Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento i obroty biegu jałowego

sipowitz 12 Aug 2005 23:28 4566 8
  • #1
    sipowitz
    Level 18  
    Witam,

    Od dwóch dni zauważyłem nowe dla mnie zjawisko. Mianowicie w Seicento 900 z instalacją LPG autko zaczęło pracować na wyższych obrotach na biegu jałowym niż dotychczas. Pomaga delikatne "szturchnięcie" na gaz, wraca na 1-2 sekundy na pierwotne obroty, czyli tak jak było do tej pory. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

    edit:
    Poprawiłem drobną literówkę. ;)
  • #3
    sipowitz
    Level 18  
    Dodam, że chwilowo została odłączona centralka od alarmu, która m.in. odcinała zapłon. Wcześniej (jakieś ponad 30 000 km przebiegu) autko zachowywało się prawidłowo.
  • #5
    sipowitz
    Level 18  
    sigi wrote:
    Nic to nie zmienia do tematu.

    Jak również fakt, że identycznie zachowuje się na benzynie jak i na gazie? Podobno może to dotyczyć uszkodzonego TPSu.
  • #7
    faziczek_r
    Level 19  
    Krokóweczka pewnie czarna jak smoła i ma przywieszki-odkręcić dwie śrubeczki wypucować na cacy jakimś penetrantem-tylko nie baw się trzpieniem-po włożeniu wyczyszczonej odepnij klemę na 10 min. jak zapniesz trzeba ze 3 razy właczyć zapłon do momentu aż zgaśnie lampka kontroli wtrysku i wyłaczy się pompka-potem odpal niech pochodzi aż załączy się wentylatorek i będzie git.A dzieje się dlatego że gaz idzie z powietrzem a silniczek wzbogaca daweczkę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    bo przywiesza się
  • #8
    sipowitz
    Level 18  
    Problem z krokowym może też skutkować tym samym objawem na benzynie? Na gazie zrobiłem niewiele ponad 30 kkm, ogólnie przebiegu jest ponad 90 kkm.

    edit:

    Problem rozwiązany, uszkodzony był jeden z kilku cieńszych przewodów w okolicach grubego miedzy filtrem powietrza a wtryskiem. Było, tzw. lewe powietrze. Po resecie kompa i wymianie kompletu przewodów powietrznych wszystko wróciło do normy.

    sigi, gość za diagnostyke podstawową na kompie chciał strasznie pieniądze, odpuściłem sobie. A podstawowa jak się okazuje wcale nie określi konkretnej usterki, a dodatkowa szczegółowa, kolejne pieniążki... :| Dobry mechanik jest na wagę złota, wątpię aby za 15 pln ktokolwiek z serwisu odnalazł tą usterkę.

    fraziczek_r, krokowy jest zbyt "młody" (dopiero jakieś 30 kkm na gazie), aby być upaskudzinym, poza tym mam świra na punkcie filtrów, więc gazowy średnio co 10 - 15 kkm znajduje się w koszu, podobnie powietrza i reszta.
    Proszę o zamknięcie tematu, problem został rozwiązany.(raport)