Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tworzenie serwera Synlogy ds115j

Kavoo 123 10 Sty 2018 22:12 213 10
  • #1 10 Sty 2018 22:12
    Kavoo 123
    Poziom 4  

Cześć. Otóż zamierzam kupić swój pierwszy serwer a dokładniej synlogy ds 115j i wsadzić do niego dysk 3 TB seagate barracuda. Dodam że jestem zielony w tym temacie :) chciałbym stworzyć taki serwer aby dotęp do plików mieć wszędzie nie tylko w zasięgu Wi-Fi . Co muszę zrobić? Serwer chcę podłączyć do routera kablem ethernet.

0 10
  • #2 10 Sty 2018 22:38
    makosuu
    Poziom 32  

Masz publiczne IP? Podaj skad masz internet. By miec dostep z zewnątrz trzeba przekierować odpowiednie porty.

0
  • #3 10 Sty 2018 23:05
    polmark2
    Poziom 17  

Proponuję skorzystać z niezłej pomocy SYNOLOGY.
    Pomoc -> Dostęp zewnętrzny ->DDNS i dalej -> Konfiguracja routera.
    To naprawdę jest proste i działa :) Sam używam NAS-a SYNOLOGY i bardzo sobie chwalę :)

0
  • #4 11 Sty 2018 14:06
    Kavoo 123
    Poziom 4  

Mój router jest od TP-Link a internet wraz z TV (dekoder podpięty do routera kablem ethernet) mam od firmy Net - Bis. Czyli mam rozumieć, że po skonfigurowaniu serwera DDNS dostęp do serwera będę miał nawet tam gdzie nie ma zasięgu Wi - Fi z mojego routera? Jak wygląda sprawa szybkości transferów w przypadku takiego serwer DDNS ile MB/s orientacyjnie np gdybym przesyłał plik na serwer będąc na drugim końcu miejscowości?

0
  • #5 11 Sty 2018 20:10
    polmark2
    Poziom 17  

Prędkość będzie taka, jak najwolniejsze ogniwo na trasie NAS->ROUTER->ISP domowe->DDNS+Internet->ISP na drugim końcu miejscowości->KOMPUTER "KLIENT" (w skrócie)
    Przeważnie wąskim gardłem będzie ISP, albo domowe (bo tam upload może być relatywnie niski, albo ISP na drugim końcu miejscowości. (ISP - internet service provider czyli dostawca Internetu.) Prędkości można sprawdzić w np. serwisie www.speedtest.pl