Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s50b1 kupiony jako niesprawny nie chce odpalić

Bula124 12 Sty 2018 22:06 711 24
  • #1 12 Sty 2018 22:06
    Bula124
    Poziom 5  

    Tydzień temu kupiłem Simsona S50 z 78 to 3 biegowa wersja ze starym silnikiem Simsona. Kupiłem jako niesprawnego sprzęgło nie działało oraz gaźnik był dziurawy sprzęgło naprawiłem gaźnik wymieniłem wymieniłem także fajkę przewód i świece Iskra jest a Simson nie chce zapalić jak go próbowałem odpalić to po dziesiątym kopnięciu tak jakby coś zaskoczył i chciał odpalić, ale to jedyny znak życia jaki dał. Z góry dziękuję za pomoc. Proszę o odpowiedź w komentarzach co może jeszcze z nim być nie tak

    0 24
  • Pomocny post
    #2 13 Sty 2018 00:08
    paweld69
    Poziom 24  

    Trzeba sprawdzić zapłon(platynka,cewki) ,wyregulować zapłon, zobaczyć jak wygląda świeca i iskra. Gaźnik wyczyścić ,przedmuchać sprężonym powietrzem dysze, sprawdzić ich drożność. Zwróć uwagę na simmeringi czy nie są uszkodzone lub mokre.Zostaje sprężanie tłok cylinder. I to tyle na początek.

    0
  • #3 13 Sty 2018 08:58
    Bula124
    Poziom 5  

    Zapłon wyregulowany, iskra jest, gaźnik wyczyszczony. Z simmeringami nie wiem. Kompresja jest świetna.

    0
  • #5 13 Sty 2018 10:31
    Bula124
    Poziom 5  

    Próbowałem i nic

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Sty 2018 11:16
    Krzys55
    Poziom 20  

    Gaźnik używany rozumiem? Poziom paliwa w komorze. Jaki typ gaźnika? Jaką przerwa na stykach i świecy? Jak ustawiłeś zapłon?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zatkany tłumik.

    0
  • #7 13 Sty 2018 11:40
    Bula124
    Poziom 5  

    Używany z innego identycznego simsona co na części szedł. Nie wiem co to znaczy poziom paliwa w komorze. Na platynkach 0.4 A na świecy tam samo. Kąt wyprzedzenia 1.8mm przed GZP

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tłumika nie sprawdzałem ale zaraz sprawdzę i napiszę

    Dodano po 8 [minuty]:

    Tłumik czysty

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Sty 2018 11:54
    Krzys55
    Poziom 20  

    Podaj symbol gaźnika. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale zapłon ma być chyba 3mm przed GMP. Jak wrócę do domu, to Ci sprawdzę.

    0
  • #9 13 Sty 2018 12:05
    Bula124
    Poziom 5  

    Wszędzie pisali że 04mm

    Dodano po 2 [minuty]:

    Symbole z gaźnika 16N1-11

    0
  • #10 13 Sty 2018 15:59
    Krzys55
    Poziom 20  

    0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej.

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.

    0
  • Pomocny post
    #11 13 Sty 2018 16:43
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541).
    Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm).
    Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie.
    Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki okazują się często niesprawne po zakupie.
    Szczelność komory korbowej to ważna rzecz, ale w tym silniku to także upierdliwa sprawa, ponieważ do wymiany uszczelniaczy trzeba rozpołowić silnik. Jeśli odpala tylko na wysokich obrotach silnika (na pycha albo z wiertarki) a na niskich gaśnie to można podejrzewać nieszczelność.

    0
  • Pomocny post
    #12 13 Sty 2018 17:16
    Krzys55
    Poziom 20  

    BANANvanDYK napisał:
    Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541).
    Według tych danych jest inaczej http://simson-s50.prv.pl/dane.html

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale nie spierajmy się o 0.3 mm. Tak czy owak powinien odpalić czy to na 1.5 czy na 1.8.

    0
  • #13 13 Sty 2018 17:28
    Bula124
    Poziom 5  

    Jak sprawdzić czy iskra ma długość powyżej 8mm

    0
  • #15 13 Sty 2018 17:39
    Bula124
    Poziom 5  

    Tak, odezwał się raz tylko na chwilkę.

    0
  • #17 13 Sty 2018 17:52
    Krzys55
    Poziom 20  

    Taki wiekowy silnik jeżeli nie był nigdy remontowany zasysa powietrze przez uszczelnienia na wale.

    0
  • #18 13 Sty 2018 17:54
    Bula124
    Poziom 5  

    Próbowałem na pycha i nie pali

    0
  • #20 13 Sty 2018 18:00
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Podlej mu w gardziel rozpuszczalnika, WD-40 czy zmywacza do hamulców i spróbuj na pych z otwartą przepustnicą. Nawet z rozwalonym simmeringiem na wale musi na chwilę zaskoczyć i wejść na obroty jak tylko ma kompresję i iskrę we właściwym punkcie. Wtedy będzie przynajmniej wiadomo, że dół ma nieszczelny, ale reszta działa.

    0