Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Laguna 3 2.0 DCI 07r - Mocno kopci,przybywa oleju

bartollo1990 12 Jan 2018 17:17 12111 41
  • #1
    bartollo1990
    Level 10  
    Witam wszystkich mam problem z laguną 3 auto nagle zaczęło kopcić na siwo mocno gryzącymi spalinami(nie jest to zapach oleju). Sprawdzając stan oleju było go ponad 2 stany za dużo. Po spuszczeniu olej jest ewidentnie rozcieńczony przez ropę,zeszło go aż 17L !! Na kompie błąd DF315 czujnik ciśnienia dpf. Standardowo przewód do czujnika ciśnienia za DPF był sparciały i się rozpadł. Przewód wymieniony auto dalej kopci dalej stały błąd df315. Czy to możliwe żeby przez nieudane próby wypalenia DPF ponad 11l ropy poszło w olej(po wymianie oleju zrobione około 1.5tys km) ? Na kompie nie pokazuje mi ciśnienia za i przed DPF nie mam clipa niestety. Wypełnienie DPF 22g. Co jeszcze mozna sprawdzić ? Jakieś sugestie ?
  • #2
    waluszek
    Level 19  
    Nie jestem specem od tematu, ale z tego co pamiętam w swoim volvo v50 miałem podobny temat, prawdopodobnie komputer próbuje cały czas wypalać DPF i w związku z tym że mu to nie wychodzi ( brak odczytu z czujników, procedura wypalania zakończona nie powodzeniem) dolewa ropy do oleju , ja miałem taki odpał jak skończył się płyn w zbiorniku do DPF. A że silnik bardzo podobny konstrukcyjnie to może być podobna przyczyna.
    Jedyne co mi przychodzi ) do głowy to jechać z tym do jakiegoś dobrego warsztatu zajmującego się usuwaniem DPF i wy programować z komputera funkcje wypalania.
    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #4
    bartollo1990
    Level 10  
    Bardziej obstawiam jednak problem z DPF niż wtryski. Auto pali na strzała nie kopci czarno tylko siwo. Problem pojawił.sie z dnia na dzień. Podepnij jeszcze cdifa zobaczę co on powie
  • #5
    mario 77
    Level 23  
    bartollo1990 wrote:
    Na kompie błąd DF315 czujnik ciśnienia dpf.
    bartollo1990 wrote:
    Czy to możliwe żeby przez nieudane próby wypalenia DPF ponad 11l ropy poszło w olej

    Generalnie nie powinien zezwolić na procedure przy zapisanym błędzie w sterowniku. Masz podgląd wtryskiwaczy na poszczególnych cylindrach?
  • #6
    bartollo1990
    Level 10  
    Niestety nawet cdif/2 nie pokazuje korekcji wtrysków. Być może to jednak wtryski,po odpaleniu nie kopci wogóle stopniowo czym dłużej tym mocniej. Tak kopci po 5min od odpalenia.
    Laguna 3 2.0 DCI 07r - Mocno kopci,przybywa oleju
  • #7
    mario 77
    Level 23  
    Auto chodzi równo , palą wszystkie cylindry ? Wygląda to na samą ropę w wydechu , ciśnienie sprężania było sprawdzane ?
  • #8
    pp_pablo
    Level 24  
    mario 77 wrote:
    Wygląda to na samą ropę w wydechu , ciśnienie sprężania było sprawdzane ?


    Wtedy raczej byłby czarny dym. Przy wypalaniu DPFa idzie niebiesko/siwy.
    Ja zrobił bym jeszcze test CO2 w zbiorniczku. Koszt niewielki a z dużym prawdopodobieństwem wykluczy uszczelkę głowicy
  • #9
    mario 77
    Level 23  
    pp_pablo wrote:
    Wtedy raczej byłby czarny dym

    Tak , jak jest za bogato to będzie czarno ale jak nie spala tylko leje to będzie biały co zresztą można poczuć z wydechu.
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    Zmień czym prędzej olej, opanuj błędy , wypierz DPF, zrób programowe wypalanie.
  • #11
    bartollo1990
    Level 10  
    Chodzi równo na 4 gary. Nie stuka nie puka. Olej już zmienionym zaraz po stwierdzeniu rozrzedzania oleju. Płynu nie ubywa ani grama na teście czysto. Kompresję będę sprawdzał w poniedziałek muszę powalczyć ze świecami bo zbytnio nie chcą iść. I napiszę o wynikach.
  • Helpful post
    #12
    slaaw68
    Level 12  
    Błąd wskazuje na zapchanie dpf a podnoszenie poziomu oleju jest spowodowane dodatkową dawką paliwa do wypalenia dpfa. Przeprowadz czyszczenie filtra.
  • #13
    waluszek
    Level 19  
    Albo jedź do warsztatu, wytnij DPF w diabły, i wy programuj z komputera, będziesz szczęśliwszym człowiekiem.

    R
    Moderated By CameR:

    eg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    bartollo1990 wrote:
    Chodzi równo na 4 gary. Nie stuka nie puka. Olej już zmienionym zaraz po stwierdzeniu rozrzedzania oleju. Płynu nie ubywa ani grama na teście czysto. Kompresję będę sprawdzał w poniedziałek muszę powalczyć ze świecami bo zbytnio nie chcą iść. I napiszę o wynikach.

    Diagnozowałeś auto? Jeśli , to chyba nie była odpowiednia wersja Clipa nic nie zrobisz

    bartollo1990 wrote:
    muszę powalczyć ze świecami bo zbytnio nie chcą iść.

    Zgłosił błąd? jak nie, zostaw je w spokoju

    waluszek wrote:
    Albo jedź do warsztatu, wytnij DPF w diabły, i wy programuj z komputera, będziesz szczęśliwszym człowiekiem.


    Wyrażę się najdelikatniej jak można :wsadź sobie takie porady w buty.
  • #15
    bartollo1990
    Level 10  
    Auto diagnozowałem cdifem nie mam dostępu do clipa. Świece odkręcam żeby przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania. Komputer zgłasza błąd jak wyżej pisałem czujnik ciśnienia różnicowego dpf-blad obwodu.
  • #16
    lato8
    Level 16  
    CDIF nie zawsze dobrze interpretuje parametry i wartości, używałem tego sprzętu przez parę miesięcy i do końca mu nie ufam.

    Podłącz auto pod Clip-a renówkowego on da pewniejszą diagnozę.
  • #17
    bartollo1990
    Level 10  
    Winnym chyba jest DPF pozbawiając go temperatury DPF poprzez odpięcie kostki od czujnika przestaje kopcić. Zobaczę co powie fachowiec od DPF.
  • #18
    SanchosX
    Level 12  
    Zadam może głupie pytanie
    Ale sprawdził ktoś czy dpf fizycznie jest
    Taki efekt daje auto jeśli prubuję dopalać a nie ma dpf-u i jest oryginalny program
  • #19
    bartollo1990
    Level 10  
    Auto od 5lat w jednych rekach. Więc DPF jest na pewno.
  • #20
    karnicki
    Level 10  
    pp_pablo wrote:
    Przy wypalaniu DPFa idzie niebiesko/siwy.

    2.0 dci nie kopci przy wypalaniu fapa (takim w czasie jazdy).
    bartollo1990 wrote:
    Standardowo przewód do czujnika ciśnienia za DPF był sparciały i się rozpadł.

    w tym roczniku są 2 wężyki, przed i za filtrem.
    Do wydechu została pewnie wtłoczona część zawartości miski olejowej, tzn tej mieszaniny oleju silnikowego i napędowego. Teraz się wypala pewnie. Ale 11 litrów - warto czasami zajrzeć pod maskę i sprawdzić co nieco, bo raczej nie uzbierałeś tego w tydzień.
  • #21
    waluszek
    Level 19  
    Może tak jak kolega wyżej napisał, wypadało by zdemontować cały wydech i go wymyć, bo takie wypalanie może potrwać. A 11 litrów mieszaniny. musiało się jakoś ewakuować nawet przez zawory wydechowe.
  • #22
    Masek128
    Level 5  
    Witam panowie ja mam podobny problem w lagunie 3. 2.0dci 150km . Ogólnie auto ma moc nie kopci Ale pali 14l po mieście i czuć paliwo z oleju. W środę jadę na klipa
  • #23
    waluszek
    Level 19  
    Dolewanie ropy do oleju to pierwszy objaw uszkodzenia DPF, Procedura wypalenia nie jest poprawnie przeprowadzana i zwiększona dawka paliwa trafia do oleju. Prawdopodobnie brak płynu (mocznik) pomagającego w przeprowadzeniu procedury wypalania DPF.
    Wymagane uzupełnienie płynu i odpalenie poprawnej procedury wypalania DPF

    Jeżeli DPF jest już uszkodzony, to niestety tylko wymiana.

    Kontroluj poziom oleju, ja pierwotnie nie zauważyłem tego , ilość oleju pomieszanego z ropą przekroczyła 4 razy stan, a przy okazji szlak trafił jeden z wtrysków.
  • #24
    karnicki
    Level 10  
    waluszek wrote:
    Prawdopodobnie brak płynu (mocznik) pomagającego w przeprowadzeniu procedury wypalania DPF.
    Wymagane uzupełnienie płynu i odpalenie poprawnej procedury wypalania DPF

    Na bank nie ma płynu bo w renault się go nie stosuje, 2.0 dci czy to Laguna II, III czy inna padlyna mają "suchy" fap. Częściej od filtra uszkodzeniu ulegają wężyki układu kontrolującego ciśnienie przed i za DPF (stopień zapełnienia filtra). Ewentualnie pada coś innego, może clip coś wyjaśni.
  • #25
    cycoh
    Level 10  
    filtr w Lagunie jest suchy, nie stosuje się żadnych dodatków jak w Peugocie.
    jak kolega wyżej, sprawdzić stan nepełnienia na Clipie, później sprawdzić stan wężyków od DPF i tyle.
    Sam miałem DPF i finalnie fo wywaliłem
  • #26
    karnicki
    Level 10  
    cycoh wrote:
    Sam miałem DPF i finalnie fo wywaliłem

    niu niu ;)
    jak dla mnie wężyki, prowizorycznie można skrócić o uszkodzone końcówki i pożyją jeszcze.
  • #27
    mod22
    Level 28  
    Wieczne wypalanie DPF.W tym momencie ratuje Cie czyszczenie dpf jeśli coś z niego zostało (a myślę że tak bo widzi dużą różnice ciśnienia) i wymiana oleju z filtrem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    karnicki wrote:
    czy inna padlyna
    A to niby co miało znaczyć. Równie dobrze wiele można powiedzieć o VW w gnoju.
  • #28
    Masek128
    Level 5  
    Dzis po klipie dpf zawalony. Zrobiona procedura regeneracji , Jutro wymiana oleju i obserwacja . Ale napweno był dpf zawalony. A wracając do dyskusji suchy czy mokry to jednak suchy dpf montowany
  • #29
    mod22
    Level 28  
    Pewnie że suchy. ADblue w większości vw w gnoju :D
  • #30
    nici
    Moderator of Car Maps
    Dlaczego porady odnośnie wywalenia DPF są komentowane przez moderatora ? Przecież to jedyny słuszny ruch w tym temacie aby ten silnik jeszcze trochę pojeździł bez awarii ?