Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł włączania i wyłączania napięcia po akumulatorze.

leniuchy1 12 Sty 2018 13:53 267 11
  • #1 12 Sty 2018 13:53
    leniuchy1
    Poziom 3  

    Witam! Mam pytanie bo nie jestem pewien a nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Mam moduł automatycznego wyłączania zasilania świateł LED. Moduł jest zasilany bezpośrednio - i + z akumulatora . Moduł załącza zasilanie na wyjściu po wzroście do 13.3 V a wyłącza po spadku do wartości akumulatora 12.5 V. Problem polega na tym że 12.5 V jest wartością za niską, musiałby dołączać przy wartości 12.7-8 V. Myślałem zastosować diodę krzemową na zasilaniu po między akumulator, a moduł szeregowo, tylko nie jestem pewien czy to coś zmieni.

    0 11
  • #2 12 Sty 2018 18:29
    Radzio M.
    Poziom 32  

    Schemat lub zdjęcie modułu poprosimy.

    0
  • #3 12 Sty 2018 20:47
    brofran
    Poziom 36  

    leniuchy1 napisał:
    Myślałem zastosować diodę krzemową na zasilaniu po między akumulator a moduł

    Dobrze kombinujesz . Podwyższy Ci próg zadziałania o 0,6 V .

    0
  • #4 12 Sty 2018 21:46
    leniuchy1
    Poziom 3  

    Schemacik wedle prośby. Nie miałem czasu to przetestować! Zaraz spróbuję i dam znać co i jak!
    Moduł włączania i wyłączania napięcia po akumulatorze.Moduł włączania i wyłączania napięcia po akumulatorze.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Zapomniałem napisać że 2 pierwsze piny od lewej to wejście +i- ,środkowe to zasilanie diody sygnalizującej prace a dwa ostatnie to wyjście +i-.Po szybkich testach diodzie IN4007 MIC(jak dobrze kojarzę to dioda1 A) i na zasilaczu którego potencjometr pozostawia wiele do życzenia stwierdziłem że próg załączenia obniżył się z 13.3v na około 13.15v a podniósł się próg wyłączania z 12.5v na 12.65 -70. Wnioskuję że dodanie diody między zasilanie akumulatora a moduł też da podobny efekt.Teraz zasadnicza kwestia czy ta dioda wytrzyma obciążenie pracy kilka godzin dziennie?

    0
  • #5 12 Sty 2018 21:51
    brofran
    Poziom 36  

    leniuchy1 napisał:
    czy ta dioda wytrzyma obciążenie pracy kilka godzin dziennie?

    Podaj jakie obciążenie będzie z tego modułu ( sumaryczna moc diod LED) , to coś da się podpowiedzieć .

    0
  • #6 12 Sty 2018 21:58
    leniuchy1
    Poziom 3  

    Producent podaje 7W na lampę razem 14W. Obciążenie jak dobrze zmierzyłem to około 0.25mA na lampę.

    0
  • #7 13 Sty 2018 11:14
    Radzio M.
    Poziom 32  

    Ja bym jeszcze spróbował rozkodować co to za scalak i zajrzał w notę aplikacyjną. Może wystarczy zmienić jakiś rezystorek.

    0
  • #8 13 Sty 2018 12:02
    brofran
    Poziom 36  

    leniuchy1 napisał:
    kwestia czy ta dioda wytrzyma
    Typowa popularna dioda 1 A bez problemu da radę .

    0
  • #9 13 Sty 2018 15:42
    kortyleski
    Poziom 41  

    leniuchy1 napisał:
    Producent podaje 7W na lampę razem 14W.

    Dioda będzie na granicy parametrów.
    leniuchy1 napisał:
    . Obciążenie jak dobrze zmierzyłem to około 0.25mA na lampę.

    Raczej błędny pomiar.

    0
  • #10 13 Sty 2018 19:01
    leniuchy1
    Poziom 3  

    Możliwe że błędny bo na szybko! Też myślę że da radę tylko czy nie będzie się za bardzo grzała ta 1A. Podłączyłem bez diody krzemowej i widzę że się nie obejdzie. Świecą dość długo, ale wystarczy użyć centralnego zamka i jest spory skok i gasną! W poniedziałek walczę dalej z tą diodą. Dziękuję za porady i nadal jestem otwarty na sugestie.

    0
  • #11 14 Sty 2018 20:25
    Marian B
    Poziom 34  

    Elektronika może być zawodna. W Polsce jest obowiązek jazdy "na światłach mijania" całą dobę (warunkowo "dzienne" w ciągu dnia i to tylko przy dobrej widoczności). Czy nie lepiej po prostu podłączyć te światła dzienne po stacyjce?
    Tym bardziej że LED pobierają znikomy prąd w porównaniu z żarówkami, można podłączyć na stałe po stacyjce, bez "szkody" dla pracy rozrusznika (dodatkowy spadek napięcia bardzo mały).
    I tak w myśl przepisów trzeba mieć dodatkowy wyłącznik aby "dzienne" wyłączyć w czasie jazdy w nocy, lub w dzień, np. w tunelu, lub w czasie mgły.

    1
  • #12 15 Sty 2018 09:52
    leniuchy1
    Poziom 3  

    Nie chciałem grzebać w instalacji i szukać + po zapłonie bo kiepski dostęp bezpieczników. A światła mi się wyłączają bo jeden z 3 kabli podpięty mam do + postojówek! Więc jak tylko zaświecą poatojówki to gasną ledy.

    0