Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson s50b1 kupiony jako niesprawny nie chce odpalić

Bula124 12 Jan 2018 22:06 1500 24
  • #1
    Bula124
    Level 6  
    Tydzień temu kupiłem Simsona S50 z 78 to 3 biegowa wersja ze starym silnikiem Simsona. Kupiłem jako niesprawnego sprzęgło nie działało oraz gaźnik był dziurawy sprzęgło naprawiłem gaźnik wymieniłem wymieniłem także fajkę przewód i świece Iskra jest a Simson nie chce zapalić jak go próbowałem odpalić to po dziesiątym kopnięciu tak jakby coś zaskoczył i chciał odpalić, ale to jedyny znak życia jaki dał. Z góry dziękuję za pomoc. Proszę o odpowiedź w komentarzach co może jeszcze z nim być nie tak
  • Helpful post
    #2
    paweld69
    Level 28  
    Trzeba sprawdzić zapłon(platynka,cewki) ,wyregulować zapłon, zobaczyć jak wygląda świeca i iskra. Gaźnik wyczyścić ,przedmuchać sprężonym powietrzem dysze, sprawdzić ich drożność. Zwróć uwagę na simmeringi czy nie są uszkodzone lub mokre.Zostaje sprężanie tłok cylinder. I to tyle na początek.
  • #3
    Bula124
    Level 6  
    Zapłon wyregulowany, iskra jest, gaźnik wyczyszczony. Z simmeringami nie wiem. Kompresja jest świetna.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Bula124
    Level 6  
    Próbowałem i nic
  • Helpful post
    #6
    Krzys55
    Level 26  
    Gaźnik używany rozumiem? Poziom paliwa w komorze. Jaki typ gaźnika? Jaką przerwa na stykach i świecy? Jak ustawiłeś zapłon?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zatkany tłumik.
  • #7
    Bula124
    Level 6  
    Używany z innego identycznego simsona co na części szedł. Nie wiem co to znaczy poziom paliwa w komorze. Na platynkach 0.4 A na świecy tam samo. Kąt wyprzedzenia 1.8mm przed GZP

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tłumika nie sprawdzałem ale zaraz sprawdzę i napiszę

    Dodano po 8 [minuty]:

    Tłumik czysty
  • Helpful post
    #8
    Krzys55
    Level 26  
    Podaj symbol gaźnika. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale zapłon ma być chyba 3mm przed GMP. Jak wrócę do domu, to Ci sprawdzę.
  • #9
    Bula124
    Level 6  
    Wszędzie pisali że 04mm

    Dodano po 2 [minuty]:

    Symbole z gaźnika 16N1-11
  • #10
    Krzys55
    Level 26  
    0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej.

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.
  • Helpful post
    #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541).
    Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm).
    Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie.
    Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki okazują się często niesprawne po zakupie.
    Szczelność komory korbowej to ważna rzecz, ale w tym silniku to także upierdliwa sprawa, ponieważ do wymiany uszczelniaczy trzeba rozpołowić silnik. Jeśli odpala tylko na wysokich obrotach silnika (na pycha albo z wiertarki) a na niskich gaśnie to można podejrzewać nieszczelność.
  • Helpful post
    #12
    Krzys55
    Level 26  
    BANANvanDYK wrote:
    Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541).
    Według tych danych jest inaczej http://simson-s50.prv.pl/dane.html

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale nie spierajmy się o 0.3 mm. Tak czy owak powinien odpalić czy to na 1.5 czy na 1.8.
  • #13
    Bula124
    Level 6  
    Jak sprawdzić czy iskra ma długość powyżej 8mm
  • #15
    Bula124
    Level 6  
    Tak, odezwał się raz tylko na chwilkę.
  • Helpful post
    #16
    E8600
    Level 39  
    To gdzieś musi łapać lewe powietrze prawdopodobnie na łączeniu gaźnik cylinder. Próbowałeś na pych? Być może gaźnik źle ustawiony.
  • #17
    Krzys55
    Level 26  
    Taki wiekowy silnik jeżeli nie był nigdy remontowany zasysa powietrze przez uszczelnienia na wale.
  • #18
    Bula124
    Level 6  
    Próbowałem na pycha i nie pali
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    User removed account
    User removed account