Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki SV650 2001 - czujnik poziomu paliwa, rezerwa

krju 15 Jan 2018 06:41 3231 11
  • #1
    krju
    Level 10  
    Od dłuższego czasu męczę się z kontrolką rezerwy w zaadoptowanym do mojego SV650 licznika. Z racji tego, że liczniki nie działały zaadoptowałem taki licznik
    Suzuki SV650 2001 - czujnik poziomu paliwa, rezerwa
    Udało mi się wszystko podłączyć (nawet dorobione wskaźnik biegów) oprócz wskazania rezerwy. Wg schematu rezerwa jest przy oporności 90 om. Oryginalnie jest zamontowany czujnik składający się z 2 rezystorów
    Z licznika wychodzi jeden przewód do wskazania paliwa. Jak to podłączyć i co trzeba przerobić aby działała chociaż rezerwa?
    Suzuki SV650 2001 - czujnik poziomu paliwa, rezerwa
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    krju wrote:
    Z licznika wychodzi jeden przewód do wskazania paliwa
    Podłącz ten przewód do masy i sprawdź, czy zapali się kontrolka. Będzie wiadomo, czy jest zasilana z licznika.
    Sprawdź opór dolnego czujnika przy różnych temperaturach. Jeśli waha się w granicach 90 om, to możesz go podłączyć pod ten przewód.
    Całość działa na zasadzie różnic temperatur. Paliwo w zbiorniku jest chłodziwem.
  • #3
    krju
    Level 10  
    Rezerwa świeci się cały czas. Głównie kombinowałem jak ją zgasić. Podłączałem ten czujnik i brak zmian czy z jednym czy dwoma termistorami.
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Zmierz rezystencję swoich sensorów, a do kabelka podłącz do testów potencjometr 100 om. Regulując sprawdzisz, czy dioda gaśnie i w jakim zakresie.
    Porównaj to z twoimi sensorami, może wystarczy wlutować jakiś rezystor by dopasować czułość.
  • #7
    krju
    Level 10  
    Potencjometr podłączyć do licznika i masy czy 12V.
  • #9
    krju
    Level 10  
    Dziękują za pomoc. Znajdę trochę czasu to dam znać co wyszło.
  • #10
    krju
    Level 10  
    Witam.
    Moto na zimę było rozebrane do kilku przeróbek. Dzisiaj sprawdziłem czy zadziała zgodnie z podpowiedzią. Wcześniej zakupiłem potencjometr 100 om. Jednak po dokładnym pomiarze jego zakres jest od 1 do 92.
    Po podłączeniu na krótko do masy kontrolka gaśnie, a zegar pokazuje pełen zbiornik. Po podłączeniu potencjometru albo się świeci, albo mruga (tak w połowie zakresu). muszę kupić większy potencjometr aby łatwo się nim regulowało z zakresem do 200 om wtedy dokładnie sprawdzę w jakich zakresach co wskazuje.

    Doszedł potencjometr. Przeprowadziłem pomiary i wyniki są następujące:
    0 om - 5 kresek na liczniku
    20 om - 4 kreski
    40 om -3 kreski
    60 om - 2 kreski
    80 om - 1 kreska
    90 om - mruga rezerwa
    100 om rezerwa świeci.
    Zmierzyłem termistory w oryginalnym czujniku rezerwy. Jeden nie daje oznak drugi w temperaturze ok 0 stopni 4 kom.
    Szukałem na różnych aukcjach czujnika który można by adoptować, ale rozmiar otworu w zbiorniku jest tylko 18 mm
  • #11
    krju
    Level 10  
    Witam ponownie.
    Może jednak ktoś podpowie jak zbudować czujnik który będzie potrafił mierzyć poziom paliwa w zakresach 0-100 om.
  • #12
    Pieter125
    Level 7  
    Próbowałeś to puścić przez redukcje? kwestia żeby wysokość się zgadzała. Żeby przy tej rezerwie było 3-4litry.