Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Whirlpool FL 243-500 - łożysko, zawieszenie

goorek 13 Sty 2018 18:22 258 5
  • #1 13 Sty 2018 18:22
    goorek
    Poziom 9  

Hej, jestem amatorem, ale ogólnie technicznym, ponieważ nie znam się za bardzo na AGD, próbowałem zlecić naprawę tutaj. Jednak odzew zerowy.
    Rozebrałem pralkę sam - mam ją na wynajętym mieszkaniu, był już jeden serwisant i nie stwierdził nic, podczas gdy ja od razu widzę nieprawidłowości. Z chęcią bym to zlecił, ale kolejne 150 PLN wywalać na nic to dla mnie bezsens. Użytkownik zgłosił mi, że z pralki czasem śmierdzi i czasem tłucze przy wirowaniu. Poza tym pierze, grzeje.

Przeleciałem najpierw napełnianie wody, pranie, pompowanie, wirowanie - wszystko ok, programator działa, woda grzeje, pompa chodzi. Przy wirowaniu jednak od razu usłyszałem duży szum łożyska. no i pod zdjęciu obudowy po wrzuceniu dużego ręcznika i wirowaniu cały bęben mocno latał, góra dół (to zapewne te uderzenia o różne części), natomiast na pusto wiruje wręcz idealnie. Coś słychać takie ciche strzelanie przy wirowaniu jakby może w bębnie coś latało - jakby mały guzik czy coś.

Kupiłem środek do mycia pralek i zaleciłem wykonać czyszczenie zgodnie z instrukcją.

Teraz pytania.
    1) z tego widzę bęben rozbieralny - dam radę samemu wymienić łożysko?
    2) jak rozbiorę bęben to wydobędę z niego to co może w nim latać?
    3) Bęben zawieszony jest od góry na 4 sprężynach - czy one mogą odpowiadać za utratę sztywności podczas pracy i zbyt duże ruchy podczas wirowania? a może to ma tak latać?
    4) wyczyściłem dolny filtr (nie było tam jakoś brudno) + zaleciłem wyczyścić pralkę ogólnodostępną chemią. Zakładam, że to może być mało, co ewentualnie trzeba by jeszcze wyczyścić?

Zapewne to problemy trywialne, ale jak pisałem jestem amatorem. Jeśli się uda naprawić to dobrze - nie to pójdzie na złom a użytkownik dostanie nową.