Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transmisja danych - program do automatycznego wysyłania danych

glinkaaas 10 Sty 2018 16:27 348 8
  • #1 10 Sty 2018 16:27
    glinkaaas
    Poziom 2  

Witam. Jestem początkującym w transmisji danych, programowaniu i poszukuję pomysłów, podpowiedzi.
    Sytuacja wygląda tak:
    Mam komputer, do którego nie mam dostępu, do którego podpięte są czujniki i zapisywane są dane. Komputer ma dostęp do sieci.
    I teraz, w jaki sposób pobierać dane z tego komputera w sposób automatyczny np. żeby były zapisywane na serwerze? W jakim języku, w sposób dość prosty, możnaby napisać program wykonujący tę czynność? Stosowany był TeamViewer, ale się nie sprawdził. Z góry dziękuję za pomoc ;)

0 8
  • #2 10 Sty 2018 16:50
    JacekCz
    Poziom 35  

wstępnie się wydaje, że ów komputer powinien generować połączenie (być klientem) w stosunku do "serwera".
    Jakie środowiska programistyczne /języki znasz itd... powiedz coś więcej, jaka jest dynamika tych pomiarów, wymogi niezawodnościowe, co to jest tutaj "serwer" i nie wiem co jeszcze

0
  • #3 10 Sty 2018 17:15
    glinkaaas
    Poziom 2  

Znam podstawy C++ i Pythona.
    Dane zapisywane są z interwałem 10 sekund. Jest to temperatura, prędkość wiatru i inne tego typu czujniki. Chciałbym, żeby te dane był wysyłane np. na stronkę, gdzie generowany byłby wykres i można by te dane analizować.

0
  • #4 10 Sty 2018 18:25
    JacekCz
    Poziom 35  

Jak bardzo "podstawowe" te "podstawy"? C++ jest wymagającym językiem, jak mowa o realnych użytkowych programach.

Określ co rozumiesz przez "Stronka", to już jest zrobione? Jak jest, to kto jest autorem itd...
    Czy hasło "webserwisy" jest Ci znane?
    EDIT: te czujniki tak dokładniej, to co/jak obsługuje?

0
  • #5 10 Sty 2018 20:17
    kornik280
    Poziom 17