jak w mieście da się to obronić ochroną pieszych, tak na niemieckich autostradach bez ograniczeń jest mniej wypadków. ...
kkknc wrote:ON w USA też tani. Tyle że prawo federalne długi czas zabraniało stosowania silników Diesla w samochodach urzytkowników nie związanych z rolnictwem.
Ale LPG jest też z ropy więc nie ma dotowania. Za to preferencje w CNG są.
RomanCitro wrote:Skoro tak mówią o ekologii to czemu nie jest promowane/dotowane LPG.
RomanCitro wrote:W Polsce pierwsze co powinni zrobić to ograniczyć sprowadzanie aut poniżej określonej normy spalin i te wszystkie niewypały nie trafiły by do nas.
RomanCitro wrote:W europie nowe auta kupują głównie firmy a one trzepią km, więc nie ma co się dziwić że są to diesle.
Xantix wrote:Przecież podatek na litr LPG to tylko 50% tego co na benzynę. Głównie dzięki temu mamy 2 PLN/l gdy benzyna przebija już pułap 5 PLN/l.
Xantix wrote:W środkowych stanach USA przebieg 500 000 km to przeciętna norma dla auta (u nas to już olbrzymi sukces).
E8600 wrote:Raczej to się nie zmieni gdyż dużo prywatnych osób ma ogrzewanie gazowe a także całe kotłownie poprzestawiały się na gaz. Przykładowo u mnie gdy zmodernizowali kotłownie na gaz to wszyscy mieszkańcy mieli duże zwroty czynszu po sezonie grzewczym.
E8600 wrote:Wynikało to z "odprężenia" silnika (duża pojemność niski stopień sprężania czyli pojemność powyżej 4 litrów a mocy zaledwie 150 KM).
kkknc wrote:Z to na Ukrainie sporo sowieckich jeszcze benzynowych ciężarówek przerobiono na LPG. To się opłaca i to mocno.
kkknc wrote:Na pewno na LPG? Bo za moich czasów (lata 90-te) to jednak było CNG. Całe stada ził-ów jeździły na CNG. Z nocnym "tankowaniem". Rosja, Ukraina, Mołdawia, Naddniestrze.Z to na Ukrainie sporo sowieckich jeszcze benzynowych ciężarówek przerobiono na LPG. To się opłaca i to mocno.
kkknc wrote:Z to na Ukrainie sporo sowieckich jeszcze benzynowych ciężarówek przerobiono na LPG. To się opłaca i to mocno.
gaz4 wrote:W dodatku silnik diesla można łatwo przerobić na używanie LPG czy nawet CNG, wystarczy "pilotowa" dawka ON, resztę energii może dostarczyć niemal dowolne paliwo ciekłe lub gazowe.
E8600 wrote:Skoro od dłuższego czasu rozważamy problem ekologiczności samochodów (w tym wypadku elektrycznych), a w dodatku chodzi o naszą (ludzkości) przyszłość, to i cena takiej przeróbki jest rzeczą względną. Bo co to znaczy "droga"? Dzisiaj pewnie tak, ale gdy potencjalne zapasy paliw się skurczą, może być różnie.Tylko taka instalacja LPG do diesla jest droga i znacznie wolniej się zwraca.
kkknc wrote:Niekoniecznie. Taka przeróbka była w latach 90 zaprezentowana w którymś z numerów Auto. Przerobiono małego Leylanda. Szybciej to robisz niż wymiana silnika.
I dopasowanie elementów. Masz gotowe elementy i działasz.
Mxs21998 wrote:Wyższość aut na benzynę i Diesla.
Mxs21998 wrote:Spróbuj przejechać 1000km na aucie elektrycznym. Niemożliwe. A dobrym Dieslem jesteście w stanie przejechać 1200km na jednym tankowaniu. Ko
Mxs21998 wrote:Kolejna sprawa, na którą uwagę zwrócił @MarianJanusz, to to, że w Polsce w 86% jeździmy na węglu. Gdzie ta ekologia? Nigdzie. To mit.
Mxs21998 wrote:Nie naśmiewajcie się z tych aut, bo to najlepsze pojazdy.