Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ktag 6.070 - error "0x100b" Bootmode sterownika ME7.5.10 z Seata Ibizy

xptx 13 Sty 2018 02:18 570 13
  • #1 13 Sty 2018 02:18
    xptx
    Poziom 7  

    Witam, mam problem z moim Ktagiem, otóż nie mogę dokonać odczytu sterownika w bootmode, z każdą próbą wyskakuje komunikat widoczny na załączonym zdjęciu. Czy ktoś znalazł rozwiązanie na powyższy problem ? Byłbym dozgonnie wdzięczny choćby za nakierowanie na właściwy tor, przeczytałem praktycznie całe internety i próbowałem wszystkiego z wymiernym skutkiem.....

    Ktag 6.070 - error "0x100b" Bootmode sterownika ME7.5.10 z Seata Ibizy

    Pacjent na stole (sterownik silnika), to Bosch ME7.5.10 z Seata Ibizy II FL z 2001 roku z silnikiem 1.4 MPI o oznaczeniu AUD.

    Pozdrawiam serdecznie

    0 13
  • #2 13 Sty 2018 13:21
    damdam

    Poziom 33  

    a z ciekawości - po co go bootować, jak ten ster się po OBD czyta bez stresu?

    0
  • #4 14 Sty 2018 12:50
    xptx
    Poziom 7  

    damdam napisał:
    a z ciekawości - po co go bootować, jak ten ster się po OBD czyta bez stresu?


    Z noty katalogowej wynika, że można go programować tylko na stole, i tak też chciałbym zrobić ponieważ programowanie poprzez OBD jest niebezpieczne i może doprowadzić do kosztownych szkód.

    Mógłbym liczyć na jakąś wskazówkę w temacie ?

    Ireneo napisał:
    John deere w screenie?

    Zdjęcie pobrane z Google grafika jako poglądowe


    Pozdrawiam

    0
  • #5 14 Sty 2018 15:08
    marcin_70
    Poziom 20  

    xptx napisał:
    programowanie poprzez OBD jest niebezpieczne i może doprowadzić do kosztownych szkód

    Tam siedzi znając życie 29f400 żadnego ryzyka wylut i programator..

    0
  • #6 14 Sty 2018 15:27
    Ireneo
    Poziom 40  

    Tu grupa vw próbuj po obd,jak wyżej damdam powiedział,bez stersu.

    0
  • #7 14 Sty 2018 22:23
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Soft 23 bywa kapryśny. Spróbuj 22.

    0
  • #8 15 Sty 2018 01:11
    xptx
    Poziom 7  

    żałosna udręka napisał:
    Soft 23 bywa kapryśny. Spróbuj 22.


    Dziękuję za pierwszą treściwą odpowiedź na moje pytanie. Poprzez soft rozumiesz inny protokół w K-suite czy inna wersja samego programu K-suite ? ponieważ aktualnie korzystam z K-suite 2.08 (niestety w innych wersjach Ktag ma szare protokoły)

    Dziękuję wszystkim za różne podpowiedzi jak obejść problem, jednak wolałbym go rozwiązać, wiem że jest to możliwe, jednakże nie ma chętnych ludzi podzielić się jakąkolwiek wskazówką bez opłaty.


    Pozdrawiam

    0
  • #9 15 Sty 2018 19:23
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Jak już musisz na stole, to sprawdź pinout i podłącz Kess-em albo Mpps-em na stole bez otwierania.

    0
  • #10 17 Sty 2018 00:43
    xptx
    Poziom 7  

    Wydaję się że Kess zczyta mi tylko informację z jednej kości pamięci, ja potrzebuję zczytać dane z kości 95040 w celu usunięcia immobilizera, wolałbym użyć Ktaga, który powinien bez problemu działać z tym sterownikiem, gdyż z programatorów posiadam tylko Willema, który ma problemy z zasilaniem 3,3V i może uszkodzić mi ten sterownik tak więc wolę go nie używać.

    0
  • #11 17 Sty 2018 19:09
    Ireneo
    Poziom 40  

    xptx napisał:
    Wydaję się że Kess zczyta mi tylko informację z jednej kości pamięci, ja potrzebuję zczytać dane z kości 95040 w celu usunięcia immobilizera, wolałbym użyć Ktaga, który powinien bez problemu działać z tym sterownikiem, gdyż z programatorów posiadam tylko Willema, który ma problemy z zasilaniem 3,3V i może uszkodzić mi ten sterownik tak więc wolę go nie używać.

    Hmm to użyj Ktaga.
    Willem to przecież wylut a w aucie 5 a nie 3.3

    0
  • #12 17 Sty 2018 23:05
    xptx
    Poziom 7  

    Ireneo napisał:
    xptx napisał:
    Wydaję się że Kess zczyta mi tylko informację z jednej kości pamięci, ja potrzebuję zczytać dane z kości 95040 w celu usunięcia immobilizera, wolałbym użyć Ktaga, który powinien bez problemu działać z tym sterownikiem, gdyż z programatorów posiadam tylko Willema, który ma problemy z zasilaniem 3,3V i może uszkodzić mi ten sterownik tak więc wolę go nie używać.

    Hmm to użyj Ktaga.
    Willem to przecież wylut a w aucie 5 a nie 3.3



    Właśnie cały czas próbuję zczytać ten sterownik przy pomocy Ktaga, lecz wyskakuję mi błąd opisany w pierwszym poście tego tematu.
    Jeśli chodzi o programowanie za pomocą Willema to owszem trzeba wylutować kość pamięci to po pierwsze, a największym problemem z użyciem Willema jest to że on nie posiada w podstawce 24Cxx zasilania na poziomie 3,3V tylko 5V i tym upala kości pamięci - przeszukałem większość wątków o programowaniu 95040.

    Pozdrawiam

    0
  • #13 17 Sty 2018 23:09
    adam7009
    Poziom 38  

    nie masz czym to nie osiągniesz swojego celu ,vdc robi po obd wraz z immo off w 30 sek.

    0
  • #14 17 Sty 2018 23:58
    xptx
    Poziom 7  

    Witam, spróbowałem odczytać sterownik przez OBDII przy użyciu KESS-a, niestety bez powodzenia, występuje problem z prędkością jak widać na załączonym zdjęciu.

    Ktag 6.070 - error "0x100b" Bootmode sterownika ME7.5.10 z Seata Ibizy

    0