Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 97r - Dlawi sie silnik ibiza 1.4

michal_2045 13 Sty 2018 01:19 240 8
  • #1 13 Sty 2018 01:19
    michal_2045
    Poziom 7  

    Witam
    Posiadam seata ibize z 97roku z silnikiem 1,4 8v i mam nastepujacy problem.
    Jakis czas temu bylem u mechanika i przy okazji zauwazyl ze przewody maja przebicie wiec powiedzial zeby wymienic palec kopulke przewody oraz swiece bo nie wiadomo kiedy byly wymieniane bo auto kupilem latem 2017roku. Najpierw wymienil palec z kopulka poniewaz przewody i swiece nie pasowaly i po wymienie tych dwoch rzeczy silnik zaczal sie dlawic w czasie jazdy przy ok 2tys obrotow ale myslalem ze to dlatego ze nie wszystko bylo wymienione. Po dwoch dniach wymienil przewody oraz swiece i dalej soe dlawi. Wymienilem cewke silnik dalej sie dlawi. Mechanik powiedzial ze skoro zaczelo soe po wymianie palca i kopulki to zamowil jeszcze raz ten zestaw i po wymianie dalej sie dlawi, mechanik rozklada juz rece. Jedynie co to stara kopulka byla metalowa a ta jest plastikowa, czy to moze miec wplyw? Dodam ze patrzylem w internecie i teraz sa tylko plastikowe. Dodam ze silnik roznie sie dlawi czasami ze w ciagu 5km potrafi nawet i 5razy sie zadlawic jeden za drugim a jest tak ze tylko 2 razy. Czy orientujecie sie co jeszcze moze byc przyczyna? Mam nadzieje ze ktos mi jest w stanie pomoc bo ja juz trace nadzieje a powoli jazda mnie juz denerwuje
    Za pomoc wielkie dzieki

    0 8
  • #3 13 Sty 2018 02:54
    michal_2045
    Poziom 7  

    Wykluczyl bym ze brakuje paliwa poniewaz tankowane jest caly czas na orlenie na ten samej stacji, chyba ze sprobowac zalac 98 bo leje 95 albo sprobowac wymienic filtr paliwa jesli to moze miec cos z tym wspolnego(dodam ze jak kupilem auto latem 2017 to nie wymienialem)???? Powietrze raczej tez bym wykluczyl bo to sie stalo po wymianie palca oraz kopulki woec raczej bym stawial na iskre, tylko jak sprawdzic iskre i powietrze? Dodam ze mam zalozony filtr stozkowy(jeszcze poprzedni wlasciciel zalozyl)

    0
  • #4 14 Sty 2018 17:54
    krzych32
    Poziom 3  

    Witam. Zagrzej samochód i jedź do mechanika. Niech spróbuje podpiąć komputer i sprawdzi temperature cieczy w silniku. Jeśli czujnik temperatury oszukuje to komputer daje ssanie i zaczyna się silnik dławi,ponieważ dostaje większą dawkę.Z paliwem nie ma różnicy, ponieważ silnik ustawiany jest na 95.

    0
  • #5 15 Sty 2018 08:09
    michal_2045
    Poziom 7  

    Czy to ze sie dlawi nie bedzie zwiazane cos z palcem oraz kopulka? Poniewaz od razu po wymianie zaczal sie problem. Zauwaazylem ze przy mrozach ciezko odpala po nocy :-(

    0
  • #6 15 Sty 2018 18:39
    krzych32
    Poziom 3  

    Miałem ten sam problem. Dałem nową kopułkę, palec, kable, świece. Następnego dnia dławił się. Wpiełem komputer i pokazał jeden błąd (wartość biegu jałowego przekroczona).

    0
  • #7 16 Sty 2018 00:57
    michal_2045
    Poziom 7  

    Kolego mozesz rozwinac mysl,jak usunac usterke? :-)

    0
  • #8 16 Sty 2018 18:46
    krzych32
    Poziom 3  

    Zagrzej samochód do 90 C. Jedź do mechanika niech sprawdzi jaką temperaturę silnika widzi sterownik(zrób tak aby się upewnić). Jeśli czujnik np. pokazuje 10 C to sterownik daje większą dawkę paliwa. W takiej sytuacji radze wymienić ten czujnik, to jest koszt 30zł.

    0
  • #9 18 Sty 2018 00:42
    Vartrox
    Poziom 3  

    michal_2045 napisał:
    Wykluczyl bym ze brakuje paliwa poniewaz tankowane jest caly czas na orlenie na ten samej stacji, chyba ze sprobowac zalac 98 bo leje 95 albo sprobowac wymienic filtr paliwa jesli to moze miec cos z tym wspolnego(dodam ze jak kupilem auto latem 2017 to nie wymienialem)???? Powietrze raczej tez bym wykluczyl bo to sie stalo po wymianie palca oraz kopulki woec raczej bym stawial na iskre, tylko jak sprawdzic iskre i powietrze? Dodam ze mam zalozony filtr stozkowy(jeszcze poprzedni wlasciciel zalozyl)



    Hmm ciekawe, generalnie najczęstrzym błędem w montowaniu filtra stożkowego jest to, że jest montowany tak ze zaciąga ciepłe mało pożywne powietrze z komory silnika zamiast z zewnątrz, i może przez wymiane zestawu świec kabli dostaje taka iskre jaką powinien i teraz brakuje powietrza w silniku, jeśli masz możwilość założenia zwykłego filtra to zrób to i sprawdz jak auto chodzi ( wsensie jak poprzedni właściciel nie wywalił obudowy filtra powietrza to wstaw tam zwykły filrt (koszt ok 15pln) i zobacz jak pochodzi na takiej konfigujacji.

    Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo