Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumny podłogowe na bazie STX

danyplus 10 Sty 2018 14:57 384 7
  • #1 10 Sty 2018 14:57
    danyplus
    Poziom 3  

Witam,
    Jestem laikiem i z góry przepraszam za skuchy i głupie pytania - wybaczcie :)

Postanowiłem zrobić kolumny podłogowe...
    Kiedyś próbowałem swoich sił ale było to z 20 lat temu. Wtedy udało się bez wtopy zrobić naprawdę dobrze grające egzemplarze...
    Ale jak wspomniałem było to dawno i zupełnie przypadkowo nic nie udało mi się popsuć :)

Założenia podstawowe:
    -Ma grać miękko i ciepło ale z możliwością odkręcenia mocniej gałki na wzmacniaczu...
    -Podłogowe
    -Wąskie od czoła kolumny
    -Każdy głośnik w odrębnej skrzyni żeby możliwie maksymalnie wzmocnić obudowę i przy okazji zmniejszyć ryzyko niepożądanego rezonansu obudowy.

Teraz kilka pytań:
    Czy materiał - płyta drewniana klejona o grubości 24 mm będzie dobrym materiałem ? - czy popłynę tutaj na rezonansie materiału...?
    Konstrukcja 3 drożna + zintegrowany subufer w tej samej obudowie - czy ma to sens ?
    Gdzie w Mazowieckim mogę dokonać pomiarów i zrobić dedykowane zwrotnice ? ( to tak na przyszłość)
    Czy robienie takiego projektu na STX ma sens ?

Na szybko szkicowany obrazek poglądowy

Kolumny podłogowe na bazie STX

0 7
  • #2 10 Sty 2018 19:06
    marian133
    Poziom 37  

Kopiujesz ten projekt (bo to co wymodziłeś nie ma sensu): https://ssl.diyaudio.pl/showthread.php/25387-...S-MC-X-2-5-Dro%C5%BCny-projekt-by-Bran%C5%BCa

...modyfikując obudowę tak aby zachować jej litraż i zmieścić zarazem głośnik na suba (obudowa będzie ogromna, tzn. bardzo głęboka, jeśli ma być wąska).
    Oczywiście sub musi być aktywny.