Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw passat vr6 - wysoka temperatura oleju

tomix110 14 Jan 2018 12:43 3729 7
  • #1
    tomix110
    Level 8  
    Witam, mam pytanie jaka jest zaleźność między temperaturą oleju a temperaturą płynu chłodniczego? Pytanie ogólne.
    Czy nie jest tak, że wraz ze wzrostem temperatury oleju powinna też rosnąć temperatura płynu chłodniczego?

    W moim silniku vr6 podczas normalnej jazdy do 100 -120 km/h temperatura płynu chłodniczego utrzymuje się w granicach 90 stopni , delikatnie poniżej, a temperatura oleju w tym czasie to 110 stopni wg wskazań MFA .
    Przy jeździe trochę szybszej temperatura płynu chłodniczego nadal 90 stopni a olej 120 stopni lub więcej.
    Zastanawiam się co by było gdybym bardziej popałował silnik kiedy na zewnątrz temperatura będzie np 30 stopni latem.
    Czujnik temperatury oleju kupiłem nowy oryginalny w ASO, więc uznaję, że jest sprawny.
    Jak to jest z tym olejem w końcu, bo wydaje mi się, że nie powinno być takiej dużej różnicy między temp. płynu a temperaturą oleju?
    Od razu dodam że termostat jest sprawny, a silnik po kapitalnym remncie, zalany nowy olej 5w30 zmieniony filtr oleju,
  • #2
    Gunslinger
    Level 30  
    Stałej temperatury płynu pilnuje termostat, chłodnica i wentylator. W wypadku oleju nic. Jest naturalnym że jak pałujesz to rośnie temperatura. Do ostrego upalania powinno się pomyśleć o wstawieniu podstawki pod filtr i wypuszczeniu chłodnicy oleju.
  • #3
    tomix110
    Level 8  
    No wiem właśnie z tą chlodniczką tu jest racja, ale z drugiej strony jazda z prędkością którą opisałem to przecież nie pałowanie a temperatura oleju jednak trochę wysokatak mi się wydaje.
    Temperatura oleju w VR6 mierzona jest w podstawie filtra oleju.
  • #4
    Gunslinger
    Level 30  
    Testu oleju wykonuje się w 100 stopniach. 95-115 to optymalna temperatura. Według producentów około 140 to granica. Jak podbije do 150 powinno się pomyśleć rozbudowie chłodzenia.

    P.S. (Dane z inernetów, nie jestem specjalistą).
  • #5
    JacekCz
    Level 39  
    5w30 ??? Toz to rzadkie bardzo, jaki konkretnie? ...

    temperatura oleju normalnie jest wyższa niż płynu chłodzacego, olej jest w "centrum" pracy silnika. Podczas szybkiej jazdy woda w chłodnicy, ale i okolice czujnik najczęściej z przodu bloku silnika otrzymuje większe chłodzenie, a silnikowi dajesz widocznie mocno popracować.
  • #6
    tomix110
    Level 8  
    na wiosnę będę zalewał 5w40 , teraz mam shela 5w30 ultra, dlaczego 5w30 za rzadki?
  • #7
    Megawe
    Level 34  
    Głowica silnika VR6 ma długie kanały wydechowe i przez to sama się bardziej nagrzewa jak i płyny które przez nią przepływają.
    Spokojna jazda nie powinna mieć wpływu na obciążenia termiczne silnika gorzej gdy zaczniemy gwałtownie zwiększać obroty.
    Np. duże silniki do łodzi motorowych mają termostat a obok plastikowy zawór ciśnieniowy, który się otwiera gdy termostat jest zamknięty a gwaltownie wzrosną obroty.
    Inne współczesne rozwiązanie to termostaty podgrzewane elektrycznie sterowane przez sterownik silnika.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Olej zawsze jest bardziej rozgrzany niz płyn,głowica ,zawory i natrysk na denka. 120 st.c. to nic szczególnego.