Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.6 BOSCH MP 7.2 - Awaria immo

15 Sty 2018 19:25 882 7
  • Poziom 6  
    Witam,
    mam problem z samochodem, jest to Peugeot 306 lift, rocznik o ile dobrze pamiętam to 1999, silnik 1.6 8v 89km NFZ (TU5JP).

    Problemem jest najprawdopodobniej ECU silnika.

    Po podłączenia ECU do samochodu, podłączam klemy do akumulatora,po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać pompę paliwową przez chwilę
    przeważnie samochód odpala i wkręca się w całym zakresie obrotów silnika.

    Po krótkiej chwili (kilka minut, 1-2) przy ponownym uruchomieniu silnika, po przekręceniu kluczyka na zapłon nie słychać pompy paliwa, silnik wkręca się już nieco gorzej stopniowo tracąc moc, ale jak samoczynnie zgaśnie lub po wciśnięciu pedału gazu zgaśnie, to przez chwile słychać, że cały czas pompa paliwa pracowała.

    Reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest taka, że wpierw wolno wciskając pedał, silnik przyspiesza, nagłe wciśnięcie pedału gazu, powoduje jakby odcinało dopływ iskry, pompa podaje benzynę.

    Znów po krótkim czasie silnik już tylko uruchamia się na sekundę do 1000 rpm i nagle gaśnie jakby coś wyłączało silnik.
    Podczas tego gaśnięcia słychać jeszcze przez chwilę pompę paliwa,
    kolejne próby odpalenia auta to tylko odpalanie silnika do 1000 rpm na sekundę i gaśnięcie.

    Kiedy rozłączę akumulator i wyjmę ECU na noc do domu, następnego dnia cały schemat awarii powtarza się.

    Przypuszczam, że problem leży w fabrycznym immobilizerze, ponieważ wyjąłem z kluczyka ten mały transponder i schemat awarii jest taki sam, więc wywnioskowałem, że chodzi o to, że ECU nie dostaje sygnału o rozpoznaniu kluczyka.

    Samochód w chwili obecnej nie jest dużo wart, chciałbym samochód naprawić tanim kosztem.

    Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    Czy może mi ktoś polecić jakiegoś fachowca, który mógłby mi to ECU w jakiś sposób zresetować lub przeprogramować ?

    Nie wiem czy usterka leży po stronie ECU, czy może w innej części immobilizera.

    Dodam, że benzyna jest, przekaźnik pompy dobry, podmieniałem drugi zmostkowany i bez różnicy, cewka jest nowa, wiązka przejrzana.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Jedno jest pewne. Problem nie leży po stronie immo.

    Ciśnienie paliwa jakie ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    szymitsu21 napisał:
    Jedno jest pewne. Problem nie leży po stronie immo.

    Ciśnienie paliwa jakie ?


    Ciśnienie paliwa jutro sprawdzę,

    natomiast tego, że problem nie leży po stronie immo to bym tego nie był taki pewien.
    Napisałem, że tak samo działo się pierwotnie, a później wyjąłem transponder z kluczyka i samochód zachowywał się w ten sam sposób,
    tzn: podłączam rano ECU, klemy, samochód odpala, wkręca się na obroty przez chwilę, gaszę i po krótkiej chwili już tylko odpala na chwilę i gaśnie po osiągnięciu 1000 rpm.,
    kolejnego dnia postępuje tak samo z tym, że do kluczyka wkładam transponder podłączam rano ECU, klemy, samochód odpala, wkręca się na obroty przez chwilę, gaszę i po krótkiej chwili już tylko odpala na chwilę i gaśnie po osiągnięciu 1000 rpm.

    Zachowanie samochodu jest identyczne podczas uruchamiania silnika z i bez transpondera, dlatego twierdzę, że problemem jest immo.
  • Poziom 15  
    Zdejmij wężyk powrotu paliwa z urządzenia wtryskowego i sprawdź czy po załączeniu zapłonu paliwo wraca do zbiornika.
  • Poziom 35  
    W tym aucie, immo jest w dwóch miejscach - moduł CPH (od 1999) i ECU. CPH komunikuje się z ECU o odczycie kluczyka.
    CPH jest to protoplasta BSI, steruje centralnym zamkiem, alarmem, immo.


    Sprawdź wtyczki do niego.
    Żeby się dostać musisz wyciągnąć tunel środkowy. CPH znajduje się za gniazdem zapalniczki, jest skręcany od spodu na 3 wkręty o łbie T20.
  • Poziom 6  
    Sprawdzić ciśnienia paliwa to nie mam jak, jedynie odpiąłem dopływ paliwa do listwy i zlałem trochę benzyny do kanistra włączając pompę paliwa. Robiłem już tak wcześniej, na samym początku. Ale dziś postanowiłem spuścić całe paliwo.
    Po włączeniu pompy, paliwo zaczęło lecieć pod ciśnieniem ale po jakichś 200ml pompa chodziła a już nie leciało.

    Samochód był tankowany przeze mnie około 15 litrów i od razu po tankowaniu wskaźnik się nie uniósł, a po przejechaniu 2 km samochód zaczął tracić moc.

    Oczywiście dziś rano samochód odpalił i zaczął stopniowo tracić moc.
    Odpala z wyjętym transponderem z kluczyka, leżał około 5 metrów od samochodu.

    Czy jest możliwość, że słychać pompę paliwa a ona nie daje ciśnienia ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    pepe150 napisał:
    W tym aucie, immo jest w dwóch miejscach - moduł CPH (od 1999) i ECU. CPH komunikuje się z ECU o odczycie kluczyka.
    CPH jest to protoplasta BSI, steruje centralnym zamkiem, alarmem, immo.


    Sprawdź wtyczki do niego.
    Żeby się dostać musisz wyciągnąć tunel środkowy. CPH znajduje się za gniazdem zapalniczki, jest skręcany od spodu na 3 wkręty o łbie T20.


    Dziękuję za informacje, już wczoraj się dostałem do tego modułu, ale widać, że nic tam od nowości nie było ruszane.

    Na razie samochód odpala bez tranpondera, ale problemem jest brak dopływu benzyny do silnika i po chwili gaśnie mimo, że pompa paliwa pracuje.

    Jutro postaram się dotankować, a jak to nie pomoże to wymontuje pompę paliwa.
  • Poziom 32  
    Skoro uruchamia się bez immo, to znaczy ze masz wyłączone, wiec w tym kierunku nie kombinuj. Zbiornik nie jest zgnieciony?
  • Poziom 6  
    Paliwo jest, i dochodzi do listwy wtryskowej i powrotem wraca pod dużym ciśnieniem, dotankowałem 16litrów, zbiornik nie jest wgnieciony.
    Ktoś już coś kombinował przy pompie paliwa i pewnie dlatego wskaźnik od paliwa stoi w miejscu.

    Wcześniej ten samochód miał instalacje gazową i samochód chodził identycznie też na gazie, tzn, jak na benzynie nie miał mocy to i na gazie też nie miał mocy.

    Dlatego obstawiam nadal awarię immobilizera, czy transponder z kluczyka jest przy stacyjce, czy nie, to i tak zachowanie samochodu jest bez zmian.

    Czy jest ktoś w stanie pomóc mi odnośnie samego komputera ?
    Może ktoś ma coś takiego, naprawia lub programuje ????