Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Renex
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt do szafy rack - co wybrać

Baumi 11 Sty 2018 20:00 507 14
  • #1 11 Sty 2018 20:00
    Baumi
    Poziom 9  

Witam,

Jestem w trakcie budowy domu i jestem na etapie projektowania szafy serwerowej (tu tylko napomknę, że jestem programistą i ogólne pojęcie o IT mam, natomiast trochę kuleję jeśli chodzi o sieci, stąd ten post).

Wybrałem już szafę i większość osprzętu i mam problem ze switchem / routerem oraz UPSem. Dużo sprzętu w szafie nie mam - aktualnie Qnap TS-451U, może jeszcze jeden w przyszłości. Zastanawiam się nas jakimś switchem zarządzalnym L3 - 24 porty bądź routerem + switchem. Gniazd w domu mam 18 (wszystkie przewody cat 6A jeśli ma to znaczenie). W niedalekiej przyszłości pod moja lokalizację maja podciągnąć światłowód.

Czy jesteście w stanie doradzić sprzęt, który

- będę mógł w miarę prosty sposób skonfigurować (najlepiej interface webowy)
    - będę mógł stworzyć i zarządzać kilkoma VLANami.
    - zabuduje w standardowej szafie rack 19" 600m
    - nie zrujnuje mnie finansowo

Dzięki!

0 14
  • Renex
  • #2 11 Sty 2018 21:02
    JacekCz
    Poziom 35  

W szafie 42U stojącej zmieścisz wszystko, łącznie z ups i maszynami. Serwer szumi oraz ma głębokość 70cm, jako IT będziesz chciał spróbować jak to jest.
    Piszesz 600 mm więc wisząca na ścianie, to zupełnie inne konwekcja.

Myśli o infrastrukturze jako o czymś na 20-30 lat, na inne funkcje pomieszczeń, niż dzis się wydaje, np nadwyżka kabli, więcej, niż dziś wydaje się potrzebne, oczywiście zabudowanych gniazdami. Na etapie "stanu surowego" jest to inwestycja stosunkowo prosta i tania, na żywym budynku dorobienie jest bardzo kłopotliwe.

... elektronika pojawi się i zniknie, instalacja pozostanie

0
  • #3 11 Sty 2018 21:36
    Baumi
    Poziom 9