Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd podziemny FAAC 770 woda w przekładni

tomek201 12 Sty 2018 22:45 213 1
  • #1 12 Sty 2018 22:45
    tomek201
    Poziom 14  

    Koledzy mam problem z napędem. Do przekładni napędu dostała się woda, która powoduje zamarzanie zębatek i brak możliwości otwarcia bramy. Po odpuszczeniu mrozu, napędy pracują prawidłowo. Mieliście już taki przypadek przy markowym napędzie? Gdzie szukać przyczyny?
    Druga kwestia to jaki smar użyć do zębatek przekładni po wysuszeniu i wyczyszczeniu?
    Odpływ już udrożniony, tzn. pierwsza konserwacja od 6 lat u tego inwestora.

    Podobny temat mam z Nice XME2124, ale co jest konkretną przyczyną, dowiem się na miejscu u klienta

    0 1
  • Pomocny post
    #2 13 Sty 2018 07:14
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    No cóż - ten napęd to nie łódź podwodna - wystarczy lekkie zużycie uszczelniaczy na osi ramienia i pocieknie. Te siłowniki jak widać niezbyt dobrze znoszą nasz klimat - kilkugodzinny lub nawet kilkudniowy deszcz w zachodniej Europie a 3-miesięczna marynata w lodzie i roztapianym śniegu to dwie różne rzeczy.
    Wymień uszczelniacze na osiach ramion (są w niszach nad łożyskami wyjściowymi) , jeśli osie mają wżery - daj do szlifowania, ale tylko w miejscu przylegania uszczelniacza. przy składaniu dobrze by było wymienić o-ring uszczelniający klapę (oryginał lub dobrać uniwersalny - nawet grubszy od oryginału) - po 6 latach z gumy zrobił się plastik. W ostateczności złóż na samochodowy silikon uszczelniający - wiem że to wbrew dobrym zasadom ale przynajmniej będzie szczelne.
    Smar - uniwersalny niskotemperaturowy (litowy lub glinowy) - wujek G...le pomoże.
    Sprawdziłbym też stan silnika (uszczelnienia między korpusem silnika a obudową przekładni) i dławika na kablu.

    I najważniejsze - nie pozwolić napędowi moczyć się w wodzie - może i ma IP67 ale to włoskie IP67 - poza tym oznacza KRÓTKOTRWAŁE zanurzenie (wodoszczelność to IP68 - i to na uzgadnianych warunkach).

    Ktoś tu na forum zapobiegał zamarzaniu drenu zakładając w nim kabel grzejny od napędu aż do studzienki zbiorczej.

    0